Zadeldilemma
Moderator: GVN
-
VFooR
Zadeldilemma
Na enig gemail, getelefoneer en zoeken op het world wide web sta ik voor een dilemma omtrent mijn zadel van mijn 1150GS.
Na wat langere ritten begint mijn kont behoorlijk pijn te doen (vooral aan de zitbenen) en dit vergalt toch wel het plezier van het motorrijden op dat moment. Rechtstaan of verzitten is tijdelijk een oplossing, maar ambetant blijft het wel.
Nu ben ik na wat zoekwerk op 2 zaken gebotst:
Wat kies ik het beste om LANGE ritten te rijden zonder zadelpijn...dus uithouding!!
1) Corbin zadel voor piloot en passagier: Samen komt dit op een €860
2) Via een http://www.rayz.nl mijn origineel op maat laten maken: samen zo een €200 goedkoper dan corbin.
In Holland is dit laatste nogal populair...in België droomt iedereen van een Corbin.
Wat is nu best voor zijn prijs...En vooral 'om lang op te zitten'.
Ik heb ergens gelezen dat corbin na een tijdje er lelijk begint uit te zien.
Dat beiden duur is, realiseer ik mij. Over Touratech en wunderlich hoor ik soms wat meer kritieken.
Na wat langere ritten begint mijn kont behoorlijk pijn te doen (vooral aan de zitbenen) en dit vergalt toch wel het plezier van het motorrijden op dat moment. Rechtstaan of verzitten is tijdelijk een oplossing, maar ambetant blijft het wel.
Nu ben ik na wat zoekwerk op 2 zaken gebotst:
Wat kies ik het beste om LANGE ritten te rijden zonder zadelpijn...dus uithouding!!
1) Corbin zadel voor piloot en passagier: Samen komt dit op een €860
2) Via een http://www.rayz.nl mijn origineel op maat laten maken: samen zo een €200 goedkoper dan corbin.
In Holland is dit laatste nogal populair...in België droomt iedereen van een Corbin.
Wat is nu best voor zijn prijs...En vooral 'om lang op te zitten'.
Ik heb ergens gelezen dat corbin na een tijdje er lelijk begint uit te zien.
Dat beiden duur is, realiseer ik mij. Over Touratech en wunderlich hoor ik soms wat meer kritieken.
Re: Zadeldilemma
Heb je al eens bij Touratech gekeken?
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
En bij http://www.artistiek.be vrijblijvend prijs laten maken, kan ook geen kwaad, hé 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
VFooR
Dit (Rayzadels):

Of dit (Corbin):

Of dit (Corbin):

R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Die kent echt zijn vak.Ik heb het zadel van mijn vorige moto(K1200R) daar laten aanpassen en het was dag en nacht verschil.BiemeRT schreef:En bij http://www.artistiek.be vrijblijvend prijs laten maken, kan ook geen kwaad, hé
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
eerlijk?
Uw zadel laten zoals het is.
Veeeeeeeeel rijden, kilometers vreten a volonté (dagelijks dus) en uw zithouding aanpassen.
Met uw zadel is niks mis en die 800 euro kan je voor andere dingen gebruiken.
Het 'verzuren' van uw spieren waardoor je pijn krijgt heeft in eerste instantie te maken met een niet relaxte rijstijl... Ontspannen op de bike dus!
Uw zadel laten zoals het is.
Veeeeeeeeel rijden, kilometers vreten a volonté (dagelijks dus) en uw zithouding aanpassen.
Met uw zadel is niks mis en die 800 euro kan je voor andere dingen gebruiken.
Het 'verzuren' van uw spieren waardoor je pijn krijgt heeft in eerste instantie te maken met een niet relaxte rijstijl... Ontspannen op de bike dus!
Voor de lange afstanden doe ik een fietsrennersbroek aan. Die kostte me zo'n 40€. Problem solved. 
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Luister mannen,
Ik begrijp de aanvrager perfekt. Ik heb hetzelfde probleem. Heeft niks, maar dan ook niks te maken met oefenen. Koersbroeken helpen al helemaal niet omdat de drukpunten van de zitbeenderen buiten het verdikte zeem komen. Ikzelf ben nu de trotse eigenaar van een touratech zadel (R1200GSA) en dit werkt dus wel. Het is harder, breder en er zit een gel laag op. Ik ben alvast tevreden en zie er niet tegen op om 9 dagen aan een stuk ruim 10 uur op de motor te zitten.
Succes,
Kurt
Ik begrijp de aanvrager perfekt. Ik heb hetzelfde probleem. Heeft niks, maar dan ook niks te maken met oefenen. Koersbroeken helpen al helemaal niet omdat de drukpunten van de zitbeenderen buiten het verdikte zeem komen. Ikzelf ben nu de trotse eigenaar van een touratech zadel (R1200GSA) en dit werkt dus wel. Het is harder, breder en er zit een gel laag op. Ik ben alvast tevreden en zie er niet tegen op om 9 dagen aan een stuk ruim 10 uur op de motor te zitten.
Succes,
Kurt
-
VFooR
Heb inderdaad een koersbroek gepast en de zitbenen zijn net niet gedekt.
Ik had meer reactie verwacht van de corbin-rijders...
Ik had meer reactie verwacht van de corbin-rijders...
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Overschat Corbin maar niet...Heb dat ooit op een vorige motorfiets gehad, en van miserie weer verkocht. Wat mij betreft een harde oncomfortabele plank waarbij mijn achterste nog veel meer pijn deed dan met het originele zadel. Veel negatieve dingen ga je niet lezen over Corbin, er zijn niet veel mensen die graag toegeven dat ze zich miskocht hebben voor pakweg 800-1000€. Voor een zadeltje dan nog.
Nil volentibus arduum
Ik heb deze : http://www.sargentcycle.co.uk/acatalog/ ... _546F.html
en ben er heel erg tevreden van.
en ben er heel erg tevreden van.
Honda CX 500, Yamaha FZ 750, Honda CBR 1000, Honda Fireblade, Honda CBR 1100 XX, BMW 1150 RT, Honda VFR V-tec
en nu BMW R 1200 GS
en nu BMW R 1200 GS
-
VFooR
Kogel is door de kerk. Ik heb beslist mijn 2 zadels onder handen te laten nemen door http://www.rayz.nl
Ik hou jullie op de hoogte wat het resuktaat is en wordt.
Ik hou jullie op de hoogte wat het resuktaat is en wordt.
Zien er niet slecht uit
Alleen jammer dat zijn logo er blijkbaar altijd moet opstaan 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

ja VFooR, ik zie dit nu pas.
jouw keuze zal hopelijk goed zijn. Via de feun heb ik je al gezegd dat Touratech voor mij niet goed genoeg was, maar volgende week heb ik mijn corbin. Ik laat je zeker iets weten.
Ps voor alle anderen: na die zadel perikelen heb ik mijzelf ook eens laten controleren.
In het deel van de L werverls zit een knik, waardoor mijn rechterzitbeen iets lager komt dan mijn linker. zodus ben ik het best af met een hard zadel. Ik denk dat corbin bij mij wel een oplossing zal zijn, alé dat hoop ik toch.
J
jouw keuze zal hopelijk goed zijn. Via de feun heb ik je al gezegd dat Touratech voor mij niet goed genoeg was, maar volgende week heb ik mijn corbin. Ik laat je zeker iets weten.
Ps voor alle anderen: na die zadel perikelen heb ik mijzelf ook eens laten controleren.
In het deel van de L werverls zit een knik, waardoor mijn rechterzitbeen iets lager komt dan mijn linker. zodus ben ik het best af met een hard zadel. Ik denk dat corbin bij mij wel een oplossing zal zijn, alé dat hoop ik toch.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
VFooR
J...misschien de chiropratcor eens bezoeken. Kan wonderen doen.
Heeft er misschien iemand ervaring met zo'n airhawk-kussen onder zijn derrière ?
http://www.demotorsite.be/index.php?opt ... Itemid=103
http://www.demotorsite.be/index.php?opt ... Itemid=103
heb al zes beurten achter de rug, de wonderen niet tegen gekomen.VFooR schreef:J...misschien de chiropratcor eens bezoeken. Kan wonderen doen.
ook al 4 beurten bij osteopathie, ook niets.
J
-
J-P
- Contacteer:
Ik ben altijd zeer tevreden geweest over mijn corbins, had ze op de Pan1100, de GS1100 en nu op de 1200GSA. Als ik mij ooit miskocht had gevoeld had ik mij geen 2de aangeschaft. Voor mij is een hard zadel juist ideaal en aangezien ik, als ik rij, toch minstens 8 uur op een dag rij, moet het comfortabel genoeg zijn.
Op een standaardmotor opteer ik altijd voor een Corbin. Standaard zadels zijn namelijk te zacht. In Ronse ook weer eens op een standaard GSA gezeten, miljaar wat een zacht zadel, daar ga je zo doorzitten. Dan kan je oefenen wat je wil JH maar het probleem blijft.
Overigens, mij Transalp is geen standaard motor en het zadel is ook niet meer standaard (want ingekort). Dit zadel zal ook door RayZ onderhanden genomen worden, lijkt me de enige zinnige oplossing. Overigens, dat logo mag er van mij opstaan, vakwerk mag gezien worden.
Op een standaardmotor opteer ik altijd voor een Corbin. Standaard zadels zijn namelijk te zacht. In Ronse ook weer eens op een standaard GSA gezeten, miljaar wat een zacht zadel, daar ga je zo doorzitten. Dan kan je oefenen wat je wil JH maar het probleem blijft.
Overigens, mij Transalp is geen standaard motor en het zadel is ook niet meer standaard (want ingekort). Dit zadel zal ook door RayZ onderhanden genomen worden, lijkt me de enige zinnige oplossing. Overigens, dat logo mag er van mij opstaan, vakwerk mag gezien worden.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb dit weekend op het GS treffen ook verschillende RayZ zadels gezien. ze zijn zeer mooi afgewerkt, knappe dingen. Hoe ze zitten kon ik spijtig genoeg niet testen, maar ze voelde wel goed aan.
Je zou eigenlijk veel zadels eens moeten testen, maar wie gaat er nu zijn moto uitlenen voor een dag??? Als je al met dezelfde moto rijd kan je al eens wisselen, maar ik heb destijds ook verschillende mensen gezocht, maar heb er geen kandidaten voor gevonden, anders moesten die een rit rijden weer op het originele zadel en dat zagen ze niet zitten.
J
Je zou eigenlijk veel zadels eens moeten testen, maar wie gaat er nu zijn moto uitlenen voor een dag??? Als je al met dezelfde moto rijd kan je al eens wisselen, maar ik heb destijds ook verschillende mensen gezocht, maar heb er geen kandidaten voor gevonden, anders moesten die een rit rijden weer op het originele zadel en dat zagen ze niet zitten.
J
Heren
Ik zag een aankondiging voor AIRHAWK ZITKUSSENS die te koop zijn bij Rad heeft daar al iemand ervaring mee??
Groetjes
Fons
Ik zag een aankondiging voor AIRHAWK ZITKUSSENS die te koop zijn bij Rad heeft daar al iemand ervaring mee??
Groetjes
Fons
-
J-P
- Contacteer:
Mijn corbin is gewoon te testen hoor, LucBoxer heeft het ook gedaan.J schreef:ik heb dit weekend op het GS treffen ook verschillende RayZ zadels gezien. ze zijn zeer mooi afgewerkt, knappe dingen. Hoe ze zitten kon ik spijtig genoeg niet testen, maar ze voelde wel goed aan.
J
J-P
YOO
Grtz, Philip!
Raketman heeft vorige zomer zo eentje op z'n Oostenrijker gehad bij ons Alpentripke, hij kan er waarschijnlijk meer over vertellen, maar leek me toch positief over die dingenFonsB schreef:Heren
Ik zag een aankondiging voor AIRHAWK ZITKUSSENS die te koop zijn bij Rad heeft daar al iemand ervaring mee??![]()
Groetjes
Fons
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
J-P heeft zelfs mij laten testrijden(waarvoor nochmaals dank).J-P schreef:Mijn corbin is gewoon te testen hoor, LucBoxer heeft het ook gedaan.J schreef:ik heb dit weekend op het GS treffen ook verschillende RayZ zadels gezien. ze zijn zeer mooi afgewerkt, knappe dingen. Hoe ze zitten kon ik spijtig genoeg niet testen, maar ze voelde wel goed aan.
J
't Ja dan kan hij evengoed IEDEREEN laten testrijden, héRBee schreef:J-P heeft zelfs mij laten testrijden

Als het nog wat meer doorgezeten was mocht jij ook komen zei hij.BiemeRT schreef:'t Ja dan kan hij evengoed IEDEREEN laten testrijden, héRBee schreef:J-P heeft zelfs mij laten testrijden![]()