remblokken vervangen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
cees

remblokken vervangen

Bericht door cees »

Hoi,

Van mijn R1100RT waren de remblokjes achter (bijna) helemaal op, zat nog 1/2 mm op aan 1 zijde. Deze nu vervangen en was dus net op tijd!
Rechtsvoor waren ze ook ver op dus hier ook al nieuwe in gezet maar linksvoor zijn nog maar voor de helft op. Kan ik deze laten zitten of is het raadzaam om hier nu ook nieuwe in te zetten zodat alles vernieuwd is?
Aangezien ik een zuinige (H)ollander ben!! Voordat jullie me hier voor "vrek" verklaren :lol: :lol:

mzzl
Cees
Werner Von C.
Contacteer:

Re: remblokken vervangen

Bericht door Werner Von C. »

Hallo Vrek :lol:

Raar dat je blokjes voorraan zo verschillend slijten, zijn ze ooit mss nog eens niet tezelfdertijd vervangen of is er iets anders aan de hand ?

Ik zou ze BEIDEN vervangen voorraan, je veiligheid en goed remvermogen is m.i. belangrijker dan de prijs van een setje Carbon Lorrain (tip), deze laatste zijn goedkoper en beter dan de originele blokkies :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

als je remblokken vervangt
links en rechts samen vervangen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
cees

Bericht door cees »

Hejj,

Ik heb de motor nu 6 maanden en gekocht met 32000 km op de klok. nu 41000 km.
Heb hem bij aanschaf voorzien van nieuwe olie, waaronder remolie.
Kan dus inderdaad zijn dat er ergens nog een luchtbelletje zit.
Ik ga jullie adviezen opvolgen: de zijde waarvan de remblokken nog redelijk waren nog een keer ontluchten en vervang dan meteen deze remblokken.

Bedankt!

Cees (de zuinige hollander) :lol:
Laatst gewijzigd door cees op 12 jan 2008, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
yoooooh

Bericht door yoooooh »

beide vervangen lijkt me 't meest zekere; als je wiel er dan toch af ligt, is 't nog maar een kleine moeite voor wat extra zekerheid en gemoedsrust.
maar toch nog dit: remblokken achteraan waren bij mij al na 8000 km volledig versleten zonder dat ik deze rem echt heb gebruikt (heb mijn hart al in 't topic 'motor valt stil' gelucht). toch alert blijven met die dingen!..
bmw or not, that's the dillemma
11rt

Bericht door 11rt »

Bezuinigen op remblokken ... kan je heel veel gaan kosten.
In elk geval ,zoals anderen zeggen ,samen links en rechts vervangen.
En het lijkt me goed eens na te gaan wanneer de remolie vervangen is.Remolie op 1100rt zou best jaarlijks vervangen worden.

Kijk voor goede prijzen voor onderdelen en onderhoud, maar voer alles nauwkeurig uit alsof het de motorfiets van je eigen kind is !
cees

Bericht door cees »

Originele remblokken gekocht voor € 44,- per setje
Dus mijn vrouw heeft weer € 132,-- minder om schoenen te kopen! :lol: :lol: :lol:

mzzl
Cees
fast

Bericht door fast »

yoooooh schreef:beide vervangen lijkt me 't meest zekere; als je wiel er dan toch af ligt, is 't nog maar een kleine moeite voor wat extra zekerheid en gemoedsrust.
maar toch nog dit: remblokken achteraan waren bij mij al na 8000 km volledig versleten zonder dat ik deze rem echt heb gebruikt (heb mijn hart al in 't topic 'motor valt stil' gelucht). toch alert blijven met die dingen!..
wees gerust mijn blokjes achter op mijn 1100 rt waren na 5500 km af tot op het staal
de ene keer zit het niet mee ,
en de andere keer zit het tegen
yoooooh

Bericht door yoooooh »

fast schreef: wees gerust mijn blokjes achter op mijn 1100 rt waren na 5500 km af tot op het staal
nu lukt dat me zeker niet meer !
vind jij dat nog normaal, ook al rij je 'fast'? kan ik maar moeilijk aanvaarden, zo'n slijtages..
fast

Bericht door fast »

dacht ook dat het abnormaal was,
maar op het Hollands gs forum heb ik nog minder km gehoord. :cry:
toen de dealer maar eens gevraagd en die heeft er nu gesinterde blokken op gezet,
dus afwachten maar.
de ene keer zit het niet mee ,
en de andere keer zit het tegen
yoooooh

Bericht door yoooooh »

fast schreef:de dealer maar eens gevraagd en die heeft er nu gesinterde blokken op gezet,
dus afwachten maar.
tja, dat zei de dealer mij ook nu, dat hij er gesinterde had opgestoken: kostprijs 40,25 euro + btw
maar ik ben gaan kijken naar kostprijs van vorige keer en dat was net hetzelfde... dat zouden dus ook de gesinterde moeten geweest zijn...
of alletwee niet? heb jij ook zoiets betaald (kostprijs blokken, dus zonder uren)?
Plaats reactie