Vista en Zumo 550

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
nowheels
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 jan 2006, 16:46
Woonplaats: Castellane (FR)
Locatie: PACA - Les Alpes de Haute Provence (FR)
Contacteer:

Vista en Zumo 550

Bericht door nowheels »

Als 'mevrouw Nowheels' hou ik me vooral bezig met het prullen met routes, veranderen van bestaande routes en het uploaden van deze routes naar onze Garmin Zumo 550.

Het lukt me al een jaar om dit zonder problemen vanop mijn desktop met Windows XP te doen maar nu we hier een laptop met Windows Vista hebben ondervind ik problemen.

MapSource installeren ging zonder problemen, de laatste update is ondertussen ook al geïnstalleerd, MapSource werkt perfect tot ... ik routes wil overdragen naar de Garmin.

De laptop herkent de Garmin als 'verwisselbare schijf D:' en we kunnen alle muziek en foto's die op de SD-kaart staan bekijken én er via verkennen toevoegen.

Routes overdragen gaat echter niet. Vista wil de stuurprogramma's niet installeren ook al staan die netjes in de map Windows/System32/Drivers.

De mensen van de Garmin Helpdesk hebben ons al proberen te helpen, hebben zelfs ingebeld op onze laptop maar noppes. Hun laatste oplossing is om in de map Windows/System32/Drivers het bestand usbstor.sys te zoeken, er rechts op te klikken, eigenschappen kiezen en dan de machtigingen gaan veranderen, alles moet aangevinkt worden maar alléén het laatste niet maar ... DAT lukt dus niet. Ook al zijn wij als gebruiker ook 'eigenaar' of 'administrator', het lukt niet om in de eigenschappen van dat bestand iets te veranderen. (Als we op SYSTEEM klikken dan zien we dat daar alles aangevinkt is.)

Heeft er iemand VEEL verstand van Windows Vista? Op het GPSforum.be kunnen ze me voorlopig ook niet verder helpen ...

BTW: alle USB-poorten zijn al getest, alle drivers zijn al hergeïnstalleerd én Garmin stuurde ons al een cd-rom met alle drivers erop, noppes ...
2008 - R 1200 GS
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
Plaats reactie