ZUMO 550

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

ZUMO 550

Bericht door WALTER GSAdventure »

Hallo,
ben zinnens een ZUMO 550 te kopen voor op de GSA1150. Nu neem ik aan dat dit een goed toestel is enz. Had juist ergens gelezen dat het beeld wat houterig schokt tijdens het rijden en dat je best geen ritten van boven de 400 km op voorhand (dus thuis) inlaad.
Beemers geef eens wat eerlijke raad.
Grtjs van mijn 8 kleppen
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
greystoke
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:12
Locatie: Mechelen

Re: ZUMO 550

Bericht door greystoke »

ik heb al een maand of acht een zumo en ben er al hotsend mee door bossen, weien en alpen gereden. hij is gemonteerd op een touratech houder. het beeld op zich is niet houterig en schokt niet. wat betreft die routes van boven de 400 km weet ik het niet, maar ik veronderstel dat dit toch geen probleem is gezien de grote geheugencapaciteit van het toestel. hij berekend zonder problemen en zeer snel de weg van ergens hier 2000 km vandaan naar thuis.
R1150GS,R80G/S, XC650 (te koop): kiezen is verliezen
jo
Berichten: 138
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:45
Locatie: leuven

Re: ZUMO 550

Bericht door jo »

Van een schokkerig beeld heb ik nooit last gehad. Ook routes van meer dan 400 km kunnen zonder probleem.
Eigenlijk is de zumo gewoon een goed toestel. De 2720 die ik voordien had was wel een stuk bruikbaarder om als kaart te gebruiken.
De zumo geeft, om een mij onbekende reden, zeer weinig plaatsnamen als je uitzoomt. De 2720 was daarin veel duidelijker.
Een overzichtskaart meenemen is een goed idee. De 2720 dampte aan dat het een lieve lust was ( de 2 toestellen die ik had trouwens).
De afwezigheid van een batterij maakte hem veel minder gebruiksvriendelijk. Even een route aanpassen op een terrasje of aan de tent was veel minder evident.
De zumo in je vestzak meenemen is geen al te groot probleem. Met de 2720 lukt dit bijna niet.
De zumo lijkt me voor de motor op dit moment de beste keuze. Je boet wat in aan instelmogelijkheden ten opzichte van de 2720 of 2820 maar hij doet gewoon wat hij moet doen.
Je zal je de aankoop niet beklagen.
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Re: ZUMO 550

Bericht door WALTER GSAdventure »

thanks dat ziet er al goed uit. :lol: :lol: :lol:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
nowheels
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 jan 2006, 16:46
Woonplaats: Castellane (FR)
Locatie: PACA - Les Alpes de Haute Provence (FR)
Contacteer:

Re: ZUMO 550

Bericht door nowheels »

Wij rijden nu al bijna een jaar met een Zumo 550.
Verschillende lange voorgeprogrammeerde ritten gedaan (Zwarte Woud en Vercors tegen de Alpen aan) zonder enig probleem.
Schokkerig beeld heb ik nooit gezien (maar tot over een paar weken reden we dan ook met een R1150 RT en die schudt niet echt hé).

Prima toestel en prima te programmeren.


Succes ermee


grtz

Marc
2008 - R 1200 GS
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
Dany
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:13
Locatie: Wervik
Contacteer:

Re: ZUMO 550

Bericht door Dany »

greystoke schreef:ik heb al een maand of acht een zumo en ben er al hotsend mee door bossen, weien en alpen gereden. hij is gemonteerd op een touratech houder. het beeld op zich is niet houterig en schokt niet. wat betreft die routes van boven de 400 km weet ik het niet, maar ik veronderstel dat dit toch geen probleem is gezien de grote geheugencapaciteit van het toestel. hij berekend zonder problemen en zeer snel de weg van ergens hier 2000 km vandaan naar thuis.
Grey, die Touratechhouder, da's zo ene die op het stuur gemonteerd staat? Belemmert die het zicht niet op de tellers?
Binnenkort haal ik een Zumo in huis. Ik rij met een R1150GS en ik twijfel tussen de houder van Migsel of deze van Touratech. De twijfel dus bekeken vanuit mogelijk schade door schokken. Die Migsel-mount staat gemonteerd rond je km-teller en dus komt je GPS netjes boven het dashbord te staan.

de groeten,
dany
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: ZUMO 550

Bericht door tweecilinderke »

Hey dany, ikzelf heb die houder van migsel op mijne 1150gs en ben daar zeeeeeer tevreden van.
Wat me wel opvalt is dat het dashbord meer parcinson vertoont, tijdens het rijden door het gewicht van de zumo! :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Dany
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:13
Locatie: Wervik
Contacteer:

Re: ZUMO 550

Bericht door Dany »

tweecilinderke schreef:Hey dany, ikzelf heb die houder van migsel op mijne 1150gs en ben daar zeeeeeer tevreden van.
Wat me wel opvalt is dat het dashbord meer parcinson vertoont, tijdens het rijden door het gewicht van de zumo! :wink:
Thx 2-cilinderke, da's weer een nieuwe invalshoek... Ik kan inderdaad begrijp dat het dashbord zucht onder het gewicht van een ZUMO.
Vandaag nog een GS gezien met de houder van Touratech, maar die was niet op de stuurstang gemonteerd. Gemonteerd aan de windschermbevestigingen liep er een stang boven het dashbord, en daarop stond dan die Touratech houder gemonteerd. De rijder was er zeer tevreden over. Hij had de houder via Kapaza op de kop kunnen tikken en die afzonderlijke houder had hij nieuw besteld bij Touratech zelf. Dus weer wat surfen op de site van Touratech :-) :-)
Het leven is een gunst, te weten hoe is een kunst!
greystoke
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:12
Locatie: Mechelen

Re: ZUMO 550

Bericht door greystoke »

MIjn touratech houder staat redelijk links op de stuurstang. Ik kan alle meters en lichtjes zien. Als ik na vele km's "doorzak" is het uurwerk het eerste wat ik niet meer zie staan.
R1150GS,R80G/S, XC650 (te koop): kiezen is verliezen
Plaats reactie