CORSICA

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Bericht door ronnyb »

Vele jaren geleden er 3j na elkaar naar toe geweest en er ook de GR20 gestapt :grin: .Sindsdien geen vergelijkbare plaatsjes meer gezien ( natuur).
Alle varianten zijn daar te vinden.....
Ja se...... :roll: 'tzal er nog wel is van komen :wink: .
RonnyB
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Vinny
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 dec 2007, 15:58
Locatie: Roeselare

Bericht door Vinny »

Ik ben al 3 jaar na mekaar in Corsica geweest. Voor mij zijn de westkust en Cap Corse nog altijd het mooist. Op 5 dagen ga je natuurlijk niet zoveel kunnen zien. Gemiddelde snelheid is zeker niet hoog. Ik zou niet op één plaats blijven maar verschillende overnachtingsplaatsen zoeken. Ik kan je zeggen dat de wegen elk jaar verbeterd zijn. Ook de Castagnicia streek is de moeite om in te rijden. Stranden in de desert des agriates zijn de mooiste in heel Corsica maar wij hebben deze per boot gedaan. Ik rij zelf met een Yamaha FJR1300 dus daar kan ik niet echt offroad mee gaan.
Voor de overtocht raad ik je Corsica ferries aan. Goedkoopste prijzen (tot -50%) zoeken op hun site (meestal op weekdagen). Vanuit Savona (It) kan je een nachtboot (eventueel met kajuit) nemen aan een goedkope prijs.
Je kan ook altijd eens kijken op deze links:
http://www.fjrijders.be/forum/viewtopic ... d42f47f6b9
http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=1269


Groeten,
Vincent 8-)
Motard de l'Allier
Berichten: 545
Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
Woonplaats: Auvergne (Fr.)
Locatie: Auvergne (Fr.)
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

Het is niet de bedoeling van Corsica in vijf dagen te doen hé mannen!
We gaan enkel het noorden van Corsica aandoen, indien mijn routes aanvaard worden van de medereizigers?? :mrgreen: :mrgreen:
Hoe meer ik er over leest en foto's bekijk hoe mooier ik het vind, denk nu al om nadien terug te keren :grin: :grin:

Mvg Motard de l'Allier :wink:
michelannn
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2006, 16:47

Re: CORSICA

Bericht door michelannn »

Wij gaan dit jaar terug een kijkje nemen
Een link van onze reis bijgevoegd.
Als je routes wilt die heb ik ter beschikking.
http://www.bmwmotorvriendenlommel.be/Co ... 202006.asp
DéGS
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 aug 2007, 14:22
Locatie: Genk

Re: CORSICA

Bericht door DéGS »

Goed idee om naar Corsica te gaan! Een motorland bij uitstek, al zitten de kustwegen er in het hoogseizoen vol auto's. Het Noorden en de Westkust van het eiland zijn het mooist, maar ook het binnenland is niet te versmaden ... De Oostkant is minder leuk (plat) en die zou ik dan ook afraden als je er maar eventjes kan rondtoeren. De snelste en goedkoopste manier om in Corsica te geraken is volgens mij via de Italiaanse haven Livorno. De haven ligt weliswaar verder van Belziek dan Marseille of Nice, maar de overzet kost er een pak minder en duurt slechts vier uurtjes tot in Bastia ... Vanuit Bastia kan je een rondrit door Cap-Corse aanvatten en vervolgens een stukje van de Westkust meepikken. Voor een hoogtestage op de toppen van het eiland zou ik twee dagen reserveren. Slapen doe je best op verschillende plaatsen, dat maakt je heel wat flexibeler. Voor wie wat meer tijd heeft is een oversteek vanuit Bonifacio naar Sardinië een aanrader (1u. varen). Hopelijk heb je hier iets aan, prettige reis gewenst.
J van geert
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2007, 08:33
Locatie: LOKEREN

Re: CORSICA

Bericht door J van geert »

zoals een van mijn meedereizigers Motard d'allier al zei, gaan we dit jaar alleen het noorden verkennen en proberen om ook wat off-road te gaan rijden.
slapen zouden we in een gite doen in de buurt van Corbara aan de west kant, we zijn ook niet van plan om dagelijks veel Km te bollen maar voldoende tijd uit te trekken om van de natuur te genieten.
Overtocht ligt nog niet vast en moet met de andere leden nog eens besproken worden.
Alvast bedankt voor de reactie.
zie er echt wel al naar uit.
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: CORSICA

Bericht door jantje beton »

http://www.demotorsite.be/index.php?opt ... oad&gid=88
kijk hier een kunnen jullie daar iets mee doen :razz: :pig: :pig:
BEN WEER EENS ONLINE
J van geert
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2007, 08:33
Locatie: LOKEREN

Re: CORSICA

Bericht door J van geert »

Beste Corsica rijders,

Wij zijn van plan om op vrijdag 6 juni te vertrekken en moeten in Livorno de boot nemen op zaterdag 7 juni.
We zijn van plan om de eerste dag zo ver mogelijk te rijden, dwz tot voor of ter hoogte van Milaan.
Is er toevallig iemand die in de buurt van Milaan een hutje weet waar we tegen een schappelijke prijs
kunnen overnachten. Best reserveren op voorhand of is er langs de autostrade ook wel iets schappelijks te vinden.

Thanks
Johan
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: CORSICA

Bericht door WimLT »

'k Heb vandaag op het vakantiesalon ook wat info ingewonnen over Corsica. Wat zij me vooral aanraden, vooral uit veiligheidsoverwegingen, is het eiland rond te rijden in wijzerzin omdat je dan niet vlak naast de afgrond moet rijden. Om het eiland op een gemoedelijke manier hélemaal te kunnen ronden, moet je zeker 10 dagen uittrekken.

Juli is rustiger dan augustus en de warmte is er ook dan best uit te houden ..... omdat het dus een eiland is, hé :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie