Verschillen tussen Savanna2 en Rally2 motorpak?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
motorcycle boy
Contacteer:

Verschillen tussen Savanna2 en Rally2 motorpak?

Bericht door motorcycle boy »

Hoi,

ik ben op zoek naar een nieuw polyvalenet motorpak. Bovenstaande twee pakken bevallen me in grote mate, maar mijn dealer kan me niet voldoende uitleggen waar de fundamentele verschillen zitten.
Eén ervan denk ik zelf gevonden te hebben : de Savanna2 is , denk ik, crashbestendiger omdat de mouwen niet afritsbaar zijn....

Waarvoor moet het nieuwe pak dienen? Totale polyvalentie : een vest (en broek) die alle rij- en reisomstandigheden aan kan, ongeacht de temperatuur en het weer. Dus zowel in de winter bij -10°C als in de zomer bij +40°C en ook tijdens tropische stormbuien moet het pak me comfortabel houden. De Streetguard was me véél te duur en de Santiago is een drieseizoensvest wegens het ontbreken van een voering. Dus dacht ik aan de Savanna en de Rallye. Maar de vraag is dus waar de belangrijkste verschillen zitten....
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Hallo,

Savanne = gore tex voering in optie
Rallye = gore tex voering bijgeleverd

Volgens mij zijn beiden in de winter aan de frisse kant , in de zomer daarentegen heb je voldoende verluchtingsmogelijkheden
motorcycle boy
Contacteer:

Jo De Paepe schreef:Hallo,

Savanne = gore tex voering in optie
Rallye = gore tex voering bijgeleverd

==> zou dat het enige fundamentele verschil zijn? Met fundamenteel bedoel ik eerder de algemene stevigheid en crashbestendigheid.
Volgens mij zijn beiden in de winter aan de frisse kant , in de zomer daarentegen heb je voldoende verluchtingsmogelijkheden.
==> Zijn ze fris omdat er geen thermovoering in zit zoals in de Streetguard? Dat valt toch op te lossen met een extra fleece, of niet?
AdventureQ

Bericht door AdventureQ »

met het oog op de bmw kledij-prijzen moet men wel veeleisend zijn, doch een pak vinden dat jouw wensen volledig vervult (-10 tot + 40°C ) is niet erg realistisch.

en je voorlopige keuzes zouden het ganse jaar kunnen gedragen worden, ...
als je van oktober t/m maart aan de costa del sol woont :twisted:
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
motorcycle boy
Contacteer:

AdventureQ schreef:met het oog op de bmw kledij-prijzen moet men wel veeleisend zijn, doch een pak vinden dat jouw wensen volledig vervult (-10 tot + 40°C ) is niet erg realistisch.

en je voorlopige keuzes zouden het ganse jaar kunnen gedragen worden, ...
als je van oktober t/m maart aan de costa del sol woont :twisted:
En toch denk ik dat dat best wel mogelijk is. De +40°C is met de Rallye al perfect mogelijk dankzij de vele ventilatieopeningen. En om bij -10°C te rijden moet je over een winddichte vest beschikken. Liefst ook ruim genoeg voor voldoende truien.
Dus eigenlijk had ik graag ernstige reakties gehad van mensen die al doorheen Belgische winters gereden hadden met zo'n Rallye of Savanna-vestje aan.
bart

Bericht door bart »

jeep,

ikzelf heb nu toch wel enige temp. en buien doorstaan en ik moet zeggen dat ik nog gn enkele keer te klagen had van m,n pak (rally2). zeker met de gore tex water -en winddicht en bij het mooie weer smijt ik deze eruit, paar ritsjes open en lekker frrris
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Ik heb Rallye 1 (zonder afritsbare mouwen) en ik moet zeggen dat ik er reuze content van ben. Menige regen- en sneeuwbuien mee getrotseerd en steeds goed warm, met goretex voering natuurlijk. Heb er ook bij stevige koude temperaturen steeds een neopreen vestje onderaan. En zoals reeds gezegd bij warmere temperaturen de ritjes open = een zalig airco gevoel.
Toedeloe

Stoffel :wink:
Afbeelding
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

Gisteren in de regen gereden het water liep, bij aankomst, uit mijn R 2 pak. (Blijft zitten tussen Goretex en buitenkant pak) Thuis pak uit ondergoed kurk droog. In de voorbije zomers goretex eruit gedaan en verluchting opengezet en dat geeft wel een enorm comfort.
Pak misschien een 10 tel keren gewassen en nog altijd zeer goed. Goretex nog nooit gewassen.
Ik kies direct terug voor R 2 pak. :wink: :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
ward

Bericht door ward »

ik heb rallye 2 pak in grijs/geel uitvoering. Beestig content van. (niet zo zeer van de botten) Echter, los van gebruikscomfort is het pak toch heel erg opzichtig. Het is nu niet mijn bedoeling iedereen naar me te laten kijken als ik rondwandel in een stad die ik bezoek. Het effect is zelfs van die aard dat ganse terrasjes collectief mij volgen als ik te voet passeer. Dit vind ik het enige ambetante eraan. Ook kan je de broek kleiner dichtstrippen met twee bandjes maar toch had ik ook riemmogelijkheid gezien. Ook de twee enorm opzichtige badges van BMW mogen er voor mijn part af bij de volgende versie, anders ga ik de faktuur voor ongewenste reclame echt naar Duitsland sturen.
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Hi,
Ik heb een savanna 2 pak. Het zit prima de verluchting is OK en het is elegant ook als je niet op de motor zit :lol: . Ik ben er zeer tevreden over vooral in de zomer en bij hoge temperaturen. Tot 40°C geen problemen gehad.
Eens beneden 15 °C moet je de goretex binnenvest plus warme kledij bij aantrekken (ik dan toch). Het pak is eigenlijk niet ontworpen voor koude periodes. De stof laat lucht door en het is enkel de goretex binnenvest en je bijkomende kledij die de koude tegen houden. Er is bij mij plaats genoeg om warme kledij bij aan te trekken.
Bij regen slorpen de jas en de broek water op en geven dat dan vrij als je van de motor stapt (in een restaurant is dit niet gezellig en onder je stoel kan het een grote plas worden :oops: :oops: ). Ik overweeg om een regenpak te kopen dat ik over mijn pak kan aantrekken als het hard of lang regent.
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Plaats reactie