R1200ST - THE END.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Werner Von C.
Contacteer:

R1200ST - THE END.

Bericht door Werner Von C. »

Liefhebbers van het mooie lelijke monster, het doek is gevallen voor '08...exit R1200ST, een fiets die na zijn verdwijning pas erkend zal worden.

Voorlopig géén nieuws omtrent opvolger...

Als eerbetoon nog een piccie.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Werner Von C. op 25 feb 2008, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
pvde
Contacteer:

Re: R1200ST - THE END.

Bericht door pvde »

Yep,
Oeps, daar gaat Iron Gonzo zijn lieveling :roll:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

dan komen er toch nog enkele mooie 2dehands op de markt, voor een prijsje :mrgreen:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Dd

Bericht door Dd »

ooit mee gaan testrijden - wou er ook eentje.
dan GS geprobeerd...

Jammer, mooi ding.
Dd
AfbeeldingAfbeelding Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Tja wat wil je...een rijdende futuristische kathedraal heeft er niet aan. Met een andere (normalere) kopkuip komt ie te dicht bij de S aan, met meer kuip sta je in't zelfde straatje dan een RT.
Nooit het nut of de positionering van dit model binnen het BMW-gamma begrepen. Beetje hetzelfde gevoel dan bij de RS destijds.
Nil volentibus arduum
Iron Gonzo

maar een sterk onderschatte toermotor die alle capaciteiten heeft dat je nodig hebt om sportief te rijden of rustig te toeren. tevens voor medemens achterop is het luxe :cyclopsani:
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Smaken verschillen, maar ik vind 'm gewoon lelijk.
... kan 'r ook nie aan doen. :-|
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
wemalo

Bericht door wemalo »

Naar ik vernomen heb, wordt hij al een tijdje niet meer geproduceerd daar ze nog ruim voldoende stock staan hebben.

De mijne is nog maar 2 jaar oud, en ik rij nu al met een collector item's rond :lol:

En smaken verschillen hé... Het enige dat voor mij telt is het rijmoment. Inderdaad een zwaar onderschatte motorfiets.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Hebben er in Duitsland nog een goei 352 ex.

En in elk land nog wa voorraad zeker in de winkels en bij invoerders...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
cooper

Bericht door cooper »

moh_fan schreef:Smaken verschillen, maar ik vind 'm gewoon lelijk.
... kan 'r ook nie aan doen. :-|
Idem dito, gelukkig maar anders reden we allemaal met dezelfde rond.
Afbeelding
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Ik vind hem schitterend en waarschijnlijk beter voor mijn woon-werk verkeer kilometers dan de 1150 gs die ik nu heb (comfortabeler)
Ik zou willen dat ik de sollen had voor zo eentje maar ik ga nog enkele jaren moeten wachten vrees ik. :-(

Of ik zou de mijne perte totale moeten rijden ... :pig:
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
frederik

Bericht door frederik »

Voor sommigen, de lelijkste motor ooit. Voor anderen (met smaak) steeds een mooie verschijning op de weg !

Blijkbaar de verkoop die wat tegen zit. Langs de andere kant als je ziet hoeveel bepaalde k 's maar verkocht worden ! Jammer dat ze gekozen hebben om de st te schrappen en niet bepaalde k series.

Eén troost, nieuw moest niemand een 1200st, en tweedehands zijn de prijzen om te wenen. En dat is dan weer goed voor anderen. Wie weet ooit nog een keer een tweedehands ... aan een spotprijs.

Frederik
Pinker

Bericht door Pinker »

En de styling dan...
toen ie uitkwam had iedereen het over de kathedraal van BMW en nu maakt KTM met zijn RC8 dezelfde neus... en daar zijn de reacties van, knap design tot ronduit schritterend
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Tja, mooi vind ik 'm niet echt, ook niet lelijk daarentegen. Anderzijds, een GS kan je ook moelijk mooi noemen, of 't moet van lelijkheid zijn :mrgreen:

Echter, een zwaar onderschatte, fantastisch sturende toerfiets met sportieve allures :!:
Mocht m'n GS blijven nadat hij afgeschreven is, dan zou de ST er wel is bij kunnen komen.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Voor mij was het een fantastische motor. Ik genoot er met volle teugen van. Heerlijk te besturen, en na de supermotard handlebars conversie een echte smijtfiets. Spijtig genoeg heeft men hem total loss gereden, anders reed ik er nu nog mee rond. Ik heb bijna 40K kilometers met die motor op een dik jaar afgemaald. Hij heeft de cover van Motorwereld gehaald, in een vergelijkingstest uitgespeeld geweest in Motorrijder en zelf heb ik er tal van dingen over neergepend. Het is een sterk onderschatte fiets, zoveel is zeker.
hguns

Bericht door hguns »

Blijft wel m'n lieveling .... kijk maar even op dit knap promofilmpje http://www.youtube.com/watch?v=VzlP7zGbH4Q

Afbeelding
Laatst gewijzigd door hguns op 29 feb 2008, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
rudyvc

Bericht door rudyvc »

Ik rijd pas sinds vorig jaar juni, eerst 6 maand en 12.000 km met een F650 GS, nu al 2 maand en 4.000 km met een ST. De GS was te koud en bood te weinig bescherming voor dagelijks woon-werk verkeer in de winter en wissel voor die 1200 was een grote stap in het onbekende, maar ik heb me die nog niet beklaagd. Ik heb geen referentiepunten, geen ervaring met andere motoren, maar elke dag is de verplaatsing naar en van het werk een plezier.
Zonde
2007 F650 GS => 2008 R1200 ST † => 2013 F650 GS => 2014 K1200 GT
tuur

Bericht door tuur »

heeft iemand er enig idee van hoeveel er in ons land verkocht geweest zijn? hoeveel er nu nog rondbollen?

heeft iemand van jullie de kaap van 100.000 al gehaald?
Honger gaat over, dorst niet !
STErik

Bericht door STErik »

Ik rij met de mijne sinds bijna 3 jaar ondertussen, zaalige moto heb voordien GS gereden en had daarop rugproblemen met de (voor mij) te rechte zitpositie hierop zit ik juist ver genoeg naar voor om mijn rug op een natuurlijke manier hol te laten staan. Rijeiegenschappen liggen mij uitstekend, veel koppel, laag zwaartepunt comfortabele zit en genoeg bagagemogelijkheden. Het ontwerp vraagt alleszins voor de meesten redelijk wat gewenning, maar ik heb het van eerst af aan mooi gevonden, zoals reeds voldoende bewezen smaken verschillen.
The road goes ever on...
hguns

Bericht door hguns »

Iron Gonzo heeft hier een idee van, ... denk ik
Ik stuur pb
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Toen ik de R1200S kocht, stond ik eigenlijk op het punt om zelf terug een ST aan te kopen. Ik vond er toen eentje tweedehands in Mortsel maar de prijs was te hoog en toen bood de R1200S zich aan... Anders had hier denkelijk terug een R1200ST in de garage gestaan. Ik heb ook steeds van die motor gehouden. Voor mij kwam er een te abrupt en te veel snel een einde aan mijn relatie met die motor. Maar ja, als een demente dame achter het stuur kruipt en onwetend een stopbord negeert en mijn ST met mij erop van een kruispunt veegt, heb je nog weinig in de pap te brokken :cry:
Iron Gonzo

tuur schreef:heeft iemand er enig idee van hoeveel er in ons land verkocht geweest zijn? hoeveel er nu nog rondbollen?

heeft iemand van jullie de kaap van 100.000 al gehaald?
geen idee hoeveel, maar veel zijn het er niet.

vorig jaar waren we met 5 hier Vlaanderen samengekomen, waarvan 1 Nederlander.

ik ga dit jaar weer een toertje organiseren enkel voor R1200ST rijders
misschien enkele data neer pennen hier zodoende het voor iedereen of toch velen goed uitkomt.
zal nieuwe topic openen voor afspraken en data :idea:

dit jaar komen we samen met R1200ST rijders in de Dolomieten (ik hoop er terug bij te kunnen zijn)
indien interesse
http://www.k1200st.de/r1200st/Forum/vie ... php?t=2128" onclick="window.open(this.href);return false;

verleden jaar waren we met 16 in Ulbersdorf nabij Dresden.
http://s152.photobucket.com/albums/s195 ... lbersdorf/" onclick="window.open(this.href);return false;

op desbetrefend Forum zijn er al die de kaap van 100.000 hebben ruim overschreden
TRIUMPH TROPHY SE
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ik denk ook niet dat het met dit model niet zou lukken als er zoveel andere boxers die kaap overschrijden... Ik was anders goed op dreef, 35000 op één jaar ...
tuur schreef:heeft iemand van jullie de kaap van 100.000 al gehaald?
Plaats reactie