Op mijn vorige motor (1150 RT) had ik tot grote tevredenheid een Scorpio alarm geplaatst.
Nu ik ben overgestapt naar de 1200 gs vraag ik me eigenlijk af of ik dit alarm ook op deze motor kan plaatsen.
Het plaatsen op zich is niet echt een probleem en geeft geen problemen met het Canbus-systeem,
MAAR... ik zou ook graag de anti-hijack module gebruiken. In principe zou ik dan een soort schakelaar zetten aan de benzinepomp.
De mensen van Scorpio konden me daar niet bij helpen.
Is hier iemand die er wel iets vanaf weet ?
Dit is het alarm dat ik bedoel : http://www.scorpioalarms.com/products/m ... i500_trs6/
En de anti-hijack is deze : http://www.scorpioalarms.com/products/a ... nti-hijack
dank.
Canbus vraagje
Moderator: GVN
Canbus vraagje
Honda CX 500, Yamaha FZ 750, Honda CBR 1000, Honda Fireblade, Honda CBR 1100 XX, BMW 1150 RT, Honda VFR V-tec
en nu BMW R 1200 GS
en nu BMW R 1200 GS
-
edargpu
Re: Canbus vraagje
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
Ik weet het...
Zelf ken ik er dus echt niet veel van zunne, maar ik dacht dat het gewoon een schakelaar was die stroom onderbreekt of niet, weliswaar gestuurd vanuit de centrale unit.
En dus toch enkel maar onderbroken zal worden met het contact af, maar ik vrees dat dat te simpel gedacht is ;
Zelf ken ik er dus echt niet veel van zunne, maar ik dacht dat het gewoon een schakelaar was die stroom onderbreekt of niet, weliswaar gestuurd vanuit de centrale unit.
En dus toch enkel maar onderbroken zal worden met het contact af, maar ik vrees dat dat te simpel gedacht is ;
Honda CX 500, Yamaha FZ 750, Honda CBR 1000, Honda Fireblade, Honda CBR 1100 XX, BMW 1150 RT, Honda VFR V-tec
en nu BMW R 1200 GS
en nu BMW R 1200 GS
naar de benzinepomp gaat nog altijd een elektrische voedingsdraad, canbus of niet. Deze moet onderbroken worden door het alarm als het alarm actief is.
Het alarm kan volledig onafhankelijk van canbus op de motor geplaatst worden met stroom recht van de batterij.
Het probleem ligt eerder bij de aansturing van de pinkers bij op- en afzetten v/h alarm, hoe canbus daarop reageert weet ik niet.
philip
Het alarm kan volledig onafhankelijk van canbus op de motor geplaatst worden met stroom recht van de batterij.
Het probleem ligt eerder bij de aansturing van de pinkers bij op- en afzetten v/h alarm, hoe canbus daarop reageert weet ik niet.
philip
Beste Philip,
hoe ik het alarm kan plaatsen buiten de Canbus om is me bekend en het aansturen van de pinkers zonder canbus-fout ook.
Het zijn dan weliswaar enkel de achterste, maar toch...
Maar ik vraag me af als ik een anti-hijack (passieve relais volgens Scorpio) plaats, hoe de Canbus daar op gaat reageren.
En daar konden ze me ook geen antwoord op geven.
hoe ik het alarm kan plaatsen buiten de Canbus om is me bekend en het aansturen van de pinkers zonder canbus-fout ook.
Het zijn dan weliswaar enkel de achterste, maar toch...
Maar ik vraag me af als ik een anti-hijack (passieve relais volgens Scorpio) plaats, hoe de Canbus daar op gaat reageren.
En daar konden ze me ook geen antwoord op geven.
en nu BMW R 1200 GS
en nu BMW R 1200 GS
Vik,
Kan u mij vertellen hoe je de achterste pinkers aanstuurt? Gewoon de 12V uit het alarm op de draadjes naar de pinkers zetten? Of moet er ergens een diode tussen om de lichtcomputer niet te beschadigen doordat voeding op de draadjes gezet wordt.
Philip
Kan u mij vertellen hoe je de achterste pinkers aanstuurt? Gewoon de 12V uit het alarm op de draadjes naar de pinkers zetten? Of moet er ergens een diode tussen om de lichtcomputer niet te beschadigen doordat voeding op de draadjes gezet wordt.
Philip
Philip,
ik heb je de uitleg in een PM gestuurd.
ik heb je de uitleg in een PM gestuurd.
en nu BMW R 1200 GS
en nu BMW R 1200 GS