Ik neig naar een K1200GT 2003, oei!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
George Michael
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 nov 2005, 09:55
Locatie: Provincie Utrecht (NL)

Ik neig naar een K1200GT 2003, oei!

Bericht door George Michael »

Merk dat ik de laatste tijd erg neig richting een K1200GT als volgende motor. Oei, ben ik nu een verrader :-(
Ondanks de mindere windbescherming trekken de styling en voorla de pk's (130pk) mijn aandacht. Het gaat hier om het 2003 model. Het nieuwe model vind ik walgelijk.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent

Re: Ik neig naar een K1200GT 2003, oei!

Bericht door Jo De Paepe »

Niks om U voor te schamen, ik ben ook gezwicht voor de mooie rondingen van een K1200RS ,weliswaar bwj 2000

Het is een beer van een motor , zijdezachte draaicultuur en altijd power beschikbaar.
Enig minpuntje , een beetje een hoog verbruik bij sportief rijden. :mrgreen:

Ik weet niet of ik nog terug een boxer zou willen :oops:
George Michael
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 nov 2005, 09:55
Locatie: Provincie Utrecht (NL)

Re: Ik neig naar een K1200GT 2003, oei!

Bericht door George Michael »

Zeg Jo,

hoe bevallen de 4 cilinders? Kun je ook iets zeggen over onderhoud en olieverbruik.
Zelf rij ik nu na 2 v-twins al een jaar of drie op de R1150RT. Heb nog niet proefgereden op een nieuwere 4-cilinder. Wel op verschillende K75 en K100-tjes. die missen wel power. De K1200GT (03) heeft 130 pk.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Gustje
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 jan 2007, 18:26
Woonplaats: Vosselare
Locatie: Oost vlaanderen

Re: Ik neig naar een K1200GT 2003, oei!

Bericht door Gustje »

ik heb der ook een,prachtig machine soepel rijden,verbruik zo rond de 6.5a7l/100km :-o .
Hij is wel tamelijk zwaar :-? bij trage maneuvers,maar rijd als een tgv :grin:
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent

Re: Ik neig naar een K1200GT 2003, oei!

Bericht door Jo De Paepe »

hoe bevallen de 4 cilinders? Kun je ook iets zeggen over onderhoud en olieverbruik.
Zelf rij ik nu na 2 v-twins al een jaar of drie op de R1150RT. Heb nog niet proefgereden op een nieuwere 4-cilinder. Wel op verschillende K75 en K100-tjes. die missen wel power. De K1200GT (03) heeft 130 pk.
persoonlijk vind ik de loopcultuur van de 4cilinder zijdezacht zonder bokkig te zijn , als je wil kan je enorm schakellui rijden. De motor heeft souplesse en trekkracht genoeg om in 6de aan 2000 t/min zonder haperen door te sleuren naar hoogst illegale snelheid.
Qua onderhoud , ik geef de mijne alle 10000km verse olie( Shell Helix) en filter , kostprijs ca 65 euro en zelf gemakkelijk uit te voeren.
om de 20, alle olien,+lucht ( ca 49 euro)en benzinefilter (22)(moeilijk bereikbaar en daar ben je algauw enkele uren mee zoet.)
om de 40 nazicht van de kleppen , worden gesteld met pastilles. daar heb ik geen ervaring mee dus dat laat ik uitvoeren koste mij bij de dealer ca 60 euro

olieverbruik nihil, nog nooit hoeven bijvullen tussen de beurten. Ook al durft hij soms hevig roken bij langere stilstand op de zijpikkel
De K 1200 oud model is volgens mij de meest gecultveerde van alle K's ( 75 en 100 power te kort) nieuwe 1200: power teveel en in een te hoogtoerig gebied
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Ik neig naar een K1200GT 2003, oei!

Bericht door Frans »

Afbeelding


Veel moto voor weinig geld , geen slechte keuze
Bijgeplaatst stuurverhogers, WP vering achteraan , Givi topcase en opzetschermpje

en wijlle weg :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Ik neig naar een K1200GT 2003, oei!

Bericht door K1200GT »

Als je weet dat de "oude" K-blokken kunnen roken na lange stilstand op de zijstandaard, dan zet je hem toch op de middenbok, als hij voor langere tijd stilstaat :idea:

Wat het vermogensverloop van het nieuwe K-blok betreft: de coloribus et gustibus non disputandum, maar na zes jaar K1200RS, en één jaar K1200GT (07), heb ik het verschil intussen wel leren smaken :lol: :lol: . De twee blokken zijn onvergelijkbaar: het RS blok heeft de levendigheid van een scheepsdiesel :oops: ,terwijl de GT in alle toerbereiken vermogen te over heeft, met de bijpassende sound :lol:

PS: bij de "oude" GT en "RS" niet vergeten tenminste alle twee jaar de hydraulische koppelingsbediening te ontluchten.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Plaats reactie