BMW R1100S

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BMW_R1100S
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2008, 19:29

BMW R1100S

Bericht door BMW_R1100S »

Hoi Hoi,
Wie zou er mij kunnen vertellen waar ik zoal op moet letten bij een R1100s...ik heb deze net pas gekocht..een uit 2004..
Zelf heb ik altijd honda gereden CBR 600F..en merk wel dat door mijn reistijl..met deze honda ..Dat het heel anders is met de R1100s..ben zelf gewend om hoog in toeren terijden..

Is de BMW R1100S ook goed bestemd om stevig door terijden?..
Merk zelf bij het vlot door schakkelen dat de versnelling wel eens blijft hangen...


Groetjes Wim
BMW_R1100S
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2008, 19:29

Re: BMW R1100S

Bericht door BMW_R1100S »

Hoi Hoi ..
Nog effe een vraagje....hoever kun je ongeveer rijden als het lampje van je benzine meter gaat branden??..(R1100S)
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Re: BMW R1100S

Bericht door animal »

Hoi

wie van een CBR komt zal wel merken dat een duitser anders (lees maar slecht) schakelt zeker als je hoog in toeren wil gaan. Dus zou ik zeggen: schakel niet te hoog (de S heeft koppel genoeg om dat op te vangen) want anders . . . . . maar dat heb je dus al gemerkt.
Een boxer rijdt helemaal anders dan een lichtvoetige japanner en vraagt ook een andere rijstijl vrees ik. Dus als je dezelfde rijstijl wil behouden .... denk ik dat je volgend jaar weer op een japanner zal bollen. Ja sorry maar dat is nu zo, de S op een boxer staat niet voor "Speels en Sportieve moto" maar voor "Speels en Sportieve BMW".

Geef 'm even de tijd om z'n charmes te laten kennen en misschien klikt het ooit wel.

Hoever kan je rijden als 't lampje gaat branden ? Dat, hangt heel erg af van je rijstijl natuurlijk . . . hoog in de toeren ? Opgepast, op de zijpoot gaat het nogal vrij vlug branden hee.

Groeten
R12RT
Berichten: 161
Lid geworden op: 20 jul 2007, 14:28
Locatie: Iere in nieveranst elders

Re: BMW R1100S

Bericht door R12RT »

BMW_R1100S schreef:Hoi Hoi ..
Nog effe een vraagje....hoever kun je ongeveer rijden als het lampje van je benzine meter gaat branden??..(R1100S)
Meestal als het begint te branden (gemiddelde) heb ik er 200 à 230 km opstaan dit afhankelijk de rijstijl natuurlijk,
rij door tot 250 km dan kan ik rond de 13 à 14 liter tanken dus nog 4 liters te gaan.

Versnelling durft bij mij ook soms hangen maar alleen van 1 naar 2 maar dat is de schuld van de
bediener.
585cc links - 585cc rechts
Geert B
Berichten: 92
Lid geworden op: 04 okt 2004, 13:16

Re: BMW R1100S

Bericht door Geert B »

Zelf rij ik altijd tussen de 4000-6000 rpm. Dat is voor mij meer dan voldoende, en dan gaan we eigenlijk overal al te snel.
Verbruik +/- 7L, dwz, tanken rond de 200 km.
En idd, een BMW rijdt anders dan een Jap (lees 'beter') :razz:
Op youtube vind je heel wat filmpjes waar een r1100s een jap met gemak achter zich laat, op een bochtig parcour, puur omwille van de trekkracht op lage toeren. Op een recht stuk, waar pks van belang zijn, zal dat niet lukken.
S.
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 aug 2005, 17:34
Woonplaats: Waasmunster
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: BMW R1100S

Bericht door S. »

lampje schiet normaal aan tussen 210 en 220, rij dan nog door tot max 250. Ben zeker van dat je dan nog wat verder kan maar ben van het zenuwachtige type :grin:
Hoge toeren (boxer stijl) is geen probleem maar instinctief ga je zeker rond de 6 schakelen. Vergeet maar de 10 en meer... janken is voor niets nodig als je kan brullen 8-) 8-)
rudi gtl
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 aug 2007, 21:02
Locatie: 1853 Strombeek-Bever

Re: BMW R1100S

Bericht door rudi gtl »

lampje gaat bij mij ook aan 200 220 km branden en normaal tank ik rond de250 260 km maar ik ben al is tot 280km gegaan een s is geen pk beest maar in de bochtige parkoers geef je er veel het nakijken ik vind het een zeer leuke moto om mee te rijden al was het in begin toch effe wennen :D
*ChArRaKe*
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 apr 2007, 15:12
Locatie: Aalst

Re: BMW R1100S

Bericht door *ChArRaKe* »

Gun jezelf de tijd om de S beter te leren kennen, wacht het mooie weer af en doe eens de ardennen aan, je zal vlug merken dat je niet moet onderdoen voor een naaimasjientje, in tegendeel je trekt hem door iedere bocht zonder al te veel te moeten schakelen.
Leer "spelen" met de power van je "S". Toegegeven ( mijn vorige moto was een sp2 ) ik moest ook wennen, ik kwam "iets " te kort bij de bmw, maar na het steken van een chip en een lazerlijn was dit opgelost, het "luie" punt was verdwenen. Gemis aan pk's ? niet echt.. kijk op you tube hoe een r1100s een zwerm japanners zijn kont laat zien tijdens een bergrit.
http://nl.youtube.com/watch?v=CQX3r7zELEQ
http://www.youtube.com/watch?v=aayHmv0nTNg


Veel plezier ermee laat gerust iets weten wanneer je hem eens wil inrijden in de ardennen, ik ga met alle plezier eens mee ..
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Re: BMW R1100S

Bericht door animal »

kijk op you tube hoe een r1100s een zwerm japanners zijn kont laat zien tijdens een bergrit.
Een filmpje zegt natuurlijk niks over de moto, wel over de man die ermee rijdt. Ooit moest ik een 80g/s laten gaan met mijn 1100gs, wil dat zeggen dat zo'n 80g/s sneller is dan een 1100gs ? Nee , wel dat die piloot sneller door de bochten durft gaan dan ik. . . . . .


Vergelijk de rondetijden van de boxercup op circuit met die van een jap-buikschuiver dan kan je pas weten wat er nu het snelst is. En ook kijken naar de piloten-namen hee . . . de rappe 1100s'en werden bereden door toppers (Mertens,...) dus vergelijk de rondetijd van machines bereden door vergelijkbare toppers op een jap. . . . . iemand goesting om in de archieven te duiken ?
*ChArRaKe*
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 apr 2007, 15:12
Locatie: Aalst

Re: BMW R1100S

Bericht door *ChArRaKe* »

Wa ik wil zeggen is dat al die mannen 180pk onder hun kont moeten hebben en als er een bocht aankomt dat ze in hun broek kakken, dat wil ik zeggen, een R1100S heeft om en bij de 105 pk en kan de pret zeker niet drukken omdat hij te weinig pk's heeft.
In ieder geval ik heb me nog niet te min gevoeld tussen een hoop jappen !
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Re: BMW R1100S

Bericht door animal »

Wa ik wil zeggen is dat je geen appelen met peren mag vergelijken. Een 1100S is een prachtig machien, mooie sound, goeie rijeigenschappen, soepel, ........ nog meer ? Maaaaaaar ik lees hier zo van die reacties van: kijk maar 's op you tube en daarop wordt bewezen dat je met een S de jappen op een hoopje rijdt . . . zo'n filpje bewijst niks, alleen dat piloot A op moto A (de S dus) sneller is dan piloot B op moto B (ne jap dus) maar als piloot A nu 's op moto B zou rijden en piloot B op moto A . . . . . . . . .

We moeten proberen om ons forumlid een objectief antwoord te geven op zijn vraag en dan moet ik bekennen (na 20 jaar jap gereden te hebben en nu 10 jaar BMW) : moest ik een "snelle jongen " zijn dan kocht ik een jap, daar kan je stevig mee doorgaan, die zal niet misschakelen maaaaaaaaaaaaar ik ben al niet meer echt jong te noemen en het "snelle" is er af en dus rij ik BMW-boxer omwille van z'n soepelheid, kwaliteit en andere charmes. Als het echt snel en stevig zou moeten gaan dan heeft bmw andere modellen in huis die wel bestemd zijn voor de "snellere jongens".

Laat het daarmee nu gezegd zijn. Zoals ik in m'n eerste reactie al zei: geef de S wat de tijd om z'n charmes te tonen, probeer misschien 's een andere rijstijl, schakel wat vroeger, ....... je zal zien maar let toch op als je de R6-R1 en andere sportieve jongens de les wil lezen ..... tenzij je natuurlijk talent hebt . . . .
*ChArRaKe*
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 apr 2007, 15:12
Locatie: Aalst

Re: BMW R1100S

Bericht door *ChArRaKe* »

ok, helemaal mee eens .. ik werd wat te enthousiast in mijn pleidooi :grin:
BMW R1100S
Zumo 550
Intercom Starcom Digital
Xenon
Clublid
Bart Bever
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:49

Re: BMW R1100S

Bericht door Bart Bever »

Hier nog een mening van een bijna 'gepensioneerde' S-er..
Ik moet zeggen dat de doorsnee chauffeur perfect meekan met de doorsnee chauffeur op de japanse rijstkokers.
Blijft het feit dat onze S-en aan de zware kant zijn, een relatief beperkt vermogen maar met een hoop koppel en net dat moet je leren gebruiken. Als je gewoon bent aan je S zal je de zondag-ardenners allemaal verloren rijden als dat je plan is.
Ik deed vroeger hetzelfde toen ik met mijn broer (S) en een vriend (S) mee ging sleuren in de ardennen met mijn Ducske Monster 900 met jawel..slechts 82 pk aan boord. Geloof me of niet, maar na 3 bochten zijn de S-en 'nog hun banden aan t opwarmen! :mrgreen: terwijl diene met zijn Ducske al bijna boven stond om zijn bokes op te eten.
Neemt niet weg dat onze S-en een zaligheid zijn om mee te rijden, soepel voor zijn model/gewicht, veelzijdig, mogenlijkheid tot km's te malen, sound, karakter,...

Geef jezelf wat tijd en wen er maar aan want ik denk dat je binnen een paar maand raar zal kijken als je deze post nog eens terug ziet, ik dacht indertijd net hetzelfde.

Greetz!

edit: Tip! laat je niks wijsmaken over het al dan niet chippen of mappen van je S, gewoon doen en je krijgt er nog een veel soepelere motor voor terug. Sportief ingestelde S'ers zullen dat bevestigen.
Geert B
Berichten: 92
Lid geworden op: 04 okt 2004, 13:16

Re: BMW R1100S

Bericht door Geert B »

Ik denk er ook aan om mijn S te laten chippen.
Iemand een tip of een adres waar ze hier toch wat ervaring mee hebben ?
Bart Bever
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:49

Re: BMW R1100S

Bericht door Bart Bever »

Tovami dynocenter in Goes, net over de grens in .nl voor een persoonlijke mapping met rapidbike en afstelling op de testbank. kostprijs rond de 650 euro.

Of je besteld de Laser-chip, ben de naam effe kwijt maar charakke zal die nog wel ergens hebben denk ik, en je stopt m er zelf in.

Hou rekening met de setup van je motor:
beste is volgens mij om te beginnen met de uitlaatlijn te veranderen met al zeker de cat. er vanonder te halen en te vervangen door het Y-stuk, ev. de dempers voor de sound, de luchtfilter vervangen door een K&N of gelijkwaardig, dan een chippie en ev. een andere benzinedrukregelaar.

btw, we gaan stilletjes off toppic.. effe zoeken en je vind genoeg leesvoer over het chippen van de R1100S.

Greetz!
Plaats reactie