Spaak weg rijden of wachten
Moderator: GVN
Spaak weg rijden of wachten
Ik merkte dat ik van mijn extra set wielen een spaak miste.
De bedoeling is natuuuuurlijk dat ik zo snel mogelijk een andere ga halen, maar zou dit nu kwaad kunnen om daar het gs weekend mee te rijden,
J
De bedoeling is natuuuuurlijk dat ik zo snel mogelijk een andere ga halen, maar zou dit nu kwaad kunnen om daar het gs weekend mee te rijden,
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Re: Spaak weg rijden of wachten
ik zou eerst mijn wielen laten maken.
als je namelijk spaken mist krijgen de andere extra krachten te verwerken.
net als vroeger op de fiets het begon met een spaak waarna snel vele volgde.
als je namelijk spaken mist krijgen de andere extra krachten te verwerken.
net als vroeger op de fiets het begon met een spaak waarna snel vele volgde.
de ene keer zit het niet mee ,
en de andere keer zit het tegen
en de andere keer zit het tegen
-
MiGSel
- Contacteer:
Op een week tijd moet je daar toch een nieuwe spaak ingezet krijgen zou ik denken...?
Ik zou gewoon een weekje doorrijden. Een spaak gaat niet zo veel problemen opleveren. Bij een recordpoging Alaska - Ushuaia waren en verschillende spaken gebroken en is men gewoon kunnen verder rijden zonder problemen.
T
T
Heb maanden rondgereden - 1 spaak ... niets van gemerkt.
Als het je past steek er eentje bij hé ! Wiel moet eraf .. de band niet.
Met momment sleutel juiste kracht vastzetten .. belangrijk !
Als het je past steek er eentje bij hé ! Wiel moet eraf .. de band niet.
Met momment sleutel juiste kracht vastzetten .. belangrijk !
Laatst gewijzigd door UpJohn op 16 mar 2008, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Thanks collega's
ga proberen er aan te geraken deze week, anders is het zonder of brengt mijn Dealer er wel eentje mee naar GS weekend.
J
ga proberen er aan te geraken deze week, anders is het zonder of brengt mijn Dealer er wel eentje mee naar GS weekend.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
KRRIS
Maar met hoeveel dan? (moet er nl. 2 vervangen; 1 krom, 1 afwezig... op m'n pekel/off-road-wielen)Met momment sleutel juiste kracht vastzetten .. belangrijk !
KRRIS
R1150GS/R80ST
-
Dirk Pauwels
1 spaak weg, kontroleer je wiel dan maar es op slag, in mijn triumph tiger destijds, in frankrijk bij het aanremmen van een haarspeld, luide klak, beetje verschoten maar verder afgedaald, beneden es gekeken, was 1 spaak afgebroken. Verder gereden, tegen dat ik thuis was 2 dagen later, zat er een serieuze slag in mijn wiel en bijna thuis nog een spaak af. Zou er niet te lang mee wachten. Reden van afbreken is waarschijnlijk te hard aangetrokken dus andere spaken ook eens (laten) checken.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Relax
Maar wél een actuele vraag van KRRIS...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Het werkplaatshandboek dat ik hier heb liggen spreekt van een aandraaimoment van 5Nm op de spaaknippel.KRRIS schreef:Maar met hoeveel dan? (moet er nl. 2 vervangen; 1 krom, 1 afwezig... op m'n pekel/off-road-wielen)Met momment sleutel juiste kracht vastzetten .. belangrijk !
KRRIS
Datzelfde handboek spreekt ook van slechts 1 spaak tegelijkertijd te vervangen. Ik vermoed dat dit te maken heeft met eventueel kromtrekken van de velg ofzo?
Daarna staat er nog een hoofdstuk over het centreren van de velg maar dat is mij niet helemaal duidelijk.
-
KRRIS
Thanx! Het is idd een actuele vraag, maar het paste in dit topic.
Ik heb via een forumlid 2 velgen overgenomen, maar zag ik tijdens het poetsen dat 1 spaak ontbreekt.
Zal eens bij de dealer langsgaan voor een nieuwe, en plaatsen op 5Nm. Hopelijk hebben ze dit wel eens op stock (het valt me op dat ik dikwijls 2 keer moet rijden voor hetzelfde onderdeel, zal de crisis wel voor iets tussenzitten), en staat mijn velg niet té paraplu.
Hoe controleer je dit trouwens,is natuurlijk de achtervelg... "gewoon" wiel op middenbok ronddraaien is toch niet heel precies?
Is het trouwens aan te raden ook een gebogen spaak te vervangen aub? Deze heb ik ook in dezelfde velg (niet toevallig op 180° van de verdwenen spaak?)
Bedankt om jullie ervaringen te delen!
KRRIS
Ik heb via een forumlid 2 velgen overgenomen, maar zag ik tijdens het poetsen dat 1 spaak ontbreekt.
Zal eens bij de dealer langsgaan voor een nieuwe, en plaatsen op 5Nm. Hopelijk hebben ze dit wel eens op stock (het valt me op dat ik dikwijls 2 keer moet rijden voor hetzelfde onderdeel, zal de crisis wel voor iets tussenzitten), en staat mijn velg niet té paraplu.
Hoe controleer je dit trouwens,is natuurlijk de achtervelg... "gewoon" wiel op middenbok ronddraaien is toch niet heel precies?
Is het trouwens aan te raden ook een gebogen spaak te vervangen aub? Deze heb ik ook in dezelfde velg (niet toevallig op 180° van de verdwenen spaak?)
Bedankt om jullie ervaringen te delen!
KRRIS
R1150GS/R80ST
-
Relax
Kan de ex-eigenaar je niet wat meer info verschaffen over het hoe en waarom van het ontbreken en geplooid zijn van een spaak?
I respect your opinion. But I don't give shit.