Slechte en pijnlijke knieën

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Rik
Locatie: Van Brugge lans 't de polders angespoeld in Oed-Everlee

Slechte en pijnlijke knieën

Bericht door Rik »

Momenteel rij ik nog steeds met een K1100LT, een dijk van een motor. Daarop is een comfortzadel gemonteerd waar zowel ik als mijn eega zeer tevreden over zijn. Doch door dat zadel zit ik wat laag. In combinatie met mijn 1.90 en kapotte knieën (leve de zaalsporten en bijbehorende operaties), kan ik niet meer uitermate lang met sterk gebogen knieën zitten.
Ondertussen al een 1200LT en 1200RT geprobeerd met zitting in hoogste stand. Weliswaar iets beter, maar zeker niet optimaal.
Wie zit met hetzelfde probleem en heeft een goede oplossing? Wie kan mij een treffelijk alternatief aanreiken?
Motorrijden = "suiker"zoet
toine

Bericht door toine »

een auto? :lol:

tja, soms moet je er die ongemakken bijnemen. Als het zadel van de lt of rt al op hoogste stand staat vrees ik dat je niet veel meer kan doen..

kledij speelt ook wel een rol (type broek)
Laatst gewijzigd door toine op 18 apr 2005, 20:55, 2 keer totaal gewijzigd.
~~ BMW K100RS, Ducati ST2, BMW R1100S, BMW R1150GS ~~
markpeeters
Contacteer:

Bericht door markpeeters »

't klinkt misschien gek maar heb je dat ook met een lederen broek?
M'n echtgenote kon ook niet langer dan anderhalfuur op de motor blijven zitten. Tot... ze een lederen broek kocht. Sindsdien geen problemen meer. Blijkbaar klemden de protectoren van haat textiel broek harder dan van de lederen. 't is maar een idee
P-man

Bericht door P-man »

Hey Rik,
Op m'n eerst 1100LT Heb ik na enkele maanden een Corbin zadel geplaatst (er zijn wel drie types voor een LT - het is degene met een vlakke duozit). Hierdoor kwamen m'n knieën in de verste verte niet meer tegen de rand van de kuip. Naast een perfecte zit hadden zowel ik als m'n vrouw ook een ruimere zitpositie.
Veel geluk met je zoektocht naar een oplossing
sluutjes
Pieter
brommerke

Bericht door brommerke »

Mogelijke oplossing;

Monteer onder de hoogteregeling van het zadel een kunstof blokje van
X-cm dikte, naar wat ik hoor zou de positie op de motor aanzienlijk verbeteren. Heb het al gezien bij iemand die het zelf in elkaar geknutseld had en die was er zeer tevreden over. Hij had het gedaan louter en alleen om een betere zithouding te verkrijgen maar ik kan me voorstellen dat het voor uw knieen ook een verbetering zou zijn. misschien eens proberen, kost bijna niets :wink:
1150 RT Black Line
ik ben lid
Mark

Bericht door Mark »

Probeer eens een Adventure of een gewone GS met verhoogd zadel. Heeft op zich al redelijk veel beenruimte en als je dit dan nog eens kombineert met voetsteunverlagers zal je volgens mij al een pak minder last moeten hebben (spreek uit ervaring).
groeten,
Mark
betaburned

Bericht door betaburned »

Ik zou toch ook eens dat van die lederen broek checken. Ben zelf ook 1.93, en nog actieve volleyballer (met misschien wel geopereerde, maar iets minder pijnlijke kniëen).

Ik rij liefst van al zo lang mogelijk met mijn lederen broek (atlantis pak) omwille van dezelfde reden, het zit wat losser, soepeler.

Af en toe nekeer rechtstaan, benen uitsteken door bv. op de duozit te gaan zitten (al rijdend) helpt ook wel ... 8) 8)
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Rik
Locatie: Van Brugge lans 't de polders angespoeld in Oed-Everlee

Bericht door Rik »

Beteburned,

met welk type motor rij je? Misschien dat mij dat ook op nieuwe ideeën brengt.
Motorrijden = "suiker"zoet
toine

Bericht door toine »

...koersfiets :?: :lol:
~~ BMW K100RS, Ducati ST2, BMW R1100S, BMW R1150GS ~~
betaburned

Bericht door betaburned »

Rik,

Ik rij - zoals overigens vermeld in de footer - met een RT 1150.
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
Plaats reactie