Zijpikkel verlengen,... help

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
demito
Contacteer:

Zijpikkel verlengen,... help

Bericht door demito »

Mannekes, meiskes,

situatie:

binnen 1.5 week vertrekt mijne moto richting de indiaantjes, ttz Zuid Amerika voor een tochtje van een 7 tal weken,... alleen :-P
Op dit moment staat mijn moto, of wat ervan overblijft, gedemonteerd bij BMW Brussels omdat mijn boite naar de zak is. Volgende week komt er een nieuw exemplaar binnen. Net op tijd dus. By the way: het is al de derde boite. Ik vermoed dat ik mijn beestje een beetje te veel afbeul, doch dit terzijde...
Ondertussen stukken bij elkaar gekregen voor een voorwiel ombouw naar 21". Jaja de Atacama woestijn in Chili zal net iets vlotter onder mijn wielen passeren, hmhm. Vooraan een inch naar boven, achteraan dus ook (kortere trekstang).

Begint het me stillekes te dagen dat die zijpikkel waarschijnlijk te kort zal uitvallen... Beter laat dan nooit zeggen ze altijd. Soit ik moet daar een stukske onder krijgen. Ik had daarbij aan een blokske hout gedacht maar mezelf kennende zal dat daar niet lang onder hangen. Dus op zoek naar iets stevig en licht, niet noodzakelijk mooi, maar stevig en licht. Aluminium?

Wie o wie kan mijn een blokske alu maken van een 3tal cm dik met drie gaatjes om op mijn zijpikkel te vijzen?

Help....

Lemmenow

Tom
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
mecapuet

Re: Zijpikkel verlengen,... help

Bericht door mecapuet »

Hallo Tom,
Eerst en vooral een veilige en mooie tocht gewenst, fotokes nemen van uw avontuur he; :wink:
Ik heb zoiets gemaakt in aluminuim, wel geen 3cm dik.....maar is wel stevig en zakt niet zo vlug door de modder, als je hem op zijn pikkel zet.

Afbeelding

Smeernippel gezien op de versnellingshendel :wink:
Afbeelding

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Hi Meca,

zet er goed uit maar het is niet echt dat waar ik naar op zoek ben. het gaat hem echt om de hoogte van de zijpikkel. Daar zou een 3tal cm moeten bijkomen (verticaal). Zie het als een dikke zool en niet zozeer grotere schoenen...

Wie kan zoiets snel fabriceren? Hoe het eruit ziet deert me net echt, als het maar functioneel is.

Andere ideen misschien?

T
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

al eens gedacht aan een silence blok die je er onder bevestigd :?:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Tom,
Zaag de pikkel door, steek er een buis in of (en) over en last dat terug aan mekaar.
Begrijp je wat ik wil zeggen?

Zo ne grote schoen is toch ook gemakkelijk zene.
Nog de groeten, meca.
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

IRON GONZO schreef:al eens gedacht aan een silence blok die je er onder bevestigd :?:
wat is een silence blok?

T
Afbeelding
one-one

Bericht door one-one »

mecapuet schreef:Tom,
Zaag de pikkel door, steek er een buis in of (en) over en last dat terug aan mekaar.

Nog de groeten, meca.

Ik heb dit ook gedaan en dit werkt perfect, 4 cm langer het enige nadeel is dat je je zijpikkel moet uitzetten om hem op de middenbok te zetten....
ride with pride
one-one
gsa 1150
mecapuet

Bericht door mecapuet »

demito schreef:
IRON GONZO schreef:al eens gedacht aan een silence blok die je er onder bevestigd :?:
wat is een silence blok?

T
Dat is ook een matriaal, zoals ze gebruiken om tussen uitlaat van auto en carroserie te plaatsen, of motorblok te bevestiggen...zwart van kleur
Ge hebt ook een soort fiber, ook sterk.
Maar als het snel moet gaan, ik zou zagen en lassen.....
Gr, meca.
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

mecapuet schreef:Tom,

Nog de groeten, meca.
Ja ik begrijp dat allemaal heel goed, maar ik heb geen buizen en ik kan niet lassen :roll:
Ik ben op zoek naar iemand die dit voor mij kan doen...

Begrijp je wat ik wil zeggen? :wink:

Tom
Afbeelding
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Tom,

Of anders zo een deur blokje, zoiets wat ze op grond vastzetten om een binnendeur niet tegen de muur te laten komen.
Te koop bij een doe-het-zelver, zijn in verschillende modellen, ook in chroom, grote en kleine....is dat geen gedacht?
Zoiets, gat in boren, zijn in verschillende diktes.
Afbeelding
Gr, meca
Laatst gewijzigd door mecapuet op 31 jan 2008, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Heb er bij mij en stukje ertalon onder zitten en vastgeschroeft onder de bestaande plaat van de pikkel.
Anders kan mijn vrouw (die een stuk kleiner is ) de beemer niet recht krijgen ,allé moeilijk toch.
Nu de oplossing van de pikkel te verlengen zie ik ook wel zitten maar had zelf nog zover niet gedacht.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik zou ook de pikkel doorzagen, buis erond en terug vastlassen. Dat moeten ze bij BMW Brussels zeker kunnen, de moto staat er nu toch.....Een blokje is makkelijk te verliezen en bij een valpartij zal het er misschien ook makkelijk afbreken.
Wat dat voorwiel betreft, daar ga je toch ook nie veel meer mee kunnen testen dan, als de moto over 1.5 week wordt verscheept....
Veel succes en veel reisgenot, bij terugkomst verslagske posten hé
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

Gewoon een stukje ertussen, niks buizen erover ofzomeer, gewoon doorzagen en stukje ertussen. Rij zo al jaren rond zonder problemen!
Grtz Kurt

Afbeelding
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Kurt Steyaert schreef:Gewoon een stukje ertussen, niks buizen erover ofzomeer, gewoon doorzagen en stukje ertussen. Rij zo al jaren rond zonder problemen!
Grtz Kurt

Afbeelding

Komt die niet tegen je uitlaat?
Afbeelding
ErikD

Bericht door ErikD »

Ik vraag me af of je je wel zorgen moet maken om 2,54cm. Ik zet "de mijne" soms op oneffen terein waardoor hij dieper gaat op de zijpikkel, en dit voelt nog steeds stabiel aan. Het wordt natuurlijk een andere zaak als je dit helemaal bepakt doet. Dan kan het terug rechttrekken wel es tegen vallen, zeker als hij hoog geladen is (hoog zwaartepunt).

Tiens, iets anders. Zeg je hij of zij tegen ne GS? :scratch: :bsofftopic: :wink:

ErikD.
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

ErikD schreef:Ik vraag me af of je je wel zorgen moet maken om 2,54cm. Ik zet "de mijne" soms op oneffen terein waardoor hij dieper gaat op de zijpikkel, en dit voelt nog steeds stabiel aan. Het wordt natuurlijk een andere zaak als je dit helemaal bepakt doet. Dan kan het terug rechttrekken wel es tegen vallen, zeker als hij hoog geladen is (hoog zwaartepunt).
Die 2,54 cm maken echt wel een verschil. Mijn moto zal bepakt zijn voor een 7 weken durende trip. Trouwens als je op de moto zit en je moet hem van op de zijpikkel rechtzetten, heb je na die 7 weken gegarandeerd een hernia...
ErikD schreef: Tiens, iets anders. Zeg je hij of zij tegen ne GS? :scratch: :bsofftopic: :wink:

ErikD.
De mijne is mannelijk. Ik weiger nog vrouwen mee te nemen op mijn trips :mrgreen:
Afbeelding
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Net een leuk idee gelezen op ukgser.com:

een ijshockeypuck. Harde rubber en net 1 inch dik... Direct ook een groter oppervlak...

Alle andere ideeen welkom.

T
Afbeelding
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

demito schreef:
Kurt Steyaert schreef:Gewoon een stukje ertussen, niks buizen erover ofzomeer, gewoon doorzagen en stukje ertussen. Rij zo al jaren rond zonder problemen!
Grtz Kurt

Afbeelding

Komt die niet tegen je uitlaat?
Nee, dat komt niet tegen de uitlaat als je dat goed doet!
Meten is weten!!!!!!
Grtz Kurt
WIMGSA1200

Bericht door WIMGSA1200 »

is een ijshocky-puk geen goed idee?
ben da zelf al een hele tijd van plan maar is er nog niet van gekomen
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Er bestaan zulke verlengstukjes die dan nog een grotere grondoppervlakte hebben ook.
Dacht ze al gezien te hebben op de BMW bijbelsite's van Touratech,Wunderlich of Hornig.
Moet je maar is gaan kijken.
Ben trouwens van plan om dit er bij mij ook op te plaatsen,hangt ie wat minder schuin,en zeker als je op een aflopende stoep staat geparkeerd.
Frank :-)
michel buyckx
Contacteer:

Bericht door michel buyckx »

Tom,
Dat von onze vriend "meten is weten" lijkt mij het meest evidente. Als die sjarels in brussel het niet kunnen, komt ge maar tot hier; mijne buurman zal daar wel een stevige ardense buis tussenlassen.

M
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

michel buyckx schreef:Tom,
Dat von onze vriend "meten is weten" lijkt mij het meest evidente. Als die sjarels in brussel het niet kunnen, komt ge maar tot hier; mijne buurman zal daar wel een stevige ardense buis tussenlassen.

M
Hi Michel,

1.12 u en nog wakker? Waar gaan we dat schrijven :wink:
Ik ga eerst zien volgende week bij BMW Bxl. Ik verwacht dat mijn moto wo of do zal klaar zijn en als ik het goed heb zit jij vanaf di terug in Portugal, nee?

T
Afbeelding
michel buyckx
Contacteer:

Bericht door michel buyckx »

ja manneke maar dat was 1h12 ´s middags :lol: :lol:
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

Hallo,
ik heb in mijn poot een gat geboord en er een bout doorgestoken M14. Eerst heb ik er een moer opgedraaid tot tegen de kop. De kop van de bout is dus aan de bovenkant aan de onderkant een klemrondel en dan een moer (natuurlijk)
De bout steekt er dan nog een stuk voorbij maar zo kan je in het begin regelen tot je het gewenste effect hebt van rechtstaande motor. De bout graaft zich in het asfalt of wat dan ook en vast staat ie. Om in het loszand te staan heb ik een inox plaatje met een passent gat waarin die bout in past. Hierdoor heb ik in loszand een groter vlak. Goe he en goedkoop? :rabbit:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Plaats reactie