Weer en bezienswaardigheden in Saksen en Beieren?
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Weer en bezienswaardigheden in Saksen en Beieren?
Aangezien Schotland er dit jaar toch weer niet in zit plannen we een weekje naar Sachsen of Bayern.
Dus vandaar enkele vragen:
(We plannen de week van 28 april ofwel twee weken later, de week van 12 mei van zondag tot zondag )
Welk weer mogen we verwachten in deze regio's in die periode?
Kunnen we daar terecht voor slapen en eten zonder te reserveren? (2pers)
Wat zijn de niet te missen bezienswaardigheden? (of welke zijn de absoluut te mijden?)
Is een oversteekje naar Tjechië de moeite? (indien Saksen)
En verder... alle ervaringen en raadgevingen zijn welkom!
Dus vandaar enkele vragen:
(We plannen de week van 28 april ofwel twee weken later, de week van 12 mei van zondag tot zondag )
Welk weer mogen we verwachten in deze regio's in die periode?
Kunnen we daar terecht voor slapen en eten zonder te reserveren? (2pers)
Wat zijn de niet te missen bezienswaardigheden? (of welke zijn de absoluut te mijden?)
Is een oversteekje naar Tjechië de moeite? (indien Saksen)
En verder... alle ervaringen en raadgevingen zijn welkom!
Re: Weer en bezienswaardigheden in Saksen en Beieren?
Dit hangt natuurlijk veel af van je persoonlijke smaak en interesses...
Enkele plaatsen waar ik reeds "vertoefde" in Beieren:
- het vernieuwde BMW-museum (onlangs terug heropend) in München
- het Olympiapark (vlak naast BMW)
- een stadsbezoek aan München
- Audi Zentrum in Ingolstadt
- het concentratiekamp in Dachau
- een rit langsheen de Donau
- ...
- ontelbare mooie dorpjes en stadjes en vooral prachtige wegen.
Zelf zijn we er dus vorige zomer geweest, maar hadden gewoon brute pech met het weer... (regen, regen, regen).
We verbleven er toen in Greding in een gemoedelijk hotel met héél vriendelijke mensen (hotel Bauer-Keller).
Groeten,
Pé
Enkele plaatsen waar ik reeds "vertoefde" in Beieren:
- het vernieuwde BMW-museum (onlangs terug heropend) in München
- het Olympiapark (vlak naast BMW)
- een stadsbezoek aan München
- Audi Zentrum in Ingolstadt
- het concentratiekamp in Dachau
- een rit langsheen de Donau
- ...
- ontelbare mooie dorpjes en stadjes en vooral prachtige wegen.
Zelf zijn we er dus vorige zomer geweest, maar hadden gewoon brute pech met het weer... (regen, regen, regen).
We verbleven er toen in Greding in een gemoedelijk hotel met héél vriendelijke mensen (hotel Bauer-Keller).
Groeten,
Pé
Suzuki GS500E
R65RT - R1100RT - R1200RT - R1200RT/LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
Ge hebt natuurlijk overschot van gelijk, "bezienswaardigheden" zijn heel persoonlijk...
Eigenlijk bedoelde ik "mijn" bezienswaardigheden
die zijn mooie panorama's, mooie bruggen, bergen, meren, zeeën, kortom, alles wat je hier niet veel ziet of waarvan je denkt "hey, daar ga ik een foto van nemen"...
Dachau lijkt me ook wel eens de moeite.
Maar we zijn er nog altijd niet uit of het Saksen of Beieren wordt
Eigenlijk bedoelde ik "mijn" bezienswaardigheden
Dachau lijkt me ook wel eens de moeite.
Maar we zijn er nog altijd niet uit of het Saksen of Beieren wordt
Als het op panorama's e.d. aankomt, ga je in Beieren zeker aan je trekken komen.
Het kamp Dachau is inderdaad meer dan de moeite om eens te bezoeken (inkom gratis).
Ook zijn er verschillende meren in de buurt waar het wel aardig vertoeven is.
Als je het weer maar een beetje mee hebt (in tegenstelling tot bij ons), dan zal je je er zeker niet vervelen.
Groeten,
Pé
Het kamp Dachau is inderdaad meer dan de moeite om eens te bezoeken (inkom gratis).
Ook zijn er verschillende meren in de buurt waar het wel aardig vertoeven is.
Als je het weer maar een beetje mee hebt (in tegenstelling tot bij ons), dan zal je je er zeker niet vervelen.
Groeten,
Pé
Suzuki GS500E
Voor het weer: http://www.wetteronline.de
Je kan ook de weerssituatie van de voorbije jaren oproepen.
Je kan ook de weerssituatie van de voorbije jaren oproepen.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Op weg naar Beieren kan je zeker over de Romantische Strasse rijden met als absolute hoogtepunt (eindpunt als je van noord naar zuid rijd) Schloss Neuschwanstein. Zéér toeristisch maar wel een must
Rijd je dan vervolgens van west naar oost door Beieren steeds in het zicht van de Oostenrijkse grens, dan heb je onderweg de prachtichste baantjes, uitzichten en natuur die je maar kan wensen
En het weer ... 't ja als ik dan kon voorspellen ... dan stonden Frank en Sabientje al lang aan den dop
Rijd je dan vervolgens van west naar oost door Beieren steeds in het zicht van de Oostenrijkse grens, dan heb je onderweg de prachtichste baantjes, uitzichten en natuur die je maar kan wensen
En het weer ... 't ja als ik dan kon voorspellen ... dan stonden Frank en Sabientje al lang aan den dop
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
GSPeP
- Contacteer:
In Saksen heb je nu prachtige baantjes om te rijden. 99% van alle wegen zijn daar nieuw aangelegd na de val van de muur. Eén van de mooiste daar is de weg naar Oberwiesenthal (om de skispringschans te bekijken): 11 km bochten op perfekt asfalt. Het mooie is dat je dezelfde weg terug moet om daar weg te geraken. De weg van west naar oost langs de grens met Tjechië is ook de moeite waard.
De "Augustusburg" is zeker de moeite waard om te bekijken. Ze hebben daar een oldtimer motormuseum. Dresden is natuurlijk ook een prachtige stad. Wij zitten minstens 1 maal per jaar in het Ertsgebergte (jammer genoeg altijd met de auto) Een paar foto's van de regio daar vindt je hier: http://gspep.smugmug.com/gallery/4815
Je zit daar ook vlak bij de grens met Tjechië. (Goedkoper tanken) en Karlovy Vary. Ook een bezoekje waard. Je kan nu sinds kort zonder problemen de grens over.
De "Augustusburg" is zeker de moeite waard om te bekijken. Ze hebben daar een oldtimer motormuseum. Dresden is natuurlijk ook een prachtige stad. Wij zitten minstens 1 maal per jaar in het Ertsgebergte (jammer genoeg altijd met de auto) Een paar foto's van de regio daar vindt je hier: http://gspep.smugmug.com/gallery/4815
Je zit daar ook vlak bij de grens met Tjechië. (Goedkoper tanken) en Karlovy Vary. Ook een bezoekje waard. Je kan nu sinds kort zonder problemen de grens over.
Als de weg van west naar oost zoveel mooier is dan andersom, dan zal ik vanavond eens bekijken of ik aan die week genoeg tijd heb om via Beieren naar Saksen te rijden. Dan heb ik alles in éne keer gezien!
En wat dat weer betreft, ik was enkel maar een beetje ongerust dat ik daar in het volle ski-seizoen zou aankomen...
Alvast bedankt voor de tips!!
En wat dat weer betreft, ik was enkel maar een beetje ongerust dat ik daar in het volle ski-seizoen zou aankomen...
Alvast bedankt voor de tips!!
Dat wordt het!!! Bestaat dat nergens in Garmin-formaat?
Die bedoelde ik (héél schoon) en die kun je uiterarrd in de twee richtingen afleggen, hé@l@in schreef:http://www.deutsche-alpenstrasse.de
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
TonTon
niet gevonden maar wel een kaart waarmee je in "Mapsource" de route zelf kan uittekenen......veel plezier ermeeduveltje4 schreef:Dat wordt het!!! Bestaat dat nergens in Garmin-formaat?
http://users.telenet.be/Suzukiman/alpen ... ral_de.pdf
Ik ben volop aan het Mapsourcen
De aanlooproute en de Alpenstrasse zitten er al in! Nu nog even een doorsteek naar Tjechië via Plzen en Karlovy Vary
Aangezien dit mijn eerste mapsourceke is... duimen hé!!!
De aanlooproute en de Alpenstrasse zitten er al in! Nu nog even een doorsteek naar Tjechië via Plzen en Karlovy Vary
Aangezien dit mijn eerste mapsourceke is... duimen hé!!!
Ik zit nu met een aanlooproute van 700km... is dat te doen in één dag?? (Ik noch mijn partner hebben een Iron Butt attest)
-
TonTon
via autosnelwegen is dit zeker te doen , via gewone wegen absoluut niet aan te raden , 500 à 550 km maximum....duveltje4 schreef:Ik zit nu met een aanlooproute van 700km... is dat te doen in één dag?? (Ik noch mijn partner hebben een Iron Butt attest)
als ik via gewone wegen ga reken ik met een gemiddelde van 50 km/uur , tanken en stops inbegrepen
Aanlooproute is inderdaad autosnelweg. We hebben in totaal 8 dagen voor om en bij de 3000km, moet lukken he?...
De eerste ruwe schets is gemaakt

De eerste ruwe schets is gemaakt

-
Bananatuffer
die ruwe schets doet zeer aan mijn ogen, vooral de linkerkant. Ge laat het Pfälzer Wald links liggen, evenals de Vogezen en het Zwarte Woud ?????duveltje4 schreef:Aanlooproute is inderdaad autosnelweg. We hebben in totaal 8 dagen voor om en bij de 3000km, moet lukken he?...
De eerste ruwe schets is gemaakt![]()
Smijt die mapsource efkes weg, en bekijk eerst ne keer wat deftige (michelin) landkaarten waarop ge de schoon heuvel-/bergwegelkes nog ziet staan.
[/quote]
die ruwe schets doet zeer aan mijn ogen, vooral de linkerkant. Ge laat het Pfälzer Wald links liggen, evenals de Vogezen en het Zwarte Woud ?????
Smijt die mapsource efkes weg, en bekijk eerst ne keer wat deftige (michelin) landkaarten waarop ge de schoon heuvel-/bergwegelkes nog ziet staan.[/quote]
Tja, we kunnen nu eenmaal niet alles in éne keer zien he, we hebben maar één weekje verlof
. De linkerzijde tot aan de bodensee is de aanlooproute en bevat hoofdzakelijk snelwegen.
die ruwe schets doet zeer aan mijn ogen, vooral de linkerkant. Ge laat het Pfälzer Wald links liggen, evenals de Vogezen en het Zwarte Woud ?????
Smijt die mapsource efkes weg, en bekijk eerst ne keer wat deftige (michelin) landkaarten waarop ge de schoon heuvel-/bergwegelkes nog ziet staan.[/quote]
Tja, we kunnen nu eenmaal niet alles in éne keer zien he, we hebben maar één weekje verlof
-
TonTon
die ruwe schets doet zeer aan mijn ogen, vooral de linkerkant. Ge laat het Pfälzer Wald links liggen, evenals de Vogezen en het Zwarte Woud ?????duveltje4 schreef:
ik zie dat je langs Schaffhausen gaat , je moet zèker de Rheinfall gaan zien , is uniek !
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rheinfall
Waaw, dat noem ik nu eens een goeie tip se!ik zie dat je langs Schaffhausen gaat , je moet zèker de Rheinfall gaan zien , is uniek !
Thanks Arnold
-
TonTon
idd en als je tijd hebt kun je de beide kanten eens doen , van langs de bovenloop en langs de onderloop , als je er met het bootje naar toe gaat kun je zelfs midden de waterval een kleine rots opgaan , is écht écht indrukwekkend !duveltje4 schreef:Waaw, dat noem ik nu eens een goeie tip se!ik zie dat je langs Schaffhausen gaat , je moet zèker de Rheinfall gaan zien , is uniek !
Thanks Arnold
-
Bananatuffer
die ruwe schets doet zeer aan mijn ogen, vooral de linkerkant. Ge laat het Pfälzer Wald links liggen, evenals de Vogezen en het Zwarte Woud ?????duveltje4 schreef:
maar ge mist wel de beste baantjes van heel uw reis. afin, wat niet weet, niet deert.
-
TonTon
Brilleke met gekleurde glazen opzettenBananatuffer schreef:die ruwe schets doet zeer aan mijn ogen, vooral de linkerkant.duveltje4 schreef: