gsa 2008 afwerking en besparing
Moderator: GVN
gsa 2008 afwerking en besparing
Met teleurstelling de 2008 gs/gsa modellen bekeken,met de bedoeling om de bestelbon te tekenen voor een 2008 gsa.
Als ik voor mijn centen al geen cover niet meer krijg voor mijn startmotor en schakelmechanisme te beschermen hoeft het voor mij echt niet meer.
Het is zelf ronduit lelijk om daar een zwarte onbeschermde startmotor te zien zitten.
Als men daar al op bespaart wat zichbaar is,waar bespaart men dan op het onzichtbare.
Als ik voor mijn centen al geen cover niet meer krijg voor mijn startmotor en schakelmechanisme te beschermen hoeft het voor mij echt niet meer.
Het is zelf ronduit lelijk om daar een zwarte onbeschermde startmotor te zien zitten.
Als men daar al op bespaart wat zichbaar is,waar bespaart men dan op het onzichtbare.
-
Iron Gonzo
Re: gsa 2008 afwerking en besparing
zie het dan zo eens.
minder te demonteren = minder werkuren.
dus goedkoper aan deze kant van het draadje
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Hoi,
Ik heb liever dat ze daar op besparen dan op een olieaflaatdop van de cardan zoals op het vorige model.... kunnen we teminste hem normaal onderhouden ipv hem telkens in garantie te moeten laten maken.... mijn mening he
GRTS Danny
Ik heb liever dat ze daar op besparen dan op een olieaflaatdop van de cardan zoals op het vorige model.... kunnen we teminste hem normaal onderhouden ipv hem telkens in garantie te moeten laten maken.... mijn mening he
GRTS Danny
Hierbij een foto :

Misschien een poging om de gewichtstoename binnen de perken te houden, want de nieuwe is zwaarder geworden (van 199kg drooggewicht naar 203kg). Merkwaardig, als je bedenkt dat de nieuwe wielen ook lichter zijn.

Misschien een poging om de gewichtstoename binnen de perken te houden, want de nieuwe is zwaarder geworden (van 199kg drooggewicht naar 203kg). Merkwaardig, als je bedenkt dat de nieuwe wielen ook lichter zijn.
Laatst gewijzigd door Toedel op 02 apr 2008, 14:44, 4 keer totaal gewijzigd.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Ik heb liever dat ze op niks besparen. BMW is toch een kwaliteitsmerk? Stijgende prijs voor de motorfietsen, besparen én kwaliteit lijkt mij niet samen te gaan. Kijk naar die schijfremmen. 0,5 mm metaal besparen en dan voortdurend kromme schijven moeten vervangen. Er is daar waarschijnlijk ook veel kwaliteitswerk aan voorafgegaan
Zit er terug zo'n dop op de 2008 modellen? Kan je op de voorgaande 1200-modellen op één of andere manier de cardanolie vervangen?Ik heb liever dat ze daar op besparen dan op een olieaflaatdop van de cardan zoals op het vorige model....
Model 2007 heeft een olieaflaatplug onder aan het cardanhuis. Bij model 2005 zat die achter aan het cardanhuis. Er zijn dus ook wijzigingen binnen één modelreeks.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Als je daar al zit over te leuteren moet je zeker geen GSA kopen ze

Das gesproken seGS DOC schreef:Als je daar al zit over te leuteren moet je zeker geen GSA kopen ze![]()
![]()
Omdat het een gsa moet men maar andere parameteres hanteren,,,,,,,,,,,,,,,??????,of iets van "liefde maakt blind"
Je hebt voor de prijs van een gsa twee kleine wagens,en voor de prijs dat ze vragen voor zo'n fiets leg ik wel de laat hoog.
Je hebt voor de prijs van een gsa twee kleine wagens,en voor de prijs dat ze vragen voor zo'n fiets leg ik wel de laat hoog.
eigenlijk gewoon een belachelijke reactie,die toch naar mij inziens een goeie argumentatie vraagtGS DOC schreef:Als je daar al zit over te leuteren moet je zeker geen GSA kopen ze![]()
![]()
Touratech, Wunderlich, Hornig, Wuedo of een andere Duitse tovenaar zal wel snel een carbon/titanium/xyz dekseltje voor een vriendenprijs leveren 
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Trendsetter in deze was de R1200R.
Ook deze werd en wordt zonder een afdek kap geleverd.
En als daar de keuze voor een motorfiets vanaf moet hangen
Ook deze werd en wordt zonder een afdek kap geleverd.
En als daar de keuze voor een motorfiets vanaf moet hangen
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Kijk,voor de ene is een motorfiets louter een gebruiksvoorwerp waar hij/zij 100% ten alle tijde op wil rekenen, voor een ander is het dan weer een luxe-speeltje om hobbymatig op te rijden.
Logisch dat beide partijen in deze ook telkenmale andere eisen/verwachtingen hebben.
Probeer dit dan ook te respecteren.
Ik wil wel eens de reakties zien van diegenen die laatdunkend tov TS zijn vraag reageren wanneer dat binnenkort blijkt dat er tgv., bv het ontbrekend afdekplaatje, er, ik zeg maar iets, corrosievorming zou ontstaan met onbetrouwbare stratmotoren tot gevolg...dat zullen dan wss. de eerste zijn om hier publiekelijk schande te spreken...
Snappie

Logisch dat beide partijen in deze ook telkenmale andere eisen/verwachtingen hebben.
Probeer dit dan ook te respecteren.
Ik wil wel eens de reakties zien van diegenen die laatdunkend tov TS zijn vraag reageren wanneer dat binnenkort blijkt dat er tgv., bv het ontbrekend afdekplaatje, er, ik zeg maar iets, corrosievorming zou ontstaan met onbetrouwbare stratmotoren tot gevolg...dat zullen dan wss. de eerste zijn om hier publiekelijk schande te spreken...
Snappie
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Ik snap er niks van.
Als er iets verkocht word dan is het meestal zoals hij verkocht word, begrijp je.
Het is voor iedereen gelijk, geen deksel op de startmotor is geen deksel op de startmotor, de schijven wat dunner is de schijven wat dunner voor jan, pol en alleman.
Maar ge hebt gelijk, ik zou ook geen motor kopen met een stukje plastic tekort
die er volgens u verplicht moet opzitten.
De prijs voor een GSA of GS is waarschijnlijk te goedkoop want ze verkopen lijk zoete broodjes (meer dan 100000) en als ze dan kunnen bezuinigen om dit onderdeel later in optie weer te kunnen verkopen dan zullen ze er zeker gebruik van maken, een kennis van mij rijd met een MV Augusta F4 dat ding vlamt lijk een speer en geeft de uitstraling van een Ferrari, hij durft hem zelfs niet uit het oog verliezen als hij iets gaat drinken omdat hij bang is dat er één ezel van jaloezie een schreef in de lak zou aanbrengen, hij geeft maar de helft van de luxe en rijcomfort die wij hebben en voor die prijs van de MV kun je al 4 kleine wagentjes kopen als je dan de prijs en motor vergelijkt dan zou ik zelfs vleugels op die motor willen en een bosé geluidsinstallatie en , en .....
Iedereen wil zo veel mogelijk voor zijn geld maar als je jou droomfiets laat liggen omdat je vind dat er een bescherming tekort opzit dan koop je beter 2 kleine wagens.
Greetz cope.
Ik zal hier natuurlijk wel weer wat kritiek op krijgen maar bedenk goed dat ik voor mijn geld ook zou willen dat er Xenon en Esa en koffers en tanktas en verwarmde handgrepen en boordcomputer en chroom uitlaat en Asc en Abs en Rdc en extra koplampen en antidiefstal alarm mmmmaaar het is zoniet, niet voor mij, niet voor jan en pol en alleman.
Als er iets verkocht word dan is het meestal zoals hij verkocht word, begrijp je.
Het is voor iedereen gelijk, geen deksel op de startmotor is geen deksel op de startmotor, de schijven wat dunner is de schijven wat dunner voor jan, pol en alleman.
Maar ge hebt gelijk, ik zou ook geen motor kopen met een stukje plastic tekort
De prijs voor een GSA of GS is waarschijnlijk te goedkoop want ze verkopen lijk zoete broodjes (meer dan 100000) en als ze dan kunnen bezuinigen om dit onderdeel later in optie weer te kunnen verkopen dan zullen ze er zeker gebruik van maken, een kennis van mij rijd met een MV Augusta F4 dat ding vlamt lijk een speer en geeft de uitstraling van een Ferrari, hij durft hem zelfs niet uit het oog verliezen als hij iets gaat drinken omdat hij bang is dat er één ezel van jaloezie een schreef in de lak zou aanbrengen, hij geeft maar de helft van de luxe en rijcomfort die wij hebben en voor die prijs van de MV kun je al 4 kleine wagentjes kopen als je dan de prijs en motor vergelijkt dan zou ik zelfs vleugels op die motor willen en een bosé geluidsinstallatie en , en .....
Iedereen wil zo veel mogelijk voor zijn geld maar als je jou droomfiets laat liggen omdat je vind dat er een bescherming tekort opzit dan koop je beter 2 kleine wagens.
Greetz cope.
Ik zal hier natuurlijk wel weer wat kritiek op krijgen maar bedenk goed dat ik voor mijn geld ook zou willen dat er Xenon en Esa en koffers en tanktas en verwarmde handgrepen en boordcomputer en chroom uitlaat en Asc en Abs en Rdc en extra koplampen en antidiefstal alarm mmmmaaar het is zoniet, niet voor mij, niet voor jan en pol en alleman.
Het gaat erover dat het aanwezig was op alle gs lijn tot en met 2007,en nu weg op omwille van kostbesparing.
De eerste beslissing om het te plaatsten was een ontwerp -beslissing(ingenieur standpunt) de tweede beslissing is een boekhoudkundige beslissing.
Maar het probleem is dat een winstafname al direct wordt gelijkgesteld met verlies.
De eerste beslissing om het te plaatsten was een ontwerp -beslissing(ingenieur standpunt) de tweede beslissing is een boekhoudkundige beslissing.
Maar het probleem is dat een winstafname al direct wordt gelijkgesteld met verlies.
Ze bezuinigen niet enkel op hun motors, van een concessie houder heb ik gehoord dat er 9000 ontslagen zijn bij BMW en dat komt omdat wij en zij allemaal luxe beestjes zijn (we willen altijd maar meer verdienen en minder werken), dus zullen ze inderdaad ook bezuinigen op hun auto's en motor's om toch dezelfde winsten te kunnen halen.
We krijgen allemaal te veel concurrentie uit andere landen omdat ze daar geen mensenrechten kennen ( Chinees jeansfabriek meisjes vanaf 14jaar oud werken dagen van 15 uur en meer, 6 op de 7 aan €55,- in de maand, vandaag op TV gezien) en wij hier veel te veel staken en de topmanagers veel te veel geld verdienen.
Ik begrijp wat je bedoeld, natuurlijk zou het een betere bescherming hebben met dit vroegere onderdeel erop, maar stap je nu af om uw (droom)motor te kopen voor deze kleinigheid.
cope
We krijgen allemaal te veel concurrentie uit andere landen omdat ze daar geen mensenrechten kennen ( Chinees jeansfabriek meisjes vanaf 14jaar oud werken dagen van 15 uur en meer, 6 op de 7 aan €55,- in de maand, vandaag op TV gezien) en wij hier veel te veel staken en de topmanagers veel te veel geld verdienen.
Ik begrijp wat je bedoeld, natuurlijk zou het een betere bescherming hebben met dit vroegere onderdeel erop, maar stap je nu af om uw (droom)motor te kopen voor deze kleinigheid.
cope
Hihi, weet je waar het probleem zit volgens mij;)
De beleggers, die aandelen kopen willen kost wat kost hun aandelen de lucht zien ingaan, wat teweeg brengt dat bmw moe centjes winnen waar ze beginnen heel moelijk te winnen zijn. Mensen ontslaan en hetzelfde werk doen met minder man, is een zuivere winst; en bezuinigen op materiaal van moto's terwijl prijs omhoog gaat is dan ook weer een manier om die winstgrafiekjes de lucht te doen ingaan. = Belegger tevreden
Dus beurs is de grote boosdoener;) Algemene oproep aan de beleggers, blijf van kwaliteitsmerken af , want jullie dwingen dat alles af
beleg in bananen
Maar dat alles neemt niets af van het feit af da ik toch een gsa koop.
zolang die fiets zijn werk vervult met of zonder plastic afdekking en zonder pannes ben ik tevreden.
(als startotor vast zit, weet je nu meteen waar je een tik moet geven
= tijdwinst )
neem mijn berichtje met een korreltje zout he
De beleggers, die aandelen kopen willen kost wat kost hun aandelen de lucht zien ingaan, wat teweeg brengt dat bmw moe centjes winnen waar ze beginnen heel moelijk te winnen zijn. Mensen ontslaan en hetzelfde werk doen met minder man, is een zuivere winst; en bezuinigen op materiaal van moto's terwijl prijs omhoog gaat is dan ook weer een manier om die winstgrafiekjes de lucht te doen ingaan. = Belegger tevreden
Dus beurs is de grote boosdoener;) Algemene oproep aan de beleggers, blijf van kwaliteitsmerken af , want jullie dwingen dat alles af
Maar dat alles neemt niets af van het feit af da ik toch een gsa koop.
zolang die fiets zijn werk vervult met of zonder plastic afdekking en zonder pannes ben ik tevreden.
neem mijn berichtje met een korreltje zout he
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
He dat klinkt bekend! Zo heb ik ooit eens een auto gehad die had dat ook af en toe vandoen.Tomini schreef:Hihi, weet je waar het probleem zit volgens mij;)
n. .
't Was iets engels als ik me nog goed herinner.
cooper schreef:He dat klinkt bekend! Zo heb ik ooit eens een auto gehad die had dat ook af en toe vandoen.Tomini schreef:Hihi, weet je waar het probleem zit volgens mij;)
n. .
't Was iets engels als ik me nog goed herinner.![]()
![]()
Bentley
Denk je nu echt dat zo'n klein plastieken ding een besparing is?
Eerlijk denk je dat BMW een risico zou lopen voor garantieherstellingen als ze er een plastieke kapje meer of minder moeten opzetten.
Als je weet dat zo'n kapje nog geen 0,20€ kost.
Ding dong, ik heb nog niet goed de prijs vergeleken maar kost een R1200GSA Misschien 18945€?
2€ in plastieken kapje en de rest van de korting in de dikte van de remschijf
Het kan misschien liggen aan het feit dat standaardafmetingen veranderen. Zo'n kapje louter decoratief is.
In den tijd dat olifanten nog spraken stak men een motor onder een deksel waar men direct kon aan werken. Nu zie je eerst een hoop "plastiek" dan zo'n mini motorken
Het eerste waar garagisten over klagen is die "plastiek", nu laten ze het weg en het eerste wat je kunt gaan lezen is dat ze de "plastiek" al missen. Ik weet niet met wat jullie rijden maar ik in ieder geval niet met de plastiek
Nog een geluk dat dit een forum is en dat je hier eens je hartje kunt luchten
greetz Sleetie
Eerlijk denk je dat BMW een risico zou lopen voor garantieherstellingen als ze er een plastieke kapje meer of minder moeten opzetten.
Als je weet dat zo'n kapje nog geen 0,20€ kost.
Ding dong, ik heb nog niet goed de prijs vergeleken maar kost een R1200GSA Misschien 18945€?
2€ in plastieken kapje en de rest van de korting in de dikte van de remschijf
Het kan misschien liggen aan het feit dat standaardafmetingen veranderen. Zo'n kapje louter decoratief is.
In den tijd dat olifanten nog spraken stak men een motor onder een deksel waar men direct kon aan werken. Nu zie je eerst een hoop "plastiek" dan zo'n mini motorken
Het eerste waar garagisten over klagen is die "plastiek", nu laten ze het weg en het eerste wat je kunt gaan lezen is dat ze de "plastiek" al missen. Ik weet niet met wat jullie rijden maar ik in ieder geval niet met de plastiek
GROOT GELIJKdoor IRON GONZO op 09/03/08 08:57
zie het dan zo eens.
NOG GROTER GELIJKdoor GS DOC op 09/03/08 11:06
Als je daar al zit over te leuteren moet je zeker geen GSA kopen ze
Nog een geluk dat dit een forum is en dat je hier eens je hartje kunt luchten
greetz Sleetie
De kennis van een garagist is voor u belangrijker dan de logica en redenering van een IR van de ontwerp afdeling,waar het afdekplaatje initieel werd ontworpen.(Of denk je nu echt dat men daar zo maar overgaat,als het zo"n productieaantallen beslaat).
Ik ben arrogant van nature,maar die arrogantie heb ik niet omdaar over zo'n simpel besluit te trekken.
Ik ben arrogant van nature,maar die arrogantie heb ik niet omdaar over zo'n simpel besluit te trekken.
't Is gewoon een marketing trukje
: het gaat inderdaad niet om de 0.20 Euro die zo'n plastic onding kost, maar vooral om het geld dat met dergelijke al of niet zinvolle onderdelen op de aftermarket kan worden verdiend. Als je de Touratech, Wunderlich, Wuedo, Hornig, M Tec, Ilmberger, etc catalogus openslaat, kan je zien dat de aftermarket enorm is: er zijn genoeg rijders (incl mijzelf
) die hun motorfiets op die manier willen "individualiseren", en de economie vaart er wel bij. Dus, waarom klagen? 
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
Dirk Pauwels
Pimp your ride...algemeen bekend fenomeen bij de harleys en jappen, de eerste met veel zware chroom, de 2de zeer flashy kleurtjes en nu bij BMW met plastiek plaatjes....K1200GT schreef:'t Is gewoon een marketing trukje: het gaat inderdaad niet om de 0.20 Euro die zo'n plastic onding kost, maar vooral om het geld dat met dergelijke al of niet zinvolle onderdelen op de aftermarket kan worden verdiend. Als je de Touratech, Wunderlich, Wuedo, Hornig, M Tec, Ilmberger, etc catalogus openslaat, kan je zien dat de aftermarket enorm is: er zijn genoeg rijders (incl mijzelf
) die hun motorfiets op die manier willen "individualiseren", en de economie vaart er wel bij. Dus, waarom klagen?
Zuiver praktisch: Het plaatje is op 10 sec verwijderd, het weegt niets, het oogt beter dan een brute startmotor en het kuist makkelijker....Zou het kunnen dat het toch niet zo goedkoop is als hierboven wordt beweerd? Lijkt mij ook alleen maar logisch dit weg te laten indien er winstbejag achter zit. BMW zal er niets aan verdienen als een aftermarket fabrikant dergelijke plaatjes verkoopt vermoed ik....Nog even en we moeten ook bijbetalen voor het zadel, het stuur, de pinkers enz.....Volgens mij geen reden om een moto niet of wel te kopen, maar de nieuwe is niet aan mij besteed, de "oude" GS1200 had al een hoog "tupperware" gevoel, de nieuwe nog veel meer......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Toedel
(165.000km op R1200GS).