Gezocht: goed telefoonsysteem

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
BasMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:05
Locatie: Dordrecht

Gezocht: goed telefoonsysteem

Bericht door BasMan »

Hallo Allen, waarschijnlijk staat het antwoord op de vraag al in diverse topics, maar dat is soms zo lastig zoeken. Dus bij deze:
Ik wil een systeem met zo min mogelijk kabeltjes (bluetooth dus) voor mijn Nokia 6234 (ook bt dus). Naast op een handige manier telefoontjes aannemen, wil ik ook anderen kunnen bellen, het liefst met een telefoonlijst, spraakgestuurd levert denk ik veel storing/mismatch op een motor.

Nu heb ik veel positieve dingen gelezen over de Nolan NCOM, volgens mij nu al de 103. Nu geloof ik wel dat de Nokia en de NCOM het goed met elkaar kunnen vinden, maar ik zou liever geen "automatisch opnemen" aanzetten op de telefoon. Is het mogelijk om de knoppenbedienerij die je normaal op het toetsenbordje doet b.v. via een gps systeem te laten lopen? En ook het selecteren uit het telefoonboek? Hoe zit trouwens de stroomleverantie voor de helm in elkaar (kabeltje, batterij?)

Bij voorbaat dank,

Remco
Wachten...wachten...even wachten nog...RT! Geplande levering vrijdagmiddag 1 februari!
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: Gezocht: goed telefoonsysteem

Bericht door kurt1973 »

Ik gebruik de interphone intercom, bij moto2000.be gekocht, enne, dat werkt perfect, telefoneren, spraakgestuurd bellen, spraakgestuurd opnemen, ik kan dit systeem van harte aanbevelen.

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Akeem
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jun 2007, 19:26
Locatie: Meerhout

Re: Gezocht: goed telefoonsysteem

Bericht door Akeem »

Ik ook de interphone, heel tevreden van
kraakhelder zelfs bij snelheden van 120 km/h
gr
Akeem
BasMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:05
Locatie: Dordrecht

Re: Gezocht: goed telefoonsysteem

Bericht door BasMan »

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de Interphone eens opgezocht en dat ziet er veelbelovend uit. Hebben jullie geen last met windgeruis door dat "ding" aan je helm?

Gr.

Remco
Wachten...wachten...even wachten nog...RT! Geplande levering vrijdagmiddag 1 februari!
Kenny
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 okt 2007, 20:19
Locatie: Nu in Amersfoort, NL. Van origine geboren en getogen in de buurt van New York, VS

Re: Gezocht: goed telefoonsysteem

Bericht door Kenny »

Remco,

Ik ook dat Interphone. Absoluut super en GEEN windgeruis( als ik achter de windscherm zit ) :lol: :lol: :lol:

Kenny
Always watch out for the other guy!
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Gezocht: goed telefoonsysteem

Bericht door Werner Von C. »

Ik krijg op de baan gemiddeld (beroepsmatig) 60 telefoons per dag van medewerkers en klanten en technische dienst en dispatch, soms meer...mijn allergie voor dat f*cking mobieltje groeit met de seconde...de gedachte om nog es te gaan bellen op mijn boxertiet doet me huiveren...

Bellen en rijden gaan niét tesamen, mijn bedrijfswagen heeft een car-kit en zelfs bellen tijdens het rijden met car-kit zou gewoonweg verboden moeten worden...in het kader van veiligheid zijn deze beiden onverzoenbaar, maar da's mijn mening.

Héhé dat lucht effe op.

Sorry voor deze :bsofftopic:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Kenny
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 okt 2007, 20:19
Locatie: Nu in Amersfoort, NL. Van origine geboren en getogen in de buurt van New York, VS

Re: Gezocht: goed telefoonsysteem

Bericht door Kenny »

Hey C di P,

Af en toe dat ding uit zetten en bij de koffie je voicemails afluisteren.
Dan ben jij weer the boss :lol:
Always watch out for the other guy!
BasMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:05
Locatie: Dordrecht

Re: Gezocht: goed telefoonsysteem

Bericht door BasMan »

(s)Campi Di Pampi schreef:Ik krijg op de baan gemiddeld (beroepsmatig) 60 telefoons per dag van medewerkers en klanten en technische dienst en dispatch, soms meer...mijn allergie voor dat f*cking mobieltje groeit met de seconde...de gedachte om nog es te gaan bellen op mijn boxertiet doet me huiveren...

Bellen en rijden gaan niét tesamen, mijn bedrijfswagen heeft een car-kit en zelfs bellen tijdens het rijden met car-kit zou gewoonweg verboden moeten worden...in het kader van veiligheid zijn deze beiden onverzoenbaar, maar da's mijn mening.

Héhé dat lucht effe op.

Sorry voor deze :bsofftopic:
Niet helemaal off topic zou ik zeggen hoor! En je hebt natuurlijk helemaal gelijk... En zoals altijd tegen beter weten in ga ik het toch doen :D
Wachten...wachten...even wachten nog...RT! Geplande levering vrijdagmiddag 1 februari!
Plaats reactie