GPS-satelieten vinden
Moderator: GVN
GPS-satelieten vinden
hallo,
sinds kort duurt het heel lang voor hij (ZOMO 550) de satelieten vindt en de navigatie opstart.
Ook het tekenen van de kaarten laat lang op zich wachten.
Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
sinds kort duurt het heel lang voor hij (ZOMO 550) de satelieten vindt en de navigatie opstart.
Ook het tekenen van de kaarten laat lang op zich wachten.
Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
VoskenGSA
Re: GPS-satelieten vinden
Welke GPS?
Eventueel eens een volledig reset doen van het toestel
Lid BMW-MC-VL

GSA 2008 - Temporarily out of power...

-
Werner Von C.
- Contacteer:
Zomo zal wel Zumo zijnAvrider schreef:Welke GPS?
De laatste update voor m'n 2720 had een fix mbt het snéller vinden van sat's
Heeft jou Zumo de meest recente update ? Kan ook zijn dat er hiervoor nog géén fix is, maar dan had dit probleem al door vele anderen aangekaart (sic) geweest...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
VoskenGSA
Geeuw, precies niet meer goe wakker 
Lid BMW-MC-VL

Sinds kort?
Wanneer was hij voor het laatst aan geweest.
Wat heb je tussentijds gedaan.
Wanneer was hij voor het laatst aan geweest.
Wat heb je tussentijds gedaan.
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Oorzaak
Stel, je hebt vorige week de Zumo uitgezet toen je aan de andere kant van het land was en vandaag zet je hem weer op, dan heeft de GPS wel even zijn tijd nodig om zijn nieuwe lokatie te vinden.
Indien je op dezelfde plaats zou zijn waar je de GPS hebt uitgezet dan zal hij veel vlugger zijn lokatie herkennen.
Misschien was dit wel het geval
Houdoe
Oorzaak
Stel, je hebt vorige week de Zumo uitgezet toen je aan de andere kant van het land was en vandaag zet je hem weer op, dan heeft de GPS wel even zijn tijd nodig om zijn nieuwe lokatie te vinden.
Indien je op dezelfde plaats zou zijn waar je de GPS hebt uitgezet dan zal hij veel vlugger zijn lokatie herkennen.
Misschien was dit wel het geval
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Hallo ,
Heb het zelfde probleem met mijn 550 . Wanneer ik hem opstart moet ik zeker 5 min wachten voor ik hem kan gebruiken .
Groetjes
Heb het zelfde probleem met mijn 550 . Wanneer ik hem opstart moet ik zeker 5 min wachten voor ik hem kan gebruiken .
Groetjes
Staan er niet teveel mp3's op uw sd kaartje, probeer eens zonder sd kaart op te starten. Zal waarschijnlijk veel sneller gaan.
R1200RT
hoe doe je dat weer?Avrider schreef:Welke GPS?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
VoskenGSA
Dit heb ik gevonden op het internet voor een harde reset zumo: duim rechtsonder & uit-knop.
Lid BMW-MC-VL

Ik ben niet mee hoor!Avrider schreef:Dit heb ik gevonden op het internet voor een harde reset zumo: duim rechtsonder & uit-knop.
deze avond een eerste maal getest en inderdaad: zonder sd-kaartje van 2gb vol mp3's is het probleem direkt opgelost; morgen nog eens testen om zekerheid te hebben.brandy schreef:Staan er niet teveel mp3's op uw sd kaartje, probeer eens zonder sd kaart op te starten. Zal waarschijnlijk veel sneller gaan.
Toch al bedankt en ik hoop morgen deze topic te kunnen afsluiten!
-
jantje beton
verleden week probleem met de spraak stem ineens begon deze onder de navigatie veel harder te praten SD 2GB eruit gehaald en nu geen prblm meer gehad nu ook gemrkt zonder SD kaart erin gaat het inladen van routes ook veel sneller
BEN WEER EENS ONLINE
Het probleem van traag opstarten (dat is dus niet hetzelfde als traag satelieten vinden volgens mij....) komt als op de SD kaart de MP3 files niet gesorteerd zijn.
Bij de een na laatste firmware update begon dat tot problemen te leiden.
Het is sterk aan te raden om per album / artiest een aparte map te maken op de SD kaart en daar de nummers in te doen. Dat lost ook een groot deel van dit probleem op.
Bij de een na laatste firmware update begon dat tot problemen te leiden.
Het is sterk aan te raden om per album / artiest een aparte map te maken op de SD kaart en daar de nummers in te doen. Dat lost ook een groot deel van dit probleem op.
-
p.raaymakers1
niet een groot deel. Maar heel het probleem.
Heb een 4gb kaartje met iets van 600 mp3's. Na deze keurig in mappen geordend te hebben, start mijn zumo weer als vanouds snel op en ook gereed voor navigatie.
Heb een 4gb kaartje met iets van 600 mp3's. Na deze keurig in mappen geordend te hebben, start mijn zumo weer als vanouds snel op en ook gereed voor navigatie.