Kofferrek voor topkoffer
Moderator: GVN
Kofferrek voor topkoffer
Ik heb een gebruikte kofferrek voor een topkoffer aangeschaft voor mijn BMW R1100R. Tijdens het monteren kwam ik erachter dat de zijdeksel niet passen. Heb in de zijdeksel een uitsparing moeten maken om alles passend te krijgen. Ik neem aan dat dit de goede manier is? Vraag mij af hoe dit zit als je een nieuwe rek aanschaft. Zit er dan een beschrijving bij waarin staat dat je een uitsparing moet maken in de zijdeksel?
Re: Kofferrek voor topkoffer
Niemand die hier iets over weet? 
-
tweecilinderke
Ik heb een flauw vermoeden dat ,als het een origineel rekje is, normaal niets moet aanpassen.
Dus hier komt de vraag; is het een origineel?
Plaats misschien een foto om duidelijk te maken wat je bedoeld.
Dus hier komt de vraag; is het een origineel?
Plaats misschien een foto om duidelijk te maken wat je bedoeld.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Anders dan bij Italianen of rijstkokers passen BMW-accessoires normaal gezien als gegoten. Ik sluit mij dus aan bij tweecilinderke en vrees dat het toch niet 100 % origineel is voor jouw bike 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Het rekje is 100% origineel BMW. De bevestigingssteunen die aan het frame onder het zadel gemonteerd worden zitten voor de zijdeksels in de weg. Hier heb ik in beide zijdeksels uitsparingen moeten maken. Een andere manier is er volgens mij niet.
Bij het plaatsen van het rekje voor mijn bagage rek op de r1100 RS moest ik ook zagen in de plastic meuk. Lijkt met niet onwaarschaijnlijk dat het bij een R ook moet.
heb enkele geleden ook een kofferrek voor topkoffer geplaatst op m'n R1100R, dit omdat ik de plaatsing van een topkoffer op de originele pakdrager toch niet echt betrouwde ....
heb dan bij RAD een kofferrek van Givi gekocht, past perfect, ook aan de dragers van de zijkoffers en is zeer stevig !!!
gemakkelijk te plaatsen, niks zagen, niks boren

heb dan bij RAD een kofferrek van Givi gekocht, past perfect, ook aan de dragers van de zijkoffers en is zeer stevig !!!
gemakkelijk te plaatsen, niks zagen, niks boren
Dat klopt bij mijn vorige moto (r1100r) heb ik ook uit de zijkanten een stuk moeten uitzagen om mijn bagagedrager erop te kunnen monteren. Dit was ook een originele bmw bagagedrager. Den uitleg die ik bij bmw kreeg was :"je moet wel zagen want de r1100r is eigenlijk niet gemaakt om met een topkoffer te rijden." Ik moet wel zeggen dat bij aankoop van de bagagedrager er bij mij een duidelijk plan bijzat over hoe het te monteren op mijn moto.
Hoi,
Normaal is er aan de binnen kant van de zij stukken al afgetekend waar u moet zagen.Het is in de plastiek ingedrukt.
Gelijk keeperke hier al zegt,er moet een goede tekening bij zitten bij de aankoop.
grts paul
Normaal is er aan de binnen kant van de zij stukken al afgetekend waar u moet zagen.Het is in de plastiek ingedrukt.
Gelijk keeperke hier al zegt,er moet een goede tekening bij zitten bij de aankoop.
grts paul