na het lezen van de test van de Dunlop Roadsmart banden in de Motoren en toerisme ... hmm zou ik toch durven twijfelen voor mijn volgend setje banden
Ik ben wreed curieus ...
Iemand ?
Moderator: GVN

Bij mij waren die Z6-en op 6000km weg (TDM900) en de Z4's die er op lagen toen ik hem kocht waren ook na 6000km weg (zelfs met Rodage en aankoop in November inbegrepen) Het spreekt voor zich dat ik de Trailwings die 13500km meegingen op mijne GS nog steeds roem voor hun kilometrage. Trouwens een prima band m.i. terwijl ik ondanks de positieve kommentaren die ik hier lees ivm de Roadtechs Z6-en dit type steeds als sleuren heb ervaren (op de TDM weliswaar en dit dan in vergelijking met de Dunlops D207 die ik altijd als favoriet had liggen op mijn VTR1000)Perdut schreef:Yep,
Heb me eergisteren uit noodzaak een nieuwe voorband moeten leggen. Was na een rit van 200km van 'een weinig profiel' naar volledig 'klets' aan de linkerkant gegaan (Metzeler Roadtech6). Normaal gezien zou ik de PR2 genomen hebben, zoals m'n achterband, maar deze was niet meer voorradig. Aangezien ik dus dringend een achterband nodig had, heb ik besloten die nieuwe Dunlop Roadsmart eens te proberen (alternatief was de BT-021 maar die wou ik niet). Ik hoop dat hij goed presteert en iets meer km's haalt dan de Roadtech6. Die hield het dus voor bekeken op een miserabele 11100km. Voor mij hoeft deze dus niet meer, m'n achterband hield het al op bij 9800km
Ik hoor velen al denken, nee ik ben GEEN racer op de weg. Ik rij vlot in het verkeer zonder meer. Waarom m'n banden dus zo snel slijten, weet ik niet.
Heel normale cijfers voor een k1200rs; opletten dat deze band ok is voor uwe moto gezien zijn gewicht.Perdut schreef:Yep,
Heb me eergisteren uit noodzaak een nieuwe voorband moeten leggen. Was na een rit van 200km van 'een weinig profiel' naar volledig 'klets' aan de linkerkant gegaan (Metzeler Roadtech6). Normaal gezien zou ik de PR2 genomen hebben, zoals m'n achterband, maar deze was niet meer voorradig. Aangezien ik dus dringend een achterband nodig had, heb ik besloten die nieuwe Dunlop Roadsmart eens te proberen (alternatief was de BT-021 maar die wou ik niet). Ik hoop dat hij goed presteert en iets meer km's haalt dan de Roadtech6. Die hield het dus voor bekeken op een miserabele 11100km. Voor mij hoeft deze dus niet meer, m'n achterband hield het al op bij 9800km
Ik hoor velen al denken, nee ik ben GEEN racer op de weg. Ik rij vlot in het verkeer zonder meer. Waarom m'n banden dus zo snel slijten, weet ik niet.
zééééééér veel km's , mijn Roadtech 6 houden het voor bekeken op 7 à 8000 km en dan zijn ze volledig , maar dan ook volledig wegRoadtech6. Die hield het dus voor bekeken op een miserabele 11100km . Voor mij hoeft deze dus niet meer, m'n achterband hield het al op bij 9800km Ik hoor velen al denken, nee ik ben GEEN racer op de weg. Ik rij vlot
oeps !Perdut schreef:Hoi,
Mijn test is helaas nogal abrupt tot een einde gekomen. Ben vorige week overhoop gereden door een truck.
Het lag in elk geval niet aan de banden, daar had ik tot dan eigenlijk echt geen klagen van.