Aankoop K1100LT
Moderator: GVN
Aankoop K1100LT
Wat zijn de zwakke punten van een K1100LT? Zijn er onderdelen die speciale aandacht vergen vooral bij exemplaren waar de KM stand rond de 100000 zit (vering, cardan)?
mvg,
Luc
mvg,
Luc
-
Frans
Re: Aankoop K1100LT
mekaniek van het windscherm= rammelende remschijven= lasnaad waar de 4 uitlaatpijpen samenkomen= speling balhoofd
iemand een zinnig idee van de prijzen van zo'n K1100LT op de 2dehandsmarkt?
als ik de gebruikelijke sites surf (ebay, kapaza, 2dehands, vind ik enorme verschillen)
veel groeten,
HC
als ik de gebruikelijke sites surf (ebay, kapaza, 2dehands, vind ik enorme verschillen)
veel groeten,
HC
'95 K1100LT & '08 R1200GS Adventure
-
julien1406
beste, ikzelf heb hier 2 k1100lt staan.
Jonge versie en oude-moet zeggen dat mijn oude dame beter rijdt dan de jong freule.
koste wel bijna 1000 euro meer bij aanschaf.(jonger model)
Wie heeft ermee gereden-is het onderhoud goed gedaan.
onderhoudsboekje?
prijzen - tussen 3000 en 4500 voor een k die tip top in orde is,naargelang km en jaartal.
Je kan beter een kenner vragen om mee te gaan als je er een zou aanschaffen.
Groetjes julien
Jonge versie en oude-moet zeggen dat mijn oude dame beter rijdt dan de jong freule.
koste wel bijna 1000 euro meer bij aanschaf.(jonger model)
Wie heeft ermee gereden-is het onderhoud goed gedaan.
onderhoudsboekje?
prijzen - tussen 3000 en 4500 voor een k die tip top in orde is,naargelang km en jaartal.
Je kan beter een kenner vragen om mee te gaan als je er een zou aanschaffen.
Groetjes julien
Kiel, ik betaalde vorig jaar januari Euro ca. 3.900,-- voor een K1100LT (spec. edition) van 1994 met 99.500 km,
via kennis/handelaar uit frankrijk geimporteerd. Prijs was incl. (poets) beurt rn een half jaar garantie op de koppeling
Die kennis/handelaar zegt dat een dergelijke motor, mits goed onderhouden bijna geen waarde meer verliest.
via kennis/handelaar uit frankrijk geimporteerd. Prijs was incl. (poets) beurt rn een half jaar garantie op de koppeling
Die kennis/handelaar zegt dat een dergelijke motor, mits goed onderhouden bijna geen waarde meer verliest.
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL

Je kan er eigenlijk geen prijs opplakken. Ik heb afgelopen maand verschillende LT's gaan bekijken, allen met zeer uiteenlopende prijzen. Soms een vraagprijs van minder dan 3000 euro, in het andere geval een vraagprijs van bijna 5000 euro. Ik heb een prachtexemplaar gemist, werd verkocht voor 3000 euro, alles erop en eraan (70000 km). Momenteel staan er nog enkele zeer interessante exemplaren op 2dehands en kapaza. Laat je ook niet verleiden door een blinkende machine, alles wat blinkt is namelijk geen goud (soms nog geen klatergoud). Rij met de motor, vraag om een testrit te doen (minimum 100Km, binnenwegen en snelweg), luister naar de motor en de mechaniek en neem dan een beslissing.
De achtergrond van een motor ken je nooit, meestal zijn het tweede- of derdehandsmachines.
Vraagprijzen zijn echter vraagprijzen, wat de eigenlijke prijzen zijn waarvoor dergelijke motoren daadwerkelijk verkocht worden, dat is natuurlijk een ander paar mouwen!
Misschien nog het belangrijkste, weet wat je met de motor wil gaan doen, maak vervolgens voor jezelf uit wat je er wil aan uitgeven, en ga dan op zoek naar een redelijk exemplaar in de prijsklasse die je bepaalt hebt. Ik "gebruik" mijn motor, ik hecht dan ook minder belang aan het lakwerk, des te meer aan het mechanische gedeelte. Iemand anders hecht misschien meer belang aan een onberispelijke buitenkant. Het spreekt voor zich dat we beiden in en andere prijskasse gaan zoeken.
mvg,
Luc
De achtergrond van een motor ken je nooit, meestal zijn het tweede- of derdehandsmachines.
Vraagprijzen zijn echter vraagprijzen, wat de eigenlijke prijzen zijn waarvoor dergelijke motoren daadwerkelijk verkocht worden, dat is natuurlijk een ander paar mouwen!
Misschien nog het belangrijkste, weet wat je met de motor wil gaan doen, maak vervolgens voor jezelf uit wat je er wil aan uitgeven, en ga dan op zoek naar een redelijk exemplaar in de prijsklasse die je bepaalt hebt. Ik "gebruik" mijn motor, ik hecht dan ook minder belang aan het lakwerk, des te meer aan het mechanische gedeelte. Iemand anders hecht misschien meer belang aan een onberispelijke buitenkant. Het spreekt voor zich dat we beiden in en andere prijskasse gaan zoeken.
mvg,
Luc
Hoe herken je een Special Edition van een 'gewone' K1100LT?
'95 K1100LT & '08 R1200GS Adventure
aan stickers op de buitenkant van de kuip en op de snelheidsmeterhiredcode schreef:Hoe herken je een Special Edition van een 'gewone' K1100LT?
-
Jo De Paepe
welke verkoper gaat je dat toelaten ????????????????????????????????????????????(testrit :minimum 100Km, binnenwegen en snelweg
-
ludo V E
het verschil tussen een gewone en een SE zit hem hierin : een SE heeft standaard ABS -BMW radio +radio opbouwopbouw op topkoffer ,topkoffer gevoerd (speciale bekleding )+een ander instrumentenbord .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
LID BMW MC VLAANDEREN
herkennen LT SE:
Ook wit lijntje rond kuip?
was handvatverwarming ook standaard bij een SE?
Ook wit lijntje rond kuip?
was handvatverwarming ook standaard bij een SE?
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL