Ninove Kegels rijden GSA
Moderator: GVN
Re: Ninove Kegels rijden GSA
[quote="VFooR"]Even een korte pauze doorheen de wettelijke discussies: deze oefening kunnen we ook doen bv.:
http://www.youtube.com/watch?v=99KKx7cB-Ok
quote]
Hier moet ge al gestudeerd hebben, wilt ge niet verloren rijden.... maar 't ziet er wel fun uit.
quote]
Hier moet ge al gestudeerd hebben, wilt ge niet verloren rijden.... maar 't ziet er wel fun uit.

Wat dacht ge anders van die flikken op moto'sFrank K schreef:Hier moet ge al gestudeerd hebben,

-
Ik heb de starter van dit topic er louter attent willen op maken dat, op een ogenblik dat het er naar uitziet dat zijn goedbedoeld initiatief hem wat boven het hoofd aan het groeien is, het aangewezen is zijn aansprakelijkheid te coveren. Ik heb daartoe twee concrete mogelijkheden opgesomd, die een aanzet konden zijn tot constructief doordenken.
Ik heb achteraf geprobeerd de oprispingen van een aantal mensen, met naar ik dacht valabele en onderbouwde argumenten, te weerleggen.
De reacties dààrop missen jammer genoeg elke relevantie : ofwel wordt er naast de kwestie gerepliceerd (zo heeft John het ineens over een douaneparking in Zandvliet, terwijl dit topic gaat over een Carrefourparking in Ninove; qua ligging en omgeving zijn beide totaal niet vergelijkbaar) ofwel begint Harald te zaniken (zijn eigen woord, min of meer toch) over de wegcode en het kwijtspelen van het rijbewijs, daar waar het in feite gaat om burgerrechtelijke aansprakelijkheid, die véél verstrekkender is; ofwel hangt Dd de psycho-analyticus uit; ofwel nemen nog anderen graag het woord "gezever" in de mond zonder dat ze inhoudelijk echter ook maar ergens op ingaan; ofwel is SDP ervan overtuigd dat het document afstand van verhaal geen reet waard is, zonder dat hij evenwel enige bron vermeldt waarop hij zich beroept etc; enkel Relax is blijkbaar aangezet tot enige vooruitziendheid, waarvoor mijn appreciatie.
Persoonlijk dacht ik dat een forum uit méér kon bestaan dan wat vrijblijvend geleuter, maar ik blijk me vergist te hebben.
Vroeger zou ik nog gezegd hebben : "jammer".
Ik heb achteraf geprobeerd de oprispingen van een aantal mensen, met naar ik dacht valabele en onderbouwde argumenten, te weerleggen.
De reacties dààrop missen jammer genoeg elke relevantie : ofwel wordt er naast de kwestie gerepliceerd (zo heeft John het ineens over een douaneparking in Zandvliet, terwijl dit topic gaat over een Carrefourparking in Ninove; qua ligging en omgeving zijn beide totaal niet vergelijkbaar) ofwel begint Harald te zaniken (zijn eigen woord, min of meer toch) over de wegcode en het kwijtspelen van het rijbewijs, daar waar het in feite gaat om burgerrechtelijke aansprakelijkheid, die véél verstrekkender is; ofwel hangt Dd de psycho-analyticus uit; ofwel nemen nog anderen graag het woord "gezever" in de mond zonder dat ze inhoudelijk echter ook maar ergens op ingaan; ofwel is SDP ervan overtuigd dat het document afstand van verhaal geen reet waard is, zonder dat hij evenwel enige bron vermeldt waarop hij zich beroept etc; enkel Relax is blijkbaar aangezet tot enige vooruitziendheid, waarvoor mijn appreciatie.
Persoonlijk dacht ik dat een forum uit méér kon bestaan dan wat vrijblijvend geleuter, maar ik blijk me vergist te hebben.
Vroeger zou ik nog gezegd hebben : "jammer".
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
-
- Contacteer:
GS1995, het was niet de bedoeling van je af te breken, of wat dan ook. Feit blijft dat we die oefeningskes (bij ons dan toch) hielden op een zo goed als ontoegankelijke plaats qwa publiek. Mijns inziens drijf je het allemaal wat te ver. OK, je ziet het allemaal wat anders dan wij. Maar als je het inderdaad doortrekt (zoals jij trouwens impliceerde) kan je beter achter de stoof blijven zitten want er zullen altijd wel ergens addertjes onder het gras te voorschijn kunnen komen. Probeer eens voorop te stellen dat we allemaal volwassen mensen (zouden moeten) zijn die in vriendschap samen komen om wat te oefenen. Er is niemand van ons die dat ziet als een evenement of wat dan ook. Als er hier op het forum iemand vraagt om samen ergens naar toe te rijden is dat juist hetzelfde, ook geen evenement. Dus waarom dan toch komen aandraven met wat er KAN boven je hoofd hangen! Je wil waarschijnlijk behulpzaam zijn, maar toch. Ik denk dat je het toch moet relativeren. 

Wel eerst genoeg pylonen kopen heFrank K schreef:VFooR schreef:Even een korte pauze doorheen de wettelijke discussies: deze oefening kunnen we ook doen bv.:

Lid van de BMW Club Nederland
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
die bedenking had ik me ook al gemaakt. Als je daar omvalt heb je niet eens schade, je ligt dan immers op 10 cm plastiek.
J

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
http://www.youtube.com/watch?v=Csf3OmGD ... re=related
kandidaten om dit te proberen?
John en ikke?
en dan staat er nog ergens ne Japanner. als die dat kan, moet het met Kaatje ook lukken he
(voor Werner)
Dd
John en ikke?
en dan staat er nog ergens ne Japanner. als die dat kan, moet het met Kaatje ook lukken he

Dd

-
- Contacteer:
Prachtig staaltje "cover me"...op die Harley's lijkt het zo makkelijk... 

R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
- Contacteer:
We gaan wel een breder stuurke nodig hebben want anders zie ik dat niet zittenDd schreef:http://www.youtube.com/watch?v=Csf3OmGD ... re=related
John en ikke?
en dan staat er nog ergens ne Japanner. als die dat kan, moet het met Kaatje ook lukken he(voor Werner)
Dd

Enheuuu...komde gij naar hier om da te oefenen of mot ekik naar u komme? Bedenk wél dat da veuuul tied ga noedig emme hé! Vooral dan bij mij (om Luc Boxer al voor te zijn)

ik heb hier 2 bijna gelijke kawas staan.
kwestie van "assorti" over te komen he.
al schrik bij de gedachte. vertrouwen in elkaar, en lang neveneen rijden...
moet lukken hee John...
Dd
kwestie van "assorti" over te komen he.
al schrik bij de gedachte. vertrouwen in elkaar, en lang neveneen rijden...
moet lukken hee John...
Dd

ja John kan je daar echt voor zorgen, dat wil ik toch ook eens proberen.moh_fan schreef:Is die wip al af?
mag ene goei hoge zijn

J
-
- Contacteer:
@GS1995 => je hoeft niet zo giftig te reageren, ik apprecieer je info maar heb wel degelijk enkele arresten opgezocht (jij vermeld eveneens geen bron)ofwel is SDP ervan overtuigd dat het document afstand van verhaal geen reet waard is, zonder dat hij evenwel enige bron vermeldt waarop hij zich beroept
Probleem is dat de éne rechter totaal anders vonnist dan de andere in gelijkaardige gevallen.
Zo heb ik enkele voorbeelden, ijspiste, kleine dreumes valt op een bankje en is gewond, initiatiefnemers worden aansprakelijk gesteld etc, waarin telkenmale de rechter de "organisator's" van de specifieke "evenementen" verantwoordelijk acht omdat zij dit soort zaken dienen te voorzien en bepaalde akties ondernemen om deelnemers op eventuele gevaren te wijzen, opdat zij zouden weten wat er "mogelijk" kan gebeuren...dit kan gaan van een bord met waarschuwingen tot het elimineren van mogelijke risico's...de juresprudentie in deze materie echter is nogal verwarrend.
Misschien heb jij wat info, en ik bedoel dit in een concstructieve sfeer, waaruit we samen en met z'n allen meer klaarheid kunnen vinden, dan heeft iedereen er wat aan en kan er eventueel rekening mee worden gehouden.

Laatst gewijzigd door Werner Von C. op 20 feb 2008, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
- Contacteer:
Promotor Trainingen schreef:Opnieuw een balansoefening: de wip. Er zijn dagen dat motorrijders op het kantelpunt stilvallen en omkukelen. Toch gauw een dikke meter hoog. Maar ga je gedoseerd naar boven en hou je iets in op het punt waar de wip wapt, is er niets aan de hand. Zoals Nico Vis demonstreert, want die werd uiteindelijk de King of the Wip.
ah ok Moh Fan ik zie wel. Ik vraag me enkel af wat het geeft als je gewoon er over rijd zonder boven in te houden? zou jedan van de grond komen?
van de wip en van de grond, lijkt mij een aantrekkelijke uitdaging.
J

J
-
- Contacteer:
Rustig aan omhoog, goede balans, kijktechniek is zéér belangerijk, even inhouden aan de top de wip laten wappen en afrollen maar!
Ga je te hard, dan klapt de wip onder je vandaan en raak je alleen maar in onbalans. Niet doen dus!
Ga je te hard, dan klapt de wip onder je vandaan en raak je alleen maar in onbalans. Niet doen dus!
Ik wil ook wel nog ne keer meedoen! Alleen laat me dan wel iets weten aub?
-
- Contacteer:
David, heb je nog ergens een geel of oranje vestje? Want als we al met motor er ong. gelijk uitzien moet de kledij toch ook wat aangepast zijn hé! 

-
- Contacteer:
En die wip...hoe moet ik dat in godsnaam achter mijnen brommer meezeulen?
John schreef:En die wip...hoe moet ik dat in godsnaam achter mijnen brommer meezeulen?
Op rolschaatsen

-
- Contacteer:
Uhhh... in je kar...?
Net als een vouw-fiets, bouw je gewoon een vouw-wip. Easy does it!

-
- Contacteer:
Goed Jeroen, aan jou de eer dan!moh_fan schreef:Uhhh... in je kar...?

Hey,
Moest er nog plaats zijn mag je altijd iets laten weten, tis maar 10min rijden voor mij.
greetz,
Rob
Moest er nog plaats zijn mag je altijd iets laten weten, tis maar 10min rijden voor mij.
greetz,
Rob
Er bestaan eigenlijk maar 2 soorten moto's, GS-en en de rest
HArald,Harald schreef:Bijna 3 jaar geleden heb ik ééns een behendigheidsdag op poten gezet.
We waren met iets meer dan 40 deelnemers.
Op voorhand duidelijk afspraken maken was de boodschap.
Verder had ik gezorgd voor een "privé" terrein.
Al wie er bij was weet dat het leuk was en ik denk ( bescheiden)
dat menig kegelrijder daar zijn nieuwe hobby heeft ontdekt.
"
ik was erbij toen en moet zeggen dat dit perfekt ingericht was !!
Toen werd er niet zo gezeverd op dit net maar waren er nog mensen die zich inzetten !!!
ALs dit geheel(forum) terug tot leven wil komen moeten er z'n dingen georganiseerd worden!!
En wat doet men , men begint terug te zeveren.......
arme mensen.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams