Hoe ver met één tank (R1200RT)
Moderator: GVN
-
Sven 12RT
Re: Hoe ver met één tank (R1200RT)
Ik heb nog niet getest of de benzine in m'n tank blijft, wanneer de motor op z'n zij ligt.
Ben ook niet van plan dit meteen te gaan testen.
Blijft nog de rubber ring onder de tankdop, misschien is die niet correct gemonteerd geweest, of beschadigd.
De andere motor die ik z'n benzine heb weten lozen is een R11xxR.
Maar daar was de tankdop niet goed gesloten. Door de tanktas viel dat ook niet op, tot de motor op de zij lag.
Ben ook niet van plan dit meteen te gaan testen.
Blijft nog de rubber ring onder de tankdop, misschien is die niet correct gemonteerd geweest, of beschadigd.
De andere motor die ik z'n benzine heb weten lozen is een R11xxR.
Maar daar was de tankdop niet goed gesloten. Door de tanktas viel dat ook niet op, tot de motor op de zij lag.
Mijn RT heeft nu ongeveer 8000 km op de teller.
Het verbruik ervan làg zo rond 5,6 l/100 km, maar zonder dat mijn rijstijl is veranderd, is dat verbruik de laatste 500 km gestegen naar 6,1 l/100 km. Ik hoop dat die trend niet aanhoudt
Ben nu ter controle eens een tank aan't leegrijden (dagteller op 0 toen ik 'm voltankte). Eens zien welk verbruik ik dan uitkom...
Het verbruik ervan làg zo rond 5,6 l/100 km, maar zonder dat mijn rijstijl is veranderd, is dat verbruik de laatste 500 km gestegen naar 6,1 l/100 km. Ik hoop dat die trend niet aanhoudt
Ben nu ter controle eens een tank aan't leegrijden (dagteller op 0 toen ik 'm voltankte). Eens zien welk verbruik ik dan uitkom...
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Blijkbaar lukt het sommigen om toch er zuinig uit de hoek te komen. Mijn rechterpols is dat niet gewend
Ik zit nu gemiddeld op 5,6 en lager lukt me vooralsnog niet. Misschien als ik eens zeer toeristisch ga bollen, maar meestal draait dat toch uit in bochtjes pikken en raggen onderweg. Ik merk ook dat rijden aan 115 tot 120 km/u zonder veel te accelereren of af te remmen een vrij zuinig verbruik laat optekenen terwijl doorrijden (is nog niet vlammen) aan gemiddelden van 160 toch snel wat meer verbruik laat noteren. Vanaf 5000 tot 6000 toeren wordt het blok merkbaar dorstiger. Tja, die twee 'gaten' moeten gevuld blijven 
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Gisteren volgens BC 375km gereden met één volle tank, volgens -wééral BC- nog reserve voor een goede 27km...in welke mate deze info betrouwbaar is ?
Gemiddeld verbruik nog steeds op 5,5Ltr. (BC)
Het oliepijl is nu eindelijk wat gezakt (kijkglaasje), ik heb dus na 4K nen échten Beemer
Edit data aangepast
Gemiddeld verbruik nog steeds op 5,5Ltr. (BC)
Het oliepijl is nu eindelijk wat gezakt (kijkglaasje), ik heb dus na 4K nen échten Beemer
Edit data aangepast
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
moh_fan
- Contacteer:
Omdat ik mijn meeste km's maak voor woon-werk-woon is er een bepaalde konstante in benzineverbruik zichtbaar: 1l op 20km (+/- 0,25)
Met een tankinhoud van 27l kom ik dus theoretisch 540km ver. Maar alleen tijdens w-w-w.
Max aantal gereden km's is nog altijd 523,1 km waarna ik 25,52l moest tanken.
Ga ik een toerrit doen of iets anders leuks, ja dan stijgt mijn verbruik en zal het geen 1:20 meer zijn.
Maar, ik durf wel te vertrouwen op mijn BC's resterende km's. Ik heb het idee dat dat wel aardig klopt.
Met een tankinhoud van 27l kom ik dus theoretisch 540km ver. Maar alleen tijdens w-w-w.
Max aantal gereden km's is nog altijd 523,1 km waarna ik 25,52l moest tanken.
Ga ik een toerrit doen of iets anders leuks, ja dan stijgt mijn verbruik en zal het geen 1:20 meer zijn.
Maar, ik durf wel te vertrouwen op mijn BC's resterende km's. Ik heb het idee dat dat wel aardig klopt.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
27 Ltr tankinhoud gedeeld door Av verbruik van 5,5Ltr geeft een theoretisch aktieradius van 490km
Gisteren dus 375km + volgens BC nog 27km potentieel geeft 402km
Verschil 490-402= 88km
Verborgen reserve ?
Gisteren dus 375km + volgens BC nog 27km potentieel geeft 402km
Verschil 490-402= 88km
Verborgen reserve ?
-
moh_fan
- Contacteer:
Ik prop mijn tank altijd helemaal vol... tot aan de rand, waarna de benzinelevel 1 à 1,5cm zakt.
De volgende dag krijg ik bij wegrijden op mijn BC een rest km stand van meestal 510 te zien.
402km vind ik wel weinig hoor sCampi. Da's 1l per 14,8km's !?! ...en een dikke 100km minder dan dat ik rijd met een tank.
De volgende dag krijg ik bij wegrijden op mijn BC een rest km stand van meestal 510 te zien.
402km vind ik wel weinig hoor sCampi. Da's 1l per 14,8km's !?! ...en een dikke 100km minder dan dat ik rijd met een tank.
-
Francis
- Contacteer:
I rest my case ....meestal draait dat toch uit in bochtjes pikken en raggen onderweg...
.... gemiddelden van 160 ...
Op de meer dan 30k's die op mijn 12rt staan, heb ik welgeteld 1 keer (1 keer) doorgetrokken tot 160.
Ik hoef mezelf niet elke dag te bewijzen ...
Voor de tweede keer buig ik het hoofd en zeg ...
I rest my case
Francis, r12rt
Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook
Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
My answer is NO !
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Wat heb jij toch tegen Kees...I rest my case
Vorige week reed ik tot mijn reserve oplichtte en had toen volgens de BC nog ongeveer 100 km te gaan. Wanneer deze aanduiding volledig verdwenen was tot drie --- , bleef deze aanduiding staan en telde de BC niet af. Na ongeveer nog 20 km te hebben gereden met steeds de drie --- tankte ik iets meer dan 23 liters. De week ervoor reed ik tot nog 27 km restwaarde op mijn BC en tankte toen 21,89 liters. Aanduiding lijkt me erg consequent maar ik weet nu dat met drie --- ik nog steeds een 80 km zou moeten kunnen rijden. Mijn RT is van 10/2008 en heb een gemiddeld verbruik van 5,6 liters (woon- werk).
Wilfried
Wilfried
Lid MCVL - Pluk élke dag - R12RT
-
Francis
- Contacteer:
Wat heb jij toch tegen Kees...
Helemaal niks scampi
Echt nie
Ik stel alleen maar veel te vaak vast, dat mensen die klagen dat hun moto veel te veel verbruikt, of dat hun banden te nijg slijten ..of gewoon dat hun bike hen te veel kost ...
Volgens mij, maar wie ben ik he, lijden ze allemaal aan het "ik kan mijn rechterhand niet bedwingen"-syndroom.
En eigenlijk he, willen ze allemaal hierdoor, van iemand anders te horen krijgen, wat voor goede racers/piloten ze wel zijn ...
It's all in the mind, (toch meer dan je denkt) en in uw rechterpolleke !!!
BTW : hoe komt het denken jullie dat ik al meer dan 30 jaar toch redelijk veilig bike rij zonder te veel klikken en klakken en botsen ?
Juist.
I rest my case, ...again
Francis, r12rt
My answer is NO !
My answer is NO !
-
moh_fan
- Contacteer:
Ben het wel met Francis eens...Francis schreef:Volgens mij, maar wie ben ik he, lijden ze allemaal aan het "ik kan mijn rechterhand niet bedwingen"-syndroom.
En eigenlijk he, willen ze allemaal hierdoor, van iemand anders te horen krijgen, wat voor goede racers/piloten ze wel zijn ...
Maar goed, als iemand daar zijn gerief van heeft, prima toch!
Ik ben meer iemand van "Het nieuwe rijden".
Lekker relaxed, want intensief hoeft dat dagelijkse stuk niet te zijn.
Voordeel is een mooi bezineverbruik en een lange levensduur van de bandjes (PR1's voor en achter gaan nu al 25.000km mee
En als ze me bestempelen als zijnde een suffe rijder, dan weet ik wel beter...
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Wel Jeroen, bij ons op het werk heb ik zo een rijstage gedaan met de wagen, komt op hetzelfde neer.
Ik stond er eerst erg argwanend tegenover, ondertussen is mijn gemiddeld verbruik nog steeds 1 Ltr/100km lager dan voordien, dus ik heb de kennis wel degelijk opgenomen en mij meester gemaakt...en ik kom zéker niet later bij mijn klanten aan.
Is goed voor het bedrijf (op x-bedrijfswagens serieuze besparing op jaarbasis, goed veur ut milieu etc).
Is gewoon aankweken van een andere mentaliteit, en vroeg of laat, willens - nillens zullen we met z'n allen veroordeeld zijn dit toe te passen, kunnen we d'r beter nu al maar mee starten, it's all in the head
Ik stond er eerst erg argwanend tegenover, ondertussen is mijn gemiddeld verbruik nog steeds 1 Ltr/100km lager dan voordien, dus ik heb de kennis wel degelijk opgenomen en mij meester gemaakt...en ik kom zéker niet later bij mijn klanten aan.
Is goed voor het bedrijf (op x-bedrijfswagens serieuze besparing op jaarbasis, goed veur ut milieu etc).
Is gewoon aankweken van een andere mentaliteit, en vroeg of laat, willens - nillens zullen we met z'n allen veroordeeld zijn dit toe te passen, kunnen we d'r beter nu al maar mee starten, it's all in the head
Ik ook niet, Kees wel
Francis schreef:[
Ik hoef mezelf niet elke dag te bewijzen ...
-
Francis
- Contacteer:
effe off topic : meneer pvdk : proficiat met je wepsijt, bijzonder knap gedaan !!!
Francis, r12rt
My answer is NO !
My answer is NO !
-
frederik
Ja, een grote proficiat. En alles wat er geschreven wordt, is interessant om lezen !! Dat kunnen we niet van iedereen zeggen !!!!!!
Nu nog een goed zadelartikel voor de r1200rt, en we zijn weer goe bezig.
Waarom verander je niet eens opnieuw van motor, een r1200gsa. Daar zouden we héél véél aan hebben.
Frederik
Nu nog een goed zadelartikel voor de r1200rt, en we zijn weer goe bezig.
Waarom verander je niet eens opnieuw van motor, een r1200gsa. Daar zouden we héél véél aan hebben.
Frederik
Waarom ?? Ik vind dat hij goed bezig is met z'n RT!frederik schreef:
Frederik
Een GSA heeft me steeds aangesproken en na de Alpenrit van vorige zomer stond ik op het punt te bezwijken voor eentje.
Maar een zeer goede deal overtuigde me de RT in huis te halen. De GSA blijft uiteraard op de verlanglijst. Wie weet ooit ???
Maar een zeer goede deal overtuigde me de RT in huis te halen. De GSA blijft uiteraard op de verlanglijst. Wie weet ooit ???
-
frederik
Hé !!! Die gast kent ons probleem ook al !!
Ja, ook wij hadden een dealer die ons ... en het werd een rt !
Frederik
Ja, ook wij hadden een dealer die ons ... en het werd een rt !
Frederik
-
de Ron
wat ik wel raar vind is dat de benzinemeter al half staat bij een gereden afstand van een 150 km. Is dit bij jullie ook zo ? Je zou denken dat bij een tank van 27 liter de benzinemeter wel minder snel zou zakken, niet ?
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Ron, dit is een constante. Ik ken maar zeer weinig auto's / moto's die een linear verloop hebben van een benzinemeter. Ik bemerk zowel bij de vorige ST als de huidige RT dat de meter de eerste 50 km op 'vol' blijft om dan het iets te snel te zakken tot 'half' bij 150 - 200 km. Het derde gedeelte blijft hier dan weer relatief lang aangeduid (1/3 tank) waar ik bijna 150-175 km op verder kan. Het laatste deel is relatief juist. Maar ik bemerk ook dat als de reserveaanduiding oplicht, na het afleggen v.d. motor ik nadien weer telkens 10 km kan rijdens alvorens de aanduiding opnieuw tot leven komt. Het blijft een electronische benadering en door het heen en weer klotsen van de benzine beweegt die vlotter ook natuurlijk. Zelfs in een kijkglaasje zou je stand steeds wijzigen omdat de motor in beweging is...
Wat eventueel wel zou kunnen is een computer die de volledige inhoud v.d. tank kent als ie tot aan de hals gevuld is, en dan via een soort van volumeteller in het darmkanaal de hoeveelheid opgenomen bezine telt en dat aftrekt van het totaal ??? Misschien niet meteen de goedkoopste oplossing maar een correctere berekening zou kunnen volgens mij.
Wat eventueel wel zou kunnen is een computer die de volledige inhoud v.d. tank kent als ie tot aan de hals gevuld is, en dan via een soort van volumeteller in het darmkanaal de hoeveelheid opgenomen bezine telt en dat aftrekt van het totaal ??? Misschien niet meteen de goedkoopste oplossing maar een correctere berekening zou kunnen volgens mij.
de Ron schreef:wat ik wel raar vind is dat de benzinemeter al half staat bij een gereden afstand van een 150 km. Is dit bij jullie ook zo ? Je zou denken dat bij een tank van 27 liter de benzinemeter wel minder snel zou zakken, niet ?
Helabas, mijn bruinen kan dat zomaar niet trekken zulle
frederik schreef: Waarom verander je niet eens opnieuw van motor, een r1200gsa. Daar zouden we héél véél aan hebben.
Frederik
Hoi Patrick,
Mijn RT doet tijdens redelijk sportief sturen toch nog 1:16
Bij constante snelheid (+/- 130) haal ik met gemak 1:21
Groeten,
marco
Mijn RT doet tijdens redelijk sportief sturen toch nog 1:16
Bij constante snelheid (+/- 130) haal ik met gemak 1:21
Groeten,
marco
Honda Shadow 1100 / Ducati 750SS / Ducati ST2 / BMW R1200RT.
Zo zie je maar, uiteindelijk krijgt iedereen een helder moment.
Zo zie je maar, uiteindelijk krijgt iedereen een helder moment.