een vraagje voor wie dagelijks van gent naar brussel beemert

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
tweecilinderke

een vraagje voor wie dagelijks van gent naar brussel beemert

Bericht door tweecilinderke »

Ik moet op vrijdag 25/01 van Gent naar Schaarbeek te brussel. Ga dit uiteraard met de moto doen. Maar vraag me af wanneer ik zou moeten vertrekken om daar om 8u "op tijd" te kunnen zijn.
Aan welke filles mag ik mij verwachten?
Ik weet dat er hier een aantal dagelijks woon-werk verkeer per moto doen in die richting.
Vandaar mijn vraag .

Alvast bedankt aan de goede zielen die zonder zever hierop reageren. :mrgreen:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Little John

Re: een vraagje voor wie dagelijks van gent naar brussel beemert

Bericht door Little John »

tjonge, jonge ....met uw rijstijl om 7u vertrekken in :lol: :lol:
nee, alle gekheid op een stokje, 6u30 vertrekken, ben ke op tijd in schaarbeek. De beste raadgever zal wingman X zijn, die dit jarenlang dagelijks gedaan heeft.

have fun ....
Conrad

Bericht door Conrad »

Hallo,

Ik ben net nieuw op dit forum maar ik kan je misschien van dienst zijn. Ik werk in Vilvoorde (vlak naast Schaarbeek/zelfde afrit) en heb net vandaag de eerste keer heen en weer gereden naar het werk met mijn moto.

Vertrokken om 06:40 en aangekomen om 07:30... Het is al vrij druk zo vroeg in de ochtend maar elke minuut later vertrekken betekent drukker verkeer.
Wanneer je om 06:30 vertrekt zal je alle tijd hebben om je door het verkeer te banen.

Groeten,
Conrad
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

En bij regenweer kun je er donder op zeggen dat op de R0 van patat* is...dus nog ietsje vroeger vertrekken dan, uw Av ligt dan ook iets lager.

*=kop-staart botsing, dagelijkse kots op de R0
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
tweecilinderke

tjonge, jonge ....met uw rijstijl om 7u vertrekken in
Ok ik ga little john zijne rijstijl pakken en om 5u vertrekken! :grin: :grin:

Nee serieus ,bedankt voor de reacties ik vertrek om 6.30u dan ben ik zeker op tijd.
topic mag gesloten worden van mijn part!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

hoe gesloten
ben je er al?
toch graag effe uw bevinding van het verkeer in de ochtend spits willen beluisteren 8-)
het is gewoon zallig om door de fille te flitsen 's morgens vroeg :razz:

vrijdag 18de op weg naar het salon ben ik een R1200RT met topkoffer (zonder zij koffers) gepasseert (zit mischien hier op het forum? )
ik had er wel mijn koffers op hangen en ging toch wat vlotter doorheen de fille. :oops:
wel toegeven dat hij plaats heeft gemaakt om mij door te laten toen ik achter hem kwam.
respect :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
tweecilinderke

toch graag effe uw bevinding van het verkeer in de ochtend spits willen beluisteren
goed gonzoke, ik laat het u morgenavond weten .
En zeg, t'is nu nie dak voor den eerte keer tussen de fille ga rijden he, ik wou gewoon een idee van hoe laat moet ik aanzetten.
Wat die piloot met topkoffer betreft ,ik was het niet! Maar ben maandagavond van het salon rond 21.30u naar huis gebemert en ik dacht dak ver mijne topkoffer ging in de berm zwieren. Zo waaaaaien :-x ik had soms het volledige baanvak nodig om tegen te sturen ,en nee ik had niet gedronken :mrgreen:
Respect voor wie dagelijks door weer en wind met gs en topkoffer de baan op gaat .Ik kijk uit naar een tankzak voor kleine spullen in te bergen.

clublid
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

De koekblikkers staan vanaf 6h30 - 7h00 in file vanaf Aalst :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Mc B
Contacteer:

Bericht door Mc B »

van gent? Vanaf welke kant moede komen? Reken vanaf de citadellaan op een uur tot aan groot bijgaarden. Daarvan gade in 't slechtste geval vanaf Erpe-Mere in de file sukkelen tot in Groot-bijgaarden, en dan kan dat wel een half uurke duren. Van Gent tot Erpe is er meestal geen probleem en kunde gewoon doorrijden.
Leap and the net will appear
one-one

Bericht door one-one »

en vergeet niet op E40 gaan de automobilisten makkelijk uiteen zodat je kan splitten, eens op de ring zal je zien dat er velen zijn die er hun botten aanvegen!!!
weet in ieder geval dat je indien je per auto ging heen en terug makkelijk anderhalf uur wint.
goede reis
ride with pride
one-one
gsa 1150
Conrad

Bericht door Conrad »

Over tijd winnen heb je wel degelijk gelijk,
Ik ben tot 3 dagen geleden steeds met de auto op en af naar Vilvoorde van Gent gereden en moest té vroeg vertrekken.
Zeker ietsje voor 6 vertrekken of het was van dat... . Nu om 06/30 vertrekken en ik heb alle tijd.

Conrad
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Ik rij nu meer met 3,5 t toestel van bij mij thuis naar brussel.
Vertrek om 5:00 h om tegen 06:00 h bij eerste klant te zijn.
Wil hier toch even gebruik maken dat veel ( sorry :oops: ) motaars risco's nemen.
Als moto liefhebber kijk ik :roll: meer in mijn spiegels dan een doorsnee bestuurder.
Telkens als ik er ééntje in het viezier krijg mmak ik plaats.
Ik durf zelfs iets wat overdreven opschuiven zodat achter en voor mij rijdend verkeer
er ook de aandacht op krijgen.
Moet zeggen het lukt mij veel anderen op deze mannier er op te wijzen dat er een motor aan het naderen is. :wink:
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
tweecilinderke

Ok jongens in elk geval bedankt voor de vele reacties .
Hier mijn bevindingen van vandaag:
Vertrokken om 6.30u en toegekomen om 7.32u.(haagsesteenweg)
File ? een beetje, ter hoogte van affligem en groot bijgaarden (een meevaller dus)
de terugkeer even vlot eigelijk,
Vertrek om 16.10u aankomst in gentbrugge 17.05.

Inderdaad sommige schuiven spontaan op als je tussen de file rijd, en andere vegen er hun botten aan.
Het is mij wel opgevallen dat de xenon toch zijn doel bewijst (zien en gezien worden)
En tenslotte :
Ben enkele beemers tegengekomen waar ik vriendelijk naar wuifde, een varradero die een tijdje mij is gevolgd maar dan nog een suzukiracebanaan die me godverdomme serieus heeft doen schrikken ik dacht dat hij mijne achterband ging flamberen en heb hem dan maar wijselijk teken gedaan dat hij voor mij mocht rijden .En ja ......binnen enkele seconden was de racebanaan uit het zicht verdwenen ,ik hoop voor die kerel dat hij nog lang mag rondrijden maar ....ik vrees ervoor :roll: :roll: :roll:

Dit bewijst nog eens dat door enkele maffen het motorrijden in slecht daglicht kan komen zoals dirk-sus al aanhaalde.
Wil hier toch even gebruik maken dat veel ( sorry ) motaars risco's nemen.
Voor mijn part end of topic.

clublid
Plaats reactie