Van RT naar K ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Oswald The Lucky Rabbit

Van RT naar K ?

Bericht door Oswald The Lucky Rabbit »

Hallo, Ik ben nu reeds een 10 tal jaar verknocht aan mijn r'tje. Ben aan mijn 4e bezig, momenteel r1200rt bwj 2006. Maar nu heb ik de laatste maanden wel al wat problemen voor met mijn r'tje. Zomaar stilvallen, eerst laten koelen om opnieuw te kunnen starten enzo, en nog andere problemen. Om kort te zijn, ik overweeg om over te stappen naar de K1200GT. Ik kreeg voor dit weekend van mijn dealer te Oostende een K1200RS in bruikleen om es mee rond te tuffen. Gisteren een pittig ritje gereden. Wat een verschil met de R ! Natuurlijk, dit beestje kan niet vergeleken worden met de R. Maar die draaicultuur van de motor, ja als je gewoon bent aan je boxer. Mijn vraag nu, is er iemand die ook is overgestapt van de 1200 RT naar de 1200 GT en wat zijn de ervaringen en wat raad je mij aan.
Thx for the quick reply !!
Greetz Os...
...Live to Ride...
Dirk 9700

Re: Van RT naar K ?

Bericht door Dirk 9700 »

Hallo,
Ik ben vorig jaar overgestapt van een 1150RT naar een GT, het verschil voor mij was enorm : veel meer power en de moto gaf me onmiddellijk vertrouwen om een bocht in te duiken!
Dan spreek ik nog niet over het geluid van de motor : het klinkt als muziek in de oren.
Enig minpuntje voor mij was de windbescherming, maar daaraan geraak je gewend.

Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Maar nu heb ik de laatste maanden wel al wat problemen voor met mijn r'tje. Zomaar stilvallen, eerst laten koelen om opnieuw te kunnen starten enzo, en nog andere problemen. Om kort te zijn, ik overweeg om over te stappen naar de K1200GT.
Zou je dealer je niet beter eerst helpen, ttz je fiets deftig herstellen.
En wat na een probleem op de GT ? Een GSA kopen ?

:wink:

PS de GT is wél een machtig machien hoor...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Iwan

Bericht door Iwan »

Hoe je het ook draait of keert: het blijven 2 prachtige machines met elk een ander 'karakter'.
Ikzelf reed tot december vorig jaar met RT; dit jaar overgestapt naar GT.

Ik ben sterk de mening van Dirk toegedaan: GT is 'fast', sportief; de RT is meer wendbaar op bochtige landelijke wegen.
Ik raad je aan 'motoren en toerisme' van november 2007 even door te nemen. Daar staat een zeer realistisch artikel waarin de 2 bolides vergeleken worden. Ik moet zeggen dat het artikel mijn ervaring deelt.

"Beide toerfietsen hebben allebei uitstekende toerkwaliteiten, al vullen ze die totaal anders in....Hoewel beide het blauw-witte embleem terecht met trots dragen zijn beide toerbroeders toch twee totaal verschillende motoren en wordt de keuze eigenlijk bepaald door je eigen motortemperament en wat je van een motor verwacht."

Daarnaast zou ik je ook de testrit in Bornem ten stelligste aanraden: daar kun je desnoods beide machines even testen. Je krijgt er een tripy mee en rijden maar ! Jouw dealer regelt dit wel voor jou !

Het hangt er gewoon van af 'WAT' je wil. Nogmaals, beide machines staan in de galerij der groten !!
Iwan de Verschrikkelijke
Afbeelding

bmw RT1150 Black Line 2004-bmw K1200 GT 2008- bmw 1600GTL
Oswald The Lucky Rabbit

Thx guys for the replies
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Dat probleem met de rt klinkt als defecte hall sensor
Livin

Bericht door Livin »

Hallo,

Ik ben vorig jaar ook overgeschakeld van een (1150)RT naar een K1200GT. Ik kan de reacties van hierboven alleen maar bevestigen!!
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
johan61

Bericht door johan61 »

hey ben vorig jaar ook overgestapt r1200rt naar k1200gt
een hemelsbreed vershil met de rt
geen seconde van spijt gehad.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

... ik deed het van de r1150rt naar de K1200Lt...

Wat een wereld van verschil! Het ruime bereik van een viercylinder... van diep onderin tot hoog bovenuit... Het geluid op zich is een streling voor het oor. Weg met die stille helmen, en luisteren naar die pittige bak onder de zetel van je salon...

Je hebt zin en de middelen... doen dan!

Hoe zou ik het omschrijven...?

:eye: Een K heeft alles wat een GS niet heeft
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Oswald The Lucky Rabbit

Van RT naar K ?

Hallo jongens,

De kogel is door de kerk. Ben vanavond een bestelling van een GT gaan doen bij mijn dealer. Donderdag mag ik em of is't een zij ? al gaan afhalen. Lekker blinkend in de showroom staat ie nu nog. :alien: :bom: Full option gekocht, nog 5000 Euro opleg.
We gaan in't weekend lekker brommen, wel met de geknepen versie, nu zo vlug mogelijk die 1000 km halen en dan er volop tegen aan!!! :shock:
Greetz Os...
...Live to Ride...
Wulf

Bericht door Wulf »

Proficiat met uw aankoop !

gun uw eigen een beetje tijd om het beest te leren kennen, hij is wat koppig in het begin :wink:
maar éénmaal onder de knie een dijk van een moto, zonder problemen op de snelweg en die niet moet onderdoen voor een rt op bergpassen.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Iwan

Bericht door Iwan »

PROFICIAT met jouw zeer goede aankoop ! Pas op in 'den beginne' want de GT 'vliegt' !
Hou het veilig ! :lol:

Veel plezier !!
Iwan de Verschrikkelijke
Afbeelding

bmw RT1150 Black Line 2004-bmw K1200 GT 2008- bmw 1600GTL
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Om al die gelijkgevers wat te pesten, hier een filmpie met een R1200RT op circuit, benieuwd hoeveel GT bezitters hem zouden kunnen volgen... :lol: :wink:

met een R1200RT op circuit JEREZ !!!

:-P
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
wwwimmm

Bericht door wwwimmm »

Een RT vergelijken met een K ? :shock: :alien:
Het is dan wel niet als appelen met peren vergelijken, het zijn tenslotte allebei BMW’s, maar wie op zoek gaat naar de gelijkenis tss een overrijpe sponzige Golden :-( en een knapperige pittige grauwe Renet :grin: komt sowieso van een kale reis thuis.
De meeste RT- en/of GS-rijders weten of beseffen het nog niet maar wie écht durft opzij te kijken kiest vroeg of laat sowieso voor een K... :clown: :-P
En als het nog iets meer mag zijn, de S misschien???
;) :mrgreen:
fast

Bericht door fast »

wwwimmm schreef:Een RT vergelijken met een K ? :shock: :alien:
Het is dan wel niet als appelen met peren vergelijken, het zijn tenslotte allebei BMW’s, maar wie op zoek gaat naar de gelijkenis tss een overrijpe sponzige Golden :-( en een knapperige pittige grauwe Renet :grin: komt sowieso van een kale reis thuis.
De meeste RT- en/of GS-rijders weten of beseffen het nog niet maar wie écht durft opzij te kijken kiest vroeg of laat sowieso voor een K... :clown: :-P
En als het nog iets meer mag zijn, de S misschien???
;) :mrgreen:
begin jaren tachtig dachten ze dat bij bmw ook :drunken:
maar de geschiedenis wees het tegendeel uit :-P (gezien alle boxertjes)
persoonlijk vind ik ze allebij mooi.
maar het gaat me te ver om te zeggen dat de een beter dan de ander is.
de ene keer zit het niet mee ,
en de andere keer zit het tegen
wwwimmm

Bericht door wwwimmm »

fast schreef: ...
maar het gaat me te ver om te zeggen dat de een beter dan de ander is.
Het onverhoopte en blijvende succes van de boxer ten spijt, hij zal mij nooit kunnen bekoren :-( . Zowel omwille van zijn typisch 2-cylinder gedrag, zijn scooterachtig geluid als het bijna lachwekkende uitzicht. Zijn veel geprezen kwaliteiten van extra veiligheid/bescherming en onderhoudsgemak kunnen hier niets aan veranderen. En juist door z’n grote succes is hij als het ware deel gaan uitmaken van het straatmeubilair, waardoor niemand er nog naar om- laat staat op kijkt.
Maar uiteraard zegt deze ‘afkeer’ niets over de immense kudde boxer-rijders :D . Het is hen van harte gegund. Ieder diertje zijn pleziertje! :wink:
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

(s)Campi Di Pampi schreef:Om al die gelijkgevers wat te pesten, hier een filmpie met een R1200RT op circuit, benieuwd hoeveel GT bezitters hem zouden kunnen volgen... :lol: :wink:
Alleszins degene die het filmpje gemaakt heeft :grin: en die zat zo te horen niet op een boxer... :wink:
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Toedel

Bericht door Toedel »

:bsstupid: haha !
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Plaats reactie