K1200S of K1200Rsport ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
SD

K1200S of K1200Rsport ?

Bericht door SD »

Hey, ik ben Stef en nieuw op dit forum.
Momenteel zit ik reeds een goed jaar zonder motor (heb voordien 4j met Yamaha Diversion 900 en 5j met Honda VFR800Fi gereden) maar ik loop reeds enkele maanden met de gedachte rond om een (nieuwe) BMW aan te schaffen en sinds de K1200S uitkwam eind 2004 vond ik dit altijd al de max van een motor. De bedoeling was er zo eentje te kopen maar onlangs ben ik gaan twijfelen omdat de K1200Rsport misschien meer iets voor mij is. Ik rijd iedere week een treffen en die zijn meestal op de vele kleine weggetjes die ons land rijk is en de bedoeling is om 2 à 3 keer per jaar met de motor op reis te gaan. Mij lijkt de "R sport" net wat wendbaarder te zijn en leent zich misschien ook meer tot de (iets) lagere snelheden dan de "S" ?
Maandag ga ik naar het motorsalon en de bedoeling is van daar de beslissing te nemen.

Zijn er hier mensen die met beide machines gereden hebben ? Of die met een van de twee rijden ?
Jullie zouden me enorm helpen met jullie ervaringen met deze machines.
Alvast bedankt :wink:
K1200R Sport
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Re: K1200S of K1200Rsport ?

Bericht door JüRgen »

Ik zou het aanraden je gedacht te volgen, maar alvorens je een beslissing velt, praat met een verkoper op het salon, bekijk ze beiden goed, en ga dan bij je dealer in de buurt met beiden testrijden.
Het is mogelijk en kostenloos, dus waarom zou je het niet doen !

Veel succes :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Dag Stef, Ik ben ook Stef (stephan) en heb al 2 jaar met de K1200R met sportscherm gereden. De zithouding van de K1200R is gewoonweg zalig. Beetje sportief alle kontrole in de armen en aangename zithouding. Ik heb op 2 jaar tijd 57.000 km afgelegd ... de bereden wegen zijn voor mij bij voorkeur Eifel wegen en de Ardennen of Luxemburg.
De K1200rSport heeft dan nog een veel betere windbescherming dan de K1200r dus ik kan me voorstellen dat dit wel de max is ... neem ook de 2 jaar extra garantie zodat je in totaal 4 jaar garantie hebt :wink:

Verder zou ik je nog een tip willen geven maar daar doe je mee wat je wil natuurlijk.

Tracht bvb een zeer jonge okkazie te vinden (bvb http://www.kapaza.be) of bij het dealernetwerk van BMW zelf.
Een nieuwe motor die buitenrijdt en waar men bvb 500 km mee gereden heeft, heeft direkt een waardevermindering van 2 a 3000 euro of zelfs meer. Probeer dan ook liefst nog een motor te vinden die extra garantie heeft want ook deze is overdraagbaar.

mvg

Stef
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Kijk ook effe op de site van Bmw België, je hebt daar 2 linken, nl ééntje voor Bmw Dealer okkazies en de tweede, direktiemotorfietsen.

Heb de mijne ook daar gekocht dit jaar, had 3.000km, je krijgt de volledige 2 jaar garantie én levenslange assistence-card, bovendien wordt je Bmw volleidig i.o. gezet en je kan deze laten leveren en kopen bij jou Bmw dealer naar keuze !

Er staan momenteel véél K1200R&S te koop => KLIKKERDEKLIK!!!
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

En zelfs een mooie okkazie met wat kilometers :grin:

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 0r#p207602

mvg

Stef
SD

Bericht door SD »

Steffz1 schreef:Dag Stef, Ik ben ook Stef (stephan) en heb al 2 jaar met de K1200R met sportscherm gereden. De zithouding van de K1200R is gewoonweg zalig. Beetje sportief alle kontrole in de armen en aangename zithouding. Ik heb op 2 jaar tijd 57.000 km afgelegd ... de bereden wegen zijn voor mij bij voorkeur Eifel wegen en de Ardennen of Luxemburg.
De K1200rSport heeft dan nog een veel betere windbescherming dan de K1200r dus ik kan me voorstellen dat dit wel de max is ... neem ook de 2 jaar extra garantie zodat je in totaal 4 jaar garantie hebt :wink:

Verder zou ik je nog een tip willen geven maar daar doe je mee wat je wil natuurlijk.

Tracht bvb een zeer jonge okkazie te vinden (bvb http://www.kapaza.be) of bij het dealernetwerk van BMW zelf.
Een nieuwe motor die buitenrijdt en waar men bvb 500 km mee gereden heeft, heeft direkt een waardevermindering van 2 a 3000 euro of zelfs meer. Probeer dan ook liefst nog een motor te vinden die extra garantie heeft want ook deze is overdraagbaar.

mvg

Stef
Hey, bedankt voor den tip en de info.
Maar ik ben niet iemand die om de haverklap veranderd van moto dus is 't de bedoeling van hem nieuw te kopen, hem zelf rustig in te rijden en er (minimum) een jaar of 5 mee te rijden. Mijn VFR was ook 5 jaar oud en 'k zou er zeker nog 2 jaar bij gedaan hebben ware het niet dat een onvoorzichtige automobilist er anders over dacht... :roll:
Ik heb al met een dealer gepraat en de ABS geven ze gratis op een full-option K1200Rsport met het salon, dit bovenop de normale kortingen. En eerlijk gezegd ging mijn voorkeur ondertussen ook al uit naar deze maar feedback van mensen die ervaring hebben met deze modellen is altijd meegenomen.
De verlenging van de waarborg zou ik zowieso al genomen hebben.
Misschien komen we mekaar binnen enkele maanden dan wel eens tegen in Eiffel, Luxemburg of Ardennen :wink:
K1200R Sport
SD

Bericht door SD »

Het is dus een K1200Rsport geworden met de hele reutemeteut erop en eraan. 8-)
Heb nog een bellypan van AC Schnitzer besteld en een donker ruitje om het af te werken.
Van zodra alles binnen is en gemonteerd is ga ik hem halen.
K1200R Sport
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

SD schreef:Het is dus een K1200Rsport geworden met de hele reutemeteut erop en eraan. 8-)
Heb nog een bellypan van AC Schnitzer besteld en een donker ruitje om het af te werken.
Van zodra alles binnen is en gemonteerd is ga ik hem halen.
Proficiat ge gaat er veel plezier aan hebben 8-)
Goed inrijden hee, veel kleine wegen veel schakelen enz :wink:

mvg

Stef
SD

Bericht door SD »

Ik heb hem nu ondertussen een week of 5 en er staan nu ongeveer 1300km op de teller. De rodage is dus achter de rug en hij staat full-power. Het is echt een droom van een motor om mee te rijden. Van zodra je op het gas gaat heb je bruikbare power en alles is perfect doseerbaar. :thumright:

Ik heb slechts 1 probleempje wat ik op mijn vorige motoren niet had : na een tijdje begint mijn duim van mijn rechter hand te slapen. Nogal ambetant als je je richtingaanwijzers wilt afduwen :roll: want je hebt geen gevoel meer. Ik denk dat het komt doordat de handvatten nogal aan de dunne kant zijn en ik misschien iets steviger moet knijpen. Heeft iemand van jullie hier ook last van en hoe heb je het eventueel opgelost ?
Ik heb op http://www.boxer-design.de/ misschien iets gevonden :idea: = "handgriff-verstärkung". Dit is een overtrekje in mousse die je over het handvat schuift waardoor je een dikkere greep hebt (en waarschijnlijk ook minder last van trillingen).
Heeft iemand hier ervaring mee ? :?:

Thanks.
K1200R Sport
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Ik heb nog het één en ander liggen voor een K1200....
Mocht je intresse hebben laat mmar iets weten.
http://rusor.smugmug.com/gallery/412671 ... #240778933

GRTS Danny
Plaats reactie