Zenderfrequentie kanalen bike to bike fenomeen radiokenners

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Zenderfrequentie kanalen bike to bike fenomeen radiokenners

Bericht door J »

tijdens het treffen in Borzée hadden I en ik afgesproken met PatrickGT en Aiméé om samen te vertrekken bij ons thuis. Aangezien we allemaal Bike to bike hadden (Kenwood) hebben we onze toestellen allemaal op kanaal 1 gezet.

I en ik konden iedereen horen en ook tegen elkaar spreken, PatrickGt en Aimée konden ons niet horen, wel tegen elkaa spreken en luisteren.

Geen van de toestellen gebruikte op dat moment een tussenkanaal noch een 'private talk' functie. We hebben het ook geprobeerd op andere kanalen met hetzelfde resultaat.
PatrickGt en Aimée hebben de kenwood 3201
en wij hebben de Kenwood Funkey UBZ-LJ8

Weet iemand waar dit kan aan liggen.

Op de rit voor Terwende lukte het wel met alle bikes die een Walki Talki systeem hadden. zelfs met verschillende merken, maar dit is eerder normaal denk ik want alles wat op kanaal 1 staat heb je normaal verbinding mee.
Obiwan
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 feb 2007, 01:04
Locatie: Gouda

Bericht door Obiwan »

Volgens mij werken beide types op andere frequenties.
LPD versus PMR.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Bericht door J »

zou het dan niet zo zijn dat we niets kunnen horen van elkaar? Ik begreep wel wat hij tegen ons en wat hij tegen Aimée zegde, maar noch hij noch Aimée kon ons verstaan??

J
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door sprint »

J schreef:zou het dan niet zo zijn dat we niets kunnen horen van elkaar? Ik begreep wel wat hij tegen ons en wat hij tegen Aimée zegde, maar noch hij noch Aimée kon ons verstaan??

J
Is dat een raadseltje J ? :mrgreen:
Marnix.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door mdc »

Kenwood Funkey UBZ-LJ8 is ook een PMR, werkt dus op zelfde frequentieband als de TK-3201, normaal moet dit lukken

Kenwood UBZ-LH68 (FunKey) is een LPD toestel, uiterlijk wel bijna identiek.
Marc

R1250RT 2020
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Bericht door J »

Ja wij dachten dat dit ook zou lukken maar het ging niet.
In elk geval, als er geen pasklare oplossing voor is, is het niet zo erg. We vonden het alleen onbegrijpelijk.

J
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Bericht door MOTOBLOG »

niemand had toevallig een toonslot ingesteld (CTCSS mute) dan wordt er een (voor ons) onhoorbare ton meegestuurd die door de ontvanger ook zo moet ingesteld staan of de squelsh (ruisonderdrukker) gaat niet open.

Dit wordt toegepast omdat je anders altijd alles op een kanaal hoort als er meerdere gebruikers zijn ...
Johannetje
Berichten: 366
Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
Locatie: Prov. Antwerpen

Re:

Bericht door Johannetje »

pvdk schreef:niemand had toevallig een toonslot ingesteld (CTCSS mute) dan wordt er een (voor ons) onhoorbare ton meegestuurd die door de ontvanger ook zo moet ingesteld staan of de squelsh (ruisonderdrukker) gaat niet open.

Dit wordt toegepast omdat je anders altijd alles op een kanaal hoort als er meerdere gebruikers zijn ...
LPD, PMR zijn niet hetzelfde en de CTCSS functie zit er bij mij ook op en heeft er de laatste rit van onze club naar Sardinie ook gezorgd voor verwarring.
Het kan helpen als je zeker bent dat het bv. PMR toestellen zijn, de porto's even te resetten. Als aan/uit niet werkt, even de batterij eruit en weer erin, normaal stelt hij zich dan weer in op fabrieksinstelling en moet het goed gaan.

Wat ook nog roet in het eten kan gooien is je instelling van de VOX die niet correct werkt. Mijn tip: VOX af op de motor en werken met een losse schakelaar.

De groetjes

Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Zenderfrequentie kanalen bike to bike fenomeen radiokenners

Bericht door J »

ok thanks voor de verschillende posts, zodra ik Patrick en Aiméé weer aan het rijden krijg :lol: proberen we de verschillende mogelijkheden eens uit.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Zenderfrequentie kanalen bike to bike fenomeen radiokenners

Bericht door Relax »

Ik heb ook zo'n babbelbox, maar gij zijt ni uit uw kot te branden.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie