vaBeNe rit -- Zondag 20 april 2008 --
Moderator: GVN
Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Re: vaBeNe rit
Op voorwaarde dat madam niet moet werken zijn we er ook allebei 
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Da zal hier nogal nen stoet worden!
Ze zullen het geweten hebben, in de grensstreek, dat de Belgen en de Nederlanders samen Beemeren!
Gelijk we zeggen : "Hoe meer ziel...."
Wally
Ze zullen het geweten hebben, in de grensstreek, dat de Belgen en de Nederlanders samen Beemeren!
Gelijk we zeggen : "Hoe meer ziel...."
Wally
Leven is het meervoud van lef!
Denk dat het bij velen tintelt aan de kont om den beemer van stal te halen ..Da zal hier nogal nen stoet worden!
ben vorige zondag ook ritje gaan maken ... kon me niet meer houden. Kwam ik aan in Geraardsbergen en stond er daar in het midden van de markt een toog met Kriek van t'vat. Was voor wandelaars die aankwamen van een trip vanuit Brussel. Ik denk van Manneke pis tot Manneke pis. Wandelaars zagen eruit als echte GSen. Modder tot aan hun kin. Die tapkraan stond nie stil. Mo vent toch ... zo lekker. 20 km heen en 20 km terug. Voila .. inzegening motorseizoen 2008 met kriek van t'vat. Goed begonnen John !! hik
-
moh_fan
- Contacteer:
Re: vaBeNe rit -- 20 april 2008 --
Topic-titel is aangepast en...
Wow... wat een animo!
Super!
Wow... wat een animo!
Super!
Ja ..... want ik moet voor de TomTom-routes zorgen ..... en heu .....RBee schreef:Moogde gij da welBiemeRT schreef:Ziet er héél goed uitIk rijd mee
![]()
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
colingoes
Re: vaBeNe rit -- Zondag 20 april 2008 --
hallo
20 april genoteert
rij mee als alles het toe laat
groetjes
colin
20 april genoteert
rij mee als alles het toe laat
groetjes
colin
staat "alles" in uwen trouwboek? dan noemen ze dat bij ons "mijn vrouw"
wally
wally
-
Marc451814882
Hangt er van af hoe oud ze zijnWally schreef:Allez, Mark, 't is goed, ge moogt mee.
Maar aleen op voorwaarde da ge de duifkes gerust laat!
Wally
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
Jieha ziet er leuk uit doch ik kom niet voor geïnteresseerden!
Stoffel schreef:Jieha ziet er leuk uit doch ik kom niet voor geïnteresseerden!
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

btw ... Wie s'middags mosselen lust op de rit stuur me een mailtje ... snappy73@gmail.com ... Wanneer meer dan 10 m/vr ga ik kijken voor resto om plaatsen te reserveren. Onaangekondigd gaat dit anders nooit lukken.
Pour nos amis Hollandais ... idemdito.
Pour nos amis Hollandais ... idemdito.
-
Marc451814882
Euh.....is mossel niet ...(ja een weekdier...) 'k bedoel seizoensgebonden???
Heb al mensen weten terugkeren van Philipine wegens....geen mosselen.
Heb er verder geen verstand van, enkel over duifkes kan 'k meepraten
Marc
Heb al mensen weten terugkeren van Philipine wegens....geen mosselen.
Heb er verder geen verstand van, enkel over duifkes kan 'k meepraten
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
@ Marc
Tegenwoordig zijn mosselen het hele jaar te koop. De verkoop van "Zeeuwse mosselen" komt meestal begin mei stil te liggen.
In de periode mei - juni/juli komt er "nieuwe vis" in de mosselen en zorgt de mossel ook nog voor het nageslacht.
Vroeger gebruikten de mosselvissers en mosselhandelaren deze periode om groot onderhoud te plegen aan schepen en machines.
De zeeuwse mossel is in die periode meestal "mager, taaier en vellerig" en dus minder aantrekkelijk is voor consumptie, qua smaak en voorkomen.
Maar.... men importeert dan betere mosselen uit buitenland, zodat er bij de betere vishandelaren en ook restaurants wel mosselen te krijgen zijn.
GRTZ
Tegenwoordig zijn mosselen het hele jaar te koop. De verkoop van "Zeeuwse mosselen" komt meestal begin mei stil te liggen.
In de periode mei - juni/juli komt er "nieuwe vis" in de mosselen en zorgt de mossel ook nog voor het nageslacht.
Vroeger gebruikten de mosselvissers en mosselhandelaren deze periode om groot onderhoud te plegen aan schepen en machines.
De zeeuwse mossel is in die periode meestal "mager, taaier en vellerig" en dus minder aantrekkelijk is voor consumptie, qua smaak en voorkomen.
Maar.... men importeert dan betere mosselen uit buitenland, zodat er bij de betere vishandelaren en ook restaurants wel mosselen te krijgen zijn.
GRTZ
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL

KLT-SE zal weten hé ...Woonplaats: Zeeland (NL)
Heb altijd horen vertellen .. maanden met een R zijn de mosselmaanden. En zonder de R zijn het geen Zeeuwse maar . (spaanse) ?
Denk dat de verbeterde koeltechnieken en het beheersen van het verwerkingsproces vanaf vangst tot en met verkoop in de winkel er veel mee te maken heeft. Mosselen kan je nu gelijk wanneer eten.
btw ... duifkes lust ik ook wel Marc. Als je er hebt .. ben kandidaat !
-
Marc451814882
KLT-SE en Sn@pPy*GS bedankt voor deze uitleg. Nu kan ik al over mossels meespreken ook.
Nog een vraagje misschien,
zouden er onder voorbehoud van Jürgen en mijne halve trouwboek nog dames zijn die meegaan? De "bomma" lust ook wel een mosselken maar wil niet per sé als enige dame het gezelschap verstoren.
Mocht dat niet zo zijn mag ik wel alleen komen buiten spelen
Ben da nie gewoon hoor...
Groetjes
Marc
Nog een vraagje misschien,
zouden er onder voorbehoud van Jürgen en mijne halve trouwboek nog dames zijn die meegaan? De "bomma" lust ook wel een mosselken maar wil niet per sé als enige dame het gezelschap verstoren.
Mocht dat niet zo zijn mag ik wel alleen komen buiten spelen
Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
Alléz, om ons bomma en madam Jurgen content te stellen zal madam Wally ook meerijden.
Zo kan ik ook nog eens goeie punten scoren bij die van ons!
Wally
Zo kan ik ook nog eens goeie punten scoren bij die van ons!
Wally
-
tweecilinderke
Als allles goed is kunnen wij niet mee
Een instinkertje
Een instinkertje
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Hoe meer mossels, hoe meer vreugd Marc ... breng maar mee ..Marc schreef:zouden er onder voorbehoud van Jürgen en mijne halve trouwboek nog dames zijn die meegaan? De "bomma" lust ook wel een mosselken maar wil niet per sé als enige dame het gezelschap verstoren.
-
sprint
Mocht er een probleem zijn, bel ik wel ff naar Frans, ik ken die goed van met de moto te gaan rijden in de Ardennen
Om te bevestigen is't nog wat vroeg, maar ik denk dat mijn halve trouwboek dat ook wel zal zien zitten.
Om te bevestigen is't nog wat vroeg, maar ik denk dat mijn halve trouwboek dat ook wel zal zien zitten.
Marnix.

-
Jan en Greet
....als ze maar goe gewassen zijn...zandmossels kunnen we missenHoe meer mossels, hoe meer vreugd Marc ... breng maar mee
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
@ Sn@pPy*GS :
Ik ga nog efkes wachten met reserveren, want ik weet nog niet of mijn mossel ... euh ... vrouwke meegaat

Ik ga nog efkes wachten met reserveren, want ik weet nog niet of mijn mossel ... euh ... vrouwke meegaat

-
pvde
- Contacteer:
Yep,
De rit staat ook bij mij op de kalender.
Alleen lust ik geen mosselen ( na een zandmossel gegeten te hebben was mijn goesting voor mosselen voorbij), is er misschien ook iets anders van eten te bestellen
Onder voorbehoud gaat mijn madam ook mee
Houdoe
De rit staat ook bij mij op de kalender.
Alleen lust ik geen mosselen ( na een zandmossel gegeten te hebben was mijn goesting voor mosselen voorbij), is er misschien ook iets anders van eten te bestellen
Onder voorbehoud gaat mijn madam ook mee
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
sprint
De kaart van ons restaurant biedt ook een ruime keus aan visspecialiteiten zoals tong, paling en garnalen. Eet u liever vlees? Geen probleem, wij hebben diverse vleesgerechten
Marnix.