heb jij nog last van lekke band???

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
one-one

heb jij nog last van lekke band???

Bericht door one-one »

ride with pride
one-one
gsa 1150
Kenny
Locatie: Nu in Amersfoort, NL. Van origine geboren en getogen in de buurt van New York, VS

Re: heb jij nog last van lekke band???

Bericht door Kenny »

HEEL INDRUKWEKEND !!!

Kenny
Always watch out for the other guy!
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Hmm, lijkt me wel effectief, maar wat met mogelijk onbalans?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
p.raaymakers1

Bericht door p.raaymakers1 »

En mogelijke beschadiging van het karkas????

Toch linke soep lijkt me, als je je band lek rijd het karkas wordt beschadigd, maar je weet van niets.
Ben benieuwd wat er dan gebeurt op hoge snelheden.

Maar verder inderdaad indrukwekkend!
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Bij een voordracht een maand of wat geleden, is dit ook voorgesteld.
Dergelijke producten stoppen de gaten wel, maar zijn niet geschikt om ermee te blijven rijden. Het is een noodoplossing om gemakkelijk naar de bandeboer te kunnen gaan.

één ding is blijkbaar zeker.
Vele bandeboeren WILLEN dergelijke band niet meer correct herstellen, en gaan direct over tot vervanging.
Een enkeling wil wel nog herstellen, maar dan mag het nog maar recentelijk zijn.
Na 1000Km rijden met dit product kun je het ook bij hem vergeten:-> nieuwe band!

Ben je dus op verlof, dan kan het zeer goed helpen. De betrouwbare bandeboer is niet altijd te vinden. Maar hou rekening met het vervangen van de banden bij thuiskomst.

Althans, dat was de uitleg die we toen kregen!
Ik heb daar geen ervaring mee.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Dirk_1150rt

Bericht door Dirk_1150rt »

Jamaar hoe weet ik of ik lek gereden ben als de band niet leeg loopt? Als het maar een tussenoplossing is moet ik dus na elke dag rijden mijn banden proper maken en kijken of ik eventueel een mogelijke beschadiging zie, en dan moet ik nog kunnen zien of het geen barstje is dat nog lang niet door de band zit.
Of heeft die vulcanisatie een opvallende kleur die naar buiten geperst wordt zodat een beschadiging duideluik zichtbaar is?

Dirk
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Dirk_1150rt schreef:Jamaar hoe weet ik of ik lek gereden ben als de band niet leeg loopt? Als het maar een tussenoplossing is moet ik dus na elke dag rijden mijn banden proper maken en kijken of ik eventueel een mogelijke beschadiging zie, en dan moet ik nog kunnen zien of het geen barstje is dat nog lang niet door de band zit.
Of heeft die vulcanisatie een opvallende kleur die naar buiten geperst wordt zodat een beschadiging duideluik zichtbaar is?

Dirk
Volgens de vakman is het beter om eerst lek te rijden, dan het produkt aan te brengen en vervolgens naar de bandenboer te rijden!
Dan weet je zeker hoe het zit.
Dus niet preventief gebruiken maar wel degelijk om te herstellen!
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
cope

Bericht door cope »

Volgens mij is dit geen gewoon vulmiddel, maar iets dat aan de binnenkant van de band blijft kleven.
De vulmiddelen van nu is een drek-achtig iets, die uw velgen aantast en die inderdaad beter toegepast word na een lekke band te hebben als nood oplossing.
Dit ziet er super uit en volgens mij heb ik dit afgelopen weken op tv gezien voor de auto, ik weet wel niet meer welk merk.
Het was ook een band met een speciale kleefstof aan de binnenkant die af fabriek werd geleverd.
Volgens mij is dit het einde van de auto bandenhersteller :lol: weer een vakman minder :-x .
Nieuwe banden zullen ze wel nog kunnen verkopen, oef.
Er bestaat al een tijdje voor de auto een 'run flat tire' maar deze zouden heel veel nadelen hebben, buiten dat ze niet kunnen platlopen.

We rijden zeker en vast nog met zo'n banden op onze beemers, hoop ik toch.

Greetz cope
Plaats reactie