Medion GPS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
LucVB

Medion GPS

Bericht door LucVB »

Deze week bij Aldi is volgende GPS tekoop:

Medion Mobiel GPS-navigatiesysteem MD 96430 voor 148€

Zou dat iets waard zijn voor gebruik in de auto?
Heeft er iemand evaring met dit toestel??

Groetjes
Luc
WimLT
Contacteer:

Re: Medion GPS

Bericht door WimLT »

Als je alleen van A naar B moet rijden zal dat wel gaan. Het enige dat kan tegenvallen is de herberekeningssnelheid. Als die traag is, kan dat wreed irriteren op den duur :twisted:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

beter die 148€ in uw benzine steken.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
WilBikeRT

Bericht door WilBikeRT »

Vermits er NAVTEQ-materiaal gebruikt wordt zal wat kaarten betreft er geen probleem zijn vermoed ik. De Samsung processor (400 Mhz) geeft waarschijnlijk wel een snelle berekening.
Ik kocht destijds een buitenantenne (276C) voor degelijke ontvangst te hebben achter een thermische voorruit. Nadien ondervond ik met de Nüvi (Sirfstar) geen problemen meer.
De prijs van 149 € mèt Europakaarten, SiRF en een 3,5" touchscreen lijkt mij ronduit een topper voor inderdaad van A naar B te rijden met de auto. :wink:
jantje beton

Bericht door jantje beton »

dan koop je beter een nuvi van garmin
BEN WEER EENS ONLINE
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Heb er eentje van Harman Becker met gans Europa op een CD erbij en de helft voorgeladen op een 1G kaart .
zuignap etc erbij voor 99 euro gekocht bij MM in Uustakker :-P
Zet er een 2g kaart erin en laadt de complete Navtech cd erop en gans Europa op straatniveau zit erin.
Ideaal toestel voor te navigeren van A naar B en zeer eenvoudig in gebruik
kortom ideaal voor autogebruik .
voor op de motor zweer ik toch bij mijn oude trouwe Garmin Streetpilot 3
Mr Bean
Contacteer:

Bericht door Mr Bean »

LucVB schreef:Deze week bij Aldi is volgende GPS tekoop:

Medion Mobiel GPS-navigatiesysteem MD 96430 voor 148€

Groetjes
Luc
Kun je daar .gdb of .gpx routes inbrengen :roll:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Hieronder word duidelijk het verschil uitgelegd i.v.m. goedkope gps-kes:
Touring schreef:Gps-gekte
Gps-toestellen in alle mogelijke vormen en formaten zijn het gadgetstadium al lang voorbij en weten steeds meer gretige kopers te overtuigen. Elke dag brengt nieuwe snufjes en het einde van de hype is nog lang niet in zicht.

Het gps (global positioning system) een modeverschijnsel? Misschien, maar blijkbaar beantwoordt het toch aan een behoefte, als je de explosieve verkoop ziet van de afgelopen jaren. Het navigatieapparaat begon aan zijn steile opmars in 2003 en 2004. Het afgelopen jaar werden er in België bijna 300.000 toestellen verkocht, tienmaal meer dan in 2004.

En in 2007 zou de verkoop opnieuw pieken, met een verwachte groei van 60%. Dit succes is te danken aan zowel de lagere verkoopprijzen als aan de kwaliteitsverbeteringen. Naast de reisroute bieden de recentste apparaten nog heel wat andere snufjes aan. Een balans en enkele vooruitzichten.
Software
In 2003 moest je tussen de 500 en de 2.500 euro op tafel leggen voor een basismodel. Vandaag koop je bij een discounter al een gps (mét mp3-speler en fotoviewer) voor minder dan 200 euro. Wat zijn nu belangrijkste verschillen tussen de goedkopere toestellen en de duurdere merken? Naast de gebruiksvriendelijkheid (organisatie van de menu’s, bedieningsgemak, duidelijk scherm…) zijn het de kaarten - de software dus - die het echte verschil maken.

Zo bevatte een van onze goedkopere testtoestellen kaarten van de Benelux op een uitneembare geheugenkaart én kaarten van enkele andere Europese landen op een cd. Een klassiek aanbod dus. Maar al gauw bleek dat de kaarten dateerden van 2005 en dat er, zelfs tegen betaling, geen updates beschikbaar waren.

Als je dan weet dat elk jaar gemiddeld 15% van het Europese wegennet verandert, is een snelle actualisatie van de cartografie absoluut noodzakelijk. Hoewel je wel op je bestemming zal geraken - het toestel herberekent altijd de route tot je ter plaatste bent - riskeer je dat de fouten zich toch zullen opstapelen. Denk maar aan een koppige gps die je ábsoluut een straat wil insturen waar onlangs eenrichtingsverkeer werd ingevoerd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Frank K

Bericht door Frank K »

Denk maar aan een koppige gps die je ábsoluut een straat wil insturen waar onlangs eenrichtingsverkeer werd ingevoerd.
Ik heb dat ook altijd met mijn TT in de wagen.... nu weet ik ook waarom :clown:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Frank K schreef:
Denk maar aan een koppige gps die je ábsoluut een straat wil insturen waar onlangs eenrichtingsverkeer werd ingevoerd.
Nochtans geeft TomTom elk half jaar kaartupdates uit, dus ..... :geek:

Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Nochtans geeft TomTom elk half jaar kaartupdates uit, dus .....
Zitten er dan zovéél fouten in ?

:clown:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Frank K

Bericht door Frank K »

BiemeRT schreef:
Frank K schreef:
Nochtans geeft TomTom elk half jaar kaartupdates uit, dus ..... :geek:
Die straat waar ik het over heb, hebben ze jaren (+ 5jaar) geleden het eenrichtingsverkeer omgedraaid....dus....
En mijn TT is nog maar een half jaar oud.... dat dacht ik tenminste :alien:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

(s)Campi Di Pampi schreef:
Nochtans geeft TomTom elk half jaar kaartupdates uit, dus .....
Zitten er dan zovéél fouten in ? :clown:
Nee, maar "wij" doen graag elke 7,5% nen update :cyclopsani:
Touring schreef:Als je dan weet dat elk jaar gemiddeld 15% van het Europese wegennet verandert

Plaats reactie