Tomtom GO 710 Montage op GS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dits

Tomtom GO 710 Montage op GS

Bericht door dits »

Heeft er iemand tips voor het monteren van een TT GO 710 op een GS 1200.
Eventueel via combinatie van bepaalde mounts of beter Doe Het zelf ideetjes.
De michelin kaart is prioritair voor het uitstippelen van mijn routes, maar de GPS als hulpmiddeltje zo nu en dan is een welgekomen alternatief.
Daarom is de montage alleen van het toestel meer als voldoende, opladen hoeft niet persé. Dit kan ik 's avonds ook nog doen.
RSV Mille voor gesloten omloop
GS12 voor open omloop
R100RS 1977 "kaf' Racer"
WimLT
Contacteer:

Re: Tomtom GO 710 Montage op GS

Bericht door WimLT »

Met deze Quicklock-montage van Motech

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
dits

Bericht door dits »

Awel voila.
Een mailtje en onmiddellijk een antwoord met een oplossing.
Vlugger kan niet : wreed bedankt . :grin:
GS12 voor open omloop
R100RS 1977 "kaf' Racer"
ajmo

Bericht door ajmo »

Ik vind dat een lelijke en onhandige oplossing. Kijk eens bij Migsel.com:

http://www.migsel.com/store/index.php?a ... at&catId=4

groet ajmo
Je plaatst niet zomaar te weinig berichten......
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

ajmo schreef:Ik vind dat een lelijke en onhandige oplossing. Kijk eens bij Migsel.com:
Dank u :twisted: ! Lelijk is altijd zeer persoonlijk, maar onhandig is het zeker niet. Waar jij blijkbaar ook geen rekening mee houd is dat deze gps-toestellen NIET waterdicht zijn en dus wel in zo'n "doosje" MOETEN geplaatst worden.

Bijkomende info voor de wél geïnterresseerden: dat tasje is te bestellen bij elke motordealer die de SW Motechproducten verdeelt.
Hier een foto van de achterzijde. Als je deze afdrukt en meeneemt, moet men je verder kunnen helpen, hé :wink: Verder opbouwen met RamMount onderdelen is als spelen met de Legoblokken :clown:

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

dits

Bericht door dits »

"Les gouts et les couleurs se discutent "
Het doosje is alvast hetgeen ik zocht voor de toepassing die ik voor ogen heb/had.
Bestelling is geplaatst, bedankt voor de reactie(s).
Groeten
GS12 voor open omloop
R100RS 1977 "kaf' Racer"
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Er zit een mousse in bij levering. Laat deze erin zitten (mits eventueel een kleine aanpassing) en je gps-scherm wordt langs de binnenzijde tegen de plastiek gedrukt. Op deze manier kan je het toestel zelfs nog bedienen door de plastiek heen :thumright:

dits

Bericht door dits »

BiemeRT,
Kan je eventueel een kabeltje aansluiten door het doosje heen om al rijdend de GPS op te laden ?
Zo ja, welk kabeltje gebruik je dan ?
Vind niet onmiddellijk het desbetreffend kabeltje van TT Go 710 naar 12v fiche van mijn GS of eventueel rechtstreeks naar batterij.
GS12 voor open omloop
R100RS 1977 "kaf' Racer"
Security-Driver

Bericht door Security-Driver »

Gebruik ook het quick-lock systeem allen niet de grote plaat die voor kamera's is ontworpen, maar een elegantere oplossing.
De gewone contra ring die onder de tas zit.
Voor het waterdichte tasje..........die is in 2 maten.
De dikke tas die hierboven op het forum is getoont voor de dikke serie, maar ook een platte voor de Tom/Tom en andere niet waterdichte modellen die voor in de auto zijn ontworpen.
De stoomkabel gaat door een speciaal gat die door zijn constructie en afdekking redelijk waterafstotend is.
Laatst gewijzigd door Security-Driver op 26 feb 2008, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

dits schreef:BiemeRT,
Kan je eventueel een kabeltje aansluiten door het doosje heen om al rijdend de GPS op te laden ?
Ja, gewoon het kabeltje gebruiken dat je ook in de auto gebruikt. Door het speciale gat aan de achterkant van het "doosje" en met een verloopstekker (groot => klein) naar je BMWstekker op je motorfiets 8-)

Dat gat is aan de onderkant en daarom niet zichtbaar op de foto's :wink:

ajmo

Bericht door ajmo »

BiemeRT schreef: Waar jij blijkbaar ook geen rekening mee houdt is dat deze gps-toestellen NIET waterdicht zijn en dus wel in zo'n "doosje" MOETEN geplaatst worden.
Fijn dat je voor mij denkt, maar dan moet je het natuurlijk wel goed doen.
Dat Tomtoms behalve de Rider niet waterdicht zijn is bekend. Het tasje is daarvoor een heel goede oplossing. De vraag gaat overigens over de bevestiging op de GS.
Wat ik lelijk vind is dat blok op de tankdop. Wat ik onhandig vind is dat je zo geen tanktas kunt gebruiken, verder is het veel handiger als je je gps boven je tellerpartij kunt aanbrengen dan kun je er tijdens de rit makkelijker op kijken en dat komt de veiligheid ten goede.

groet ajmo
Security-Driver

Bericht door Security-Driver »

ajmo schreef:Wat ik lelijk vind is dat blok op de tankdop. Wat ik onhandig vind is dat je zo geen tanktas kunt gebruiken, verder is het veel handiger als je je gps boven je tellerpartij kunt aanbrengen dan kun je er tijdens de rit makkelijker op kijken en dat komt de veiligheid ten goede.
Afbeelding

Dan toch de oplossing via het zogenaamde quick-lock systeem waar ik het over had.

Zowel voor bevestiging van een losse GSM of TomTom of die nu ingepakt is of niet. (zie foto van een NIET ingepakte)
Verder heb je keuze ook nog om wel of geen tanktas te gebruiken.
De tanktas is zelfs los van de tank geplaatst, dus geen beschadiging of krassen meer en in diverse grote te koop.
Ook is de bevestiging van de GPS houder met 1 klik te lossen van de tas, dus bij parkeren snel en veilig de navigatie even in de koffer op te bergen.

Gegevens dealer±
Het innovatieve Quick-Lock tanktassysteem is vanaf heden leverbaar in een nieuwe variant; Quick Lock Power. De tanktassen met dit gepatenteerde systeem worden doormiddel van een speciale tankring voorzien van electiciteit zodat u onderweg uw GSM, navigatiesysteem, PMR-zender en vele andere accessoires kunt voorzien van stroom. De speciale bevestigingsringen zijn voorzien van 2 "goldplated" contactpunten die worden geactiveerd zodra de tanktas wordt gemonteerd. Net als bij de normale Quick-Lock tanktassen monteert u deze in èèn seconde, sneller dan welke andere tanktas ook! De Quick Lock tanktassen zitten altijd zeer stabiel en zweven als het ware boven de tank. Hierdoor zijn krassen voorgoed verleden tijd. Ook ideaal voor montage van een tanktas op een aluminium of kunststof tank. De tanktassen zijn in verschillende soorten en maten leverbaar waarbij o.a. enkele modellen speciaal zijn afgestemd op de vorm moderne tanks.
Doe niet of elke bocht de laatste is............er komt vast zo weer één.
ajmo

Bericht door ajmo »

http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6941

Hier nog een draadje van het Nederlandse GSforum over GPSmontage.

groet ajmo
Plaats reactie