OVER BATTERIJEN

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

kris_308

Re: OVER BATTERIJEN

Bericht door kris_308 »

Ik heb zo een kleine maand geleden een PC680 ingebouwwd in mijn GS 1150.
Heb wel iets meer betaald dan de hier vermelde prijs, maar de "L" stukjes waren er meteen bij.
Nu voor de + pool moet je de kabels toch rechtstreeks op de batterij aansluiten aangezien door deze "L" stukjes de batterij iets hoger komt dan de originele en je dan het risico hebt dat deze tegen de tank zou komen. Anderzijds is deze batterij op zich iets lager dan de originele waardoor de rubber riem die de batterij op de houder vasthoud niet helemaal vast zit, dit heb ik opgelost door op de batterij onder de riem wat geplastifieerd karton te steken.
Qua prestaties kan ik nog niet veel zeggen aangezien ze er nog maar net inzit, en tov een batterij die op het einde van de levensduur zit is een nieuwe altijd een verschil, maar ik stel vast dat de motor sneller aanslaat dan vroeger.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

koop de juiste batterij en kom eens langs bij mij in Maldegem
ik zal ze er wel insteken :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
VFooR

Bericht door VFooR »

Als het Maldegem wordt, zal ik met plezier het ding ophalen en mijn GS laten behandelen door IRON GONZO. :mrgreen: ...als hij het wat deskundig kan natuurlijk :wink:

Ik wil dat zeker vergoeden hoor.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
gs guy

Bericht door gs guy »

Via volgende link kan u meer info bekomen over die moto batterij:
http://www.dobbelaere-ae.be/cmsmadesimp ... =left-moto
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

gs guy schreef:Zo'n L-vormig metalen hoekplaatje met twee gaten (1 per L-kant, maar meestal zit er om de 2 centimeter een gat ) vind je in een doe-het-zelf zaak.
Wellicht ook aangewezen om bij de montage van de batterij zowel de plaatjes als de contactenbevestiging op de batterij te isoleren met bijvoorbeeld een stuk rubber van een fietsbandbinnenband of zo, ofwel isolatietape. Een gel batterij van BMW is blijkbaar standaard voorzien van isolatieplastiek op de batterijcontacten, maar die kan men niet recupereren voor die Odyssey batterij, maar men kan natuurlijk zelf improviseren met rubber of tape.
dit bedoeld men dus, Afbeelding
De batterij zelf heeft geen bevestigingspolen zoals de klassieke batterij
Afbeelding
Dan krijg je zoiets Afbeelding

Wel oppassen koperen hoekijzers gebruiken!
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
VFooR

Bericht door VFooR »

..en wat wordt het nu??...

edgardpu3....ik wil gerust samen in drongen dat ding in de motor zetten. Weet wel dat ik enkel kan dienen als vasthouder en vastdraaier. Al het andere ligt me minder (ben eerder wat o,handig :silent: )
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
edargpu

Bericht door edargpu »

VFooR,
het zal dus Maldegem worden,maar is t.e.m.Zondag in verlof.
Maandag is hij terug open en dan zal ik naar alle waarschijnlijkheid bestellen voor mezelf voor Jou voor rudig en voor Motard de l'Allier.
Wat de montage in uwe beemer betreft geen enkel probleem zelle spreken wel af :wink:
Grtz
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

Misschien ne keer vragen of ze die L-ijzerkes niet bijleveren (in koper)
Wil ze gerust bijbetalen, heb al ne keer rondgekeken in een paar doe-het-zelf zaken
maar nog niet gevonden.

Mvg Motard de l'Allier :wink:
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
VFooR

Bericht door VFooR »

Motard de l'Allier schreef:Misschien ne keer vragen of ze die L-ijzerkes niet bijleveren (in koper)
Wil ze gerust bijbetalen, heb al ne keer rondgekeken in een paar doe-het-zelf zaken
maar nog niet gevonden.

Hier sta ik ook achter...wil er gerust voor bijbetalen!!!

Ik wacht wel af wanneer de bestelling is gebeurd en kunnen we nadien concreet afspreken.
Zit er veel verschil op een RT en een GS qua montage? Heb er echt de ballen verstand van...

BTW, worden er dan ook rubbers gebruikt ter protectie/isolatie en gekeken dat de batterij niet tegen de tank aankomt?

MVG
edargpu

Bericht door edargpu »

No panic VFooR,alles komt op zijn pootjes terecht het plaatsen zal vakkundig gebeuren,ge moogt op uw twee oorkes slapen :grin: :grin:

"" R1200GS Adventure ""
VFooR

Bericht door VFooR »

Oké, dat boezemt vertrouwen in :D ...

Tot nieuws van jou!
Motard de l'Allier
Contacteer:

Zie ne keer dat ze der uit vliegt bij den eersten bocht :mrgreen: :mrgreen:
Gelijk dat VFooR zen bochten pakt :roll: :roll:

CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
VFooR

Bericht door VFooR »

Ik? Bochten pakken?! Met de grootste voorzichtigheid ;)

Afbeelding
edargpu

Bericht door edargpu »

:shock: :shock: :shock: :shock: Slik :oops:

"" R1200GS Adventure ""
Joss

Bericht door Joss »

http://www.gybe.nl/?producten
Misschien wordt dit nog wel iets??
VFooR

Bericht door VFooR »

Hier nog even info vanuit de marktplaats over de PC680 Oddyssee:

"De Odyssey Dry-Cell accu is een revolutie op accu-gebied. De accu's, vervaardigd conform de AGM (Absorbed Glass Mat) techniek (dit is nadrukkelijk géén Gel-techniek), heeft vele -dunne- platen van 99,9% nieuw en zuiver lood. Hierdoor heeft de accu vrijwel geen zelfontlading. Geladen weggezet in het najaar, betekent in het voorjaar gewoon starten en rijden. Geen druppellader nodig! Let wel op de kleine stroomverbruikers zoals klokjes en alarminstallaties (parasitic-load). Altijd even de min-pool loshalen. Anders moet er wél een -automatische- lader aan.

De accu heeft een waanzinnig startvermogen. Een PC680, bijvoorbeeld, levert gedurende 5 seconden 680 Amp! Dit noemen ze Pulse-Cranking-Amps. Het voltage stort niet gelijk helemaal in waardoor ook de elektronica van het motormanagement of bijvoorbeeld de ABS, niet van slag raakt.

De Odyssey kan op haar kant gemonteerd worden; is zeer trillingsbestendig; is volledig gesloten. Hierom geen gassing, geen corrosie, geen zuurlekkage. Zelfs niet bij breuk!

Mocht je de accu leegstarten, dan raakt de accu hierdoor niet onherstelbaar beschadigd. Wel zorgen dat ze een paar keer weer goed volgeladen wordt door er lekker een stuk mee te gaan rijden of met een goede lader opladen.

De Odyssey heeft een hoog zogenaamd 'Cycle-Life' waardoor de te verwachten levensduur zeer hoog is. De accu's zijn ontworpen om 8 tot 12 jaar te functioneren. Dit is de hoogste ontwerpstandaard. Garantie 2 of 3 jaar."
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

nu nog de verkoopspunten en prijzen en we kunnen shoppen :grin:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Idd, de Hawker batt's zijn de betere, niét vergeten dat ze wél degelijk een laadspanning van 14,7V nodig hebben, anders is druppellader wél degelijk nodig :wink:

Oh ja, de prijs die ik hier zie circuleren op pag 1 van €123 is belachelijk..........laag, doen dus !
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
John
Contacteer:

Bericht door John »

Heb net via mijn connecties een onderhoudsvrij batterijtje gekocht voor mijn boxerke...38 eurokes. :grin:
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Misschien dat ge men leven de volgende keer kunt redden en mij eens het adres van uw connectie kan geven zodat ik dergelijke batterij kan aanschaffen waardoor mijn remmen blijven functioneren en de rembekrachtiging niet uitvalt :oops:

mvg

Stef
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Stef, da batterijke van den John zal gene Hawker zijn hoor...

Het beste dat jij kan doen is een Hawker kopen, ivm je remprobleem :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

edargpu schreef::shock: :shock: :shock: :shock: Slik :oops:
Hij draait rondjes en rondjes en rondjes tot hij over de grond sleept (maar toch chapeau zule :wink: )

mvg

Stef
Motard de l'Allier
Contacteer:

Steffz1 schreef:
edargpu schreef::shock: :shock: :shock: :shock: Slik :oops:
Hij draait rondjes en rondjes en rondjes tot hij over de grond sleept (maar toch chapeau zule :wink: )

mvg

Stef
Pff, dat is in stilstand getrokken :mrgreen: :mrgreen:
Ziet ge dat bloksken onder zijne linkercilinder niet zitten om zijnen beemer recht te houden?? :lol: :lol:
Grapje

VFooR

Bericht door VFooR »

Het is een afgelegen parcours in de vorm van een velodroom. Na 10 minuten gaan er velen hierin slagen, me dunkt. Is vooral ideaal voor fotoshoots. Vandaar.

Het valt eerder onder de noemer 'behendigheidsproeven' (zoals rond kegels draaien). :cyclopsani:
VFooR

Bericht door VFooR »

(s)Campi Di Pampi schreef:Idd, de Hawker batt's zijn de betere, niét vergeten dat ze wél degelijk een laadspanning van 14,7V nodig hebben, anders is druppellader wél degelijk nodig :wink:

Oh ja, de prijs die ik hier zie circuleren op pag 1 van €123 is belachelijk..........laag, doen dus !
Verklaar eens nader...ben nogal een leek op dat vlak. Alvast THX
Plaats reactie