Dunlop Roadsmart ... al iemand ervaring mee ?

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

kris K1200LT

Dunlop Roadsmart ... al iemand ervaring mee ?

Bericht door kris K1200LT »

Hallo rubbervreters ... :wink:

na het lezen van de test van de Dunlop Roadsmart banden in de Motoren en toerisme ... hmm zou ik toch durven twijfelen voor mijn volgend setje banden :-? Ik heb het wel voor banden met serieus diepe groeven die niet beschaamd zijn om door een plasje te rijden ...

Ik ben wreed curieus ... :-)

Iemand ? :wink:
VFooR

Bericht door VFooR »

Ik denk dat ge één van de eerste zult zijn. Indien reeds op een motor zal het nog geen 2000km zijn (gezien zeer recent) en de zomerse sportieve rijstijl zal ook nog niet kunnen beschreven worden. We zijn benieuwd naar uw indrukken als je ze monteert.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Dunlop Roadsmart is het antwoord op de Michelin Pilot Road 2, het kan dus niet verkeerd zijn.

Heb wel ervaringen met de Pilot Road 2, niet met de Roadsmart.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Perdut

Bericht door Perdut »

Yep,

Heb me eergisteren uit noodzaak een nieuwe voorband moeten leggen. Was na een rit van 200km van 'een weinig profiel' naar volledig 'klets' aan de linkerkant gegaan (Metzeler Roadtech6). Normaal gezien zou ik de PR2 genomen hebben, zoals m'n achterband, maar deze was niet meer voorradig. Aangezien ik dus dringend een achterband nodig had, heb ik besloten die nieuwe Dunlop Roadsmart eens te proberen (alternatief was de BT-021 maar die wou ik niet). Ik hoop dat hij goed presteert en iets meer km's haalt dan de Roadtech6. Die hield het dus voor bekeken op een miserabele 11100km :cry: . Voor mij hoeft deze dus niet meer, m'n achterband hield het al op bij 9800km :!: Ik hoor velen al denken, nee ik ben GEEN racer op de weg. Ik rij vlot in het verkeer zonder meer. Waarom m'n banden dus zo snel slijten, weet ik niet.
Eindelijk... hij is er, de K1200RS.
erictdm

Bericht door erictdm »

Perdut schreef:Yep,

Heb me eergisteren uit noodzaak een nieuwe voorband moeten leggen. Was na een rit van 200km van 'een weinig profiel' naar volledig 'klets' aan de linkerkant gegaan (Metzeler Roadtech6). Normaal gezien zou ik de PR2 genomen hebben, zoals m'n achterband, maar deze was niet meer voorradig. Aangezien ik dus dringend een achterband nodig had, heb ik besloten die nieuwe Dunlop Roadsmart eens te proberen (alternatief was de BT-021 maar die wou ik niet). Ik hoop dat hij goed presteert en iets meer km's haalt dan de Roadtech6. Die hield het dus voor bekeken op een miserabele 11100km :cry: . Voor mij hoeft deze dus niet meer, m'n achterband hield het al op bij 9800km :!: Ik hoor velen al denken, nee ik ben GEEN racer op de weg. Ik rij vlot in het verkeer zonder meer. Waarom m'n banden dus zo snel slijten, weet ik niet.
Bij mij waren die Z6-en op 6000km weg (TDM900) en de Z4's die er op lagen toen ik hem kocht waren ook na 6000km weg (zelfs met Rodage en aankoop in November inbegrepen) Het spreekt voor zich dat ik de Trailwings die 13500km meegingen op mijne GS nog steeds roem voor hun kilometrage. Trouwens een prima band m.i. terwijl ik ondanks de positieve kommentaren die ik hier lees ivm de Roadtechs Z6-en dit type steeds als sleuren heb ervaren (op de TDM weliswaar en dit dan in vergelijking met de Dunlops D207 die ik altijd als favoriet had liggen op mijn VTR1000)
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
Perdut

Bericht door Perdut »

UPDATE

Heb intussen al een kleine 1000km waarvan toch een 200-tal bij regen en ik moet toegeven dat de band het, tot nog toe, héél goed doet. Zelfs de witte wegmarkeringen kunnen de band niet deren. Je voelt wel dat je erover gaat en iets minder grip hebt maar het stoort niet echt.
Dus momenteel ben ik nog steeds tevreden. Als deze band zo blijft scoren dan zal ik, wanneer m'n PR2 achterband versleten is, ook de achterband eens testen.

Hopelijk voldoen ze, dan heb ik eindelijk een uitstekend alternatief voor de stinkend dure Michelins.
bougimain
Contacteer:

is dit een goede keuze ?

Bericht door bougimain »

Ik heb vandaag bij mijn garagist de prijs gaan vragen voor een andere achterband (Michelin Pilot road2 CT) en hij raade mij aan de DUNLOP SPORTMAX ROADSMART te nemen want volgens hem is hij nog beter dan de Michelin.
Voor de michelin vraagt hij Alles in 204 € (170/60/17)
en voor de Dunlop +/- 225 € (170/60/17)
ales in wil zeggen wiel af de motor halen oude band eraf nieuwe erop en wegwezen.
Is dit veel geld of niet ?
Mvg.
Bougimain :-?
Afbeelding
kurt1973

Bericht door kurt1973 »

Hej,

Ik heb bij banden Ronny in Ham voor mijn achterband, Michelin Pilot Road 2, zelfde maat, 173.50 EURO betaald. Wat de Dunlop betreft weet ik het niet natuurlijk.

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Perdut

Bericht door Perdut »

Heb tot nog toe slechts de voorband vervangen maar ik betaalde bij Bandencentrale Puype (Brugge) voor de Dunlop RoadSmart 135€ alles in.
Ikzelf ben binnengereden met de motor en zij deden de rest :wink:
kris K1200LT

Re: Dunlop Roadsmart ... al iemand ervaring mee ?

En hoe verloopt de verdere "test" van de Roadsmart ? mijn achterband is op zijn einde .... :-(
Perdut

Bericht door Perdut »

Ben tot nog toe super tevreden (spreek wel over de voorband), achterband was toen nog niet binnen dus is het nog een PilotRoad geworden.
De voorband heeft er nu zo'n 6000km opzitten en vertoont nog niet echt slijtage.

Gr,
Frans

Re:

Bericht door Frans »

Perdut schreef:Yep,

Heel normale cijfers voor een k1200rs; opletten dat deze band ok is voor uwe moto gezien zijn gewicht.
De roadtech is een zeer goede band op nat en dat is voor mij prioritair.
kris K1200LT

Zijn er ondertussen nog mensen die met deze banden rijden (op een K1200RS ) ?

Tevreden ? Waar geplaatst ? Prijs ?
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Roadtech6. Die hield het dus voor bekeken op een miserabele 11100km . Voor mij hoeft deze dus niet meer, m'n achterband hield het al op bij 9800km Ik hoor velen al denken, nee ik ben GEEN racer op de weg. Ik rij vlot
zééééééér veel km's , mijn Roadtech 6 houden het voor bekeken op 7 à 8000 km en dan zijn ze volledig , maar dan ook volledig weg
Ik snap niet hoe jullie zoveel km's uit een band halen? jullie banden hebben een dubbele dikke rubberlaag zeker? :shock:
Frank V

Bericht door Frank V »

Hier ook. M'n achterband Roadtech Z6 der door na 11000 km. Jammer genoeg een nieuwe laten plaatsen bij de dealer. Prijskaartje 250euro.
:-(
kris K1200LT

Bedankt voor de aanvullende reactie's !

Kunnen we toch proberen het bij de Roadsmarts te houden ? Er zijn voldoende bandentopics, maar ik probeer hier de ervaringen met dit type te bundelen ...

Thanks anyway ! :thumleft:
tweetyoost

Bericht door tweetyoost »

Ik ben van plan, een der komende dagen/weken mijn achterband te vervangen door een Dunlop Roadsmart.. iemand nog nieuwe ervaringen met deze band?:)

vooraan heb ik nog een oudere Dunlop liggen, maar deze is nog niet versleten.. dus mooi laten liggen zeker?:)
tweetyoost

Bericht door tweetyoost »

Vandag een Dunlop roadsmart gekocht voor achteraan:)

heb er al 250km mee gedaan en de band voelt zeer goed aan..
ik ben pas een beginnende rijder en heb pas 250km met die band maar ik voel toch wel duidelijk het verschil met mijn vorige..

aanrader zouk zeggen en de prijs ook allesinds!

149euro met montage op losse velg bij de puype in brugge!
kris K1200LT

8-) Hou ons op de hoogte Tweetyoost :thumleft:

mijn achterband is nu wel écht aan vervanging toe ... moet dringend op zoek naar een goedkope bandenboer in de buurt van Zele ... tips altijd welkom :!:
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Vandaag ook even op bezoek geweest bij GDF in Aartselaar.
Nieuwe set Dunlop Roadsmart laten leggen. 320,10 Euro all in. Ik was eerst van plan om de Pilot Road I te vervangen door de II. Dunlop bleek goedkoper te zijn en vermits ik goede ervaringen had met Dunlop D205 serie het toch maar gewaagd en terug Dunlop erop.
Had met de Michelin's van voor 19.000 km en met de achterband 21.000 km gedaan. Persoonlijk record!

Ik zal binnen enkele weken wat ervaring met de sloffen posten.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Relax

Bericht door Relax »

Die PR1 voorband vond ik afgrijselijk kak, maar de 2 doet het uitstekend, zowel voor als achter. Nooit met zoveel vertrouwen rondgereden. Zijwieltjes zelfs afgehaald.
Ben benieuwd naar je ervaring met die Roadsmart.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Perdut

Bericht door Perdut »

Hoi,

Mijn test is helaas nogal abrupt tot een einde gekomen. Ben vorige week overhoop gereden door een truck :-? .
Het lag in elk geval niet aan de banden :roll: , daar had ik tot dan eigenlijk echt geen klagen van.
kris K1200LT

Perdut schreef:Hoi,

Mijn test is helaas nogal abrupt tot een einde gekomen. Ben vorige week overhoop gereden door een truck :-? .
Het lag in elk geval niet aan de banden :roll: , daar had ik tot dan eigenlijk echt geen klagen van.
oeps ! :-(

hopelijk valt het allemaal een beetje mee ? :thumright:
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Vandaag komt er een setje 'roadsmarts' om de velgen van mijn RT te liggen ...
Spijtig te horen dat er een valpartijtje is geweest, geloof me, er zijn prettigere dingen in het leven :twisted:
Perdut

Bericht door Perdut »

hoi pvdk,

Was het maar een valpartij geweest :roll: , dan zou ik het prettiger gevonden hebben.
Nu ben ik bij stilstand frontaal aangereden door een 40-tonner die de parking bij ons opdraaide aan zo'n 30 à 40 km/u !!
Ge kunt nogal denken wat er net vóór dat moment door m'n hoofd spookte :cyclopsani: .

Afin... ik ben er vanaf gekomen met nen shock ('k stond te daveren nie normaal jongen), 1 gebroken pols en de andere gekneusd, en de dag erna overal spierpijn natuurlijk. Met m'n 'black beauty' is het erger gesteld, zij heeft 2 gekraagkte vorkbenen, kapotte velg , oliekoeler kapot, en de volledige 'headunit' ligt in de prak :-( . Ik vrees er dus een beetje voor dat ze haal 'totall loss' zullen proberen te verklaren.
Plaats reactie