Bloed verwijderen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
vanleo

Bloed verwijderen

Bericht door vanleo »

Door het ongeval van maandag had ik een sneetje in mijn hand heb dat niet direkt gevoeld met als resultaat dat er bloedplekken op mijn broek zijn.
Het is een Street-Guard broek van BMW. Hoe kan ik best te werk gaan om deze proper te krijgen.

Alvast bedankt
Livin

Bericht door Livin »

Ik weet niet of er speciale produkten zijn, maar eerst goed in koud water laten weken (warm water zet de vlekken vast). Vervolgens wassen.
Van horen zeggen: met melk deppen en de vlekken zouden verdwijnen. Achteraf goed afspoelen.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
luc rs

vlekken verwijderen

Bericht door luc rs »

Was verleden zaterdag bij RAD (mocht achter nieuwe botten want mijn oude waren niet meer waterdicht). Ze hebben daar een speciaal wasmiddel voor Gorte-tex kledij (+- 10 euro).

Hun advies, wassen aan 30C°, NIET DROOGZWIEREN en laten drogen.

Veel succes!

Luc RS :wink: :wink:
Livin

Re: vlekken verwijderen

Bericht door Livin »

luc rs schreef:Was verleden zaterdag bij RAD (mocht achter nieuwe botten want mijn oude waren niet meer waterdicht). Ze hebben daar een speciaal wasmiddel voor Gorte-tex kledij (+- 10 euro).

Hun advies, wassen aan 30C°, NIET DROOGZWIEREN en laten drogen.

Veel succes!

Luc RS :wink: :wink:
Dat product dient om je kleding waterdicht te houden. Gewone wasmiddelen zouden te agressief kunnen zijn. Maar of dit bloedvlekken verwijdert?
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
luc rs

Bericht door luc rs »

Om alle misverstanden te vermijden heb ik zojuist naar RAD gebeld.

Het product waar ik van sprak is wel degelijk een WASPRODUCT dat dient om de te agressieve wasmiddelen te vervangen. Volgens hun uitleg zouden de normale wasmiddelen te agressief zijn voor het GORETEX-membraan.

Er is inderdaad ook een product (spuitbus) te koop om uw jas/broek te behandelen en dit product (wat ik zaterdag gekocht heb), is speciaal voor GORE-TEX jassen en broeken, handschoenen enz... , omdat andere spuitbussen het membraan zouden verstoppen en die niet meer zou kunnen ademen.

Dit product dient echter om materialen terug waterdicht te maken. Om het resultaat van dit te weten moet ik de eerste rit in een regenbui afwachten maar ik zal jullie op de hoogte houden. kostprijs eveneens rond de 10 euro.

Hopende u hier allen mee van dienst te zijn geweest

Luc RS :wink:
Danny

Bericht door Danny »

Ja sorry dat van die gewone wasmiddelen zijn te aggressief is larie en apekool, met gore tex mag je geen poederwasmiddelen gebruiken omdat die moeilijk(er) wegspoelen dan vloeibare...
alle vloeibare zepen (wasmiddelen) waarmee je een fragiel bloesje mag wassen daarmee mag je ook je jas (broek)met gore tex membraam wassen.
effe ter info: gore tex is een ademend & waterdicht membraam dat maak je niet (terug)waterdicht d.m.v. te wassen, hoogstens je jas aan de buitenzijde wat waterafstotend maken...
je jas kan je daarna terug behandelen met een spuitbus om meer vuil en water reisistent te zijn... met een spuitbus bereik je niet het membraam binnenin, nog minder zal je't verstoppen als je aan de buitenkant een (erg tijdelijk)laagje spuit...
je jas laat je best in een lauw sopje weken (in een bad) en daarna schrob je de jas broek schoon met een halfzacht borsteltje, een wasmachine is sowieso nefast voor die dingen... beter 't handwerk...achteraf i.p.v. twee , bv viermaal spoelen en je vest is clean en als nieuw...

sorry mijn mama zit al 30 jaar in de wasserij-business en die geloof ik net iets meer (en heeft heel wat gore tex ervaring) dan een verkoper die over 't algemeen enkel leest wat er op de bus staat...

bloed halen ze weg met perchloorethyleen of ook gekend als tetra (droogkuisproduct) bij de drogist zijn ook specifieke bloedverwijderaars te koop :wink:
vanleo

Bericht door vanleo »

Iedereen bedankt voor de reacties

Weet wat me te doen staat klaat nog iets weten.

Groetjes Leo
luc rs

Bericht door luc rs »

ik gaf dan ook maar enkel de informatie door die de verkopen mij heeft gegeven........
Danny

Bericht door Danny »

ik gaf dan ook maar enkel de informatie door die de verkopen mij heeft gegeven........

da is toch ook nie erg :wink: enneh op één vlak heeft hij gelik als je spullen koopt van nikwax zal je weinig verkeerd kunnen doen :wink:
enneh beter tien tips dan geen he
luc rs

Bericht door luc rs »

we zijn toch op de wereld om mekaar-om mekaar te helpen niewaar???
Danny

Bericht door Danny »

Imka Marina??? :wink:
luc rs

Bericht door luc rs »

nein, Leen Jongewaard, Adéle Bloemendaal en Piet Römer als ik mij niet vergis omstreeks het midden van de jaren zestig.
Relax

Bericht door Relax »

Ouwe l*llen.

:D :D
vanleo

Bericht door vanleo »

Ik voel het aan mijn knieen dat ik een ouwe ... aan het worden :lol: ben.
Ik heb juist mijn broek gewassen in het bad met Coral Black Velvet.
Aan de kleur van het water was het tijd om ze eens te wassen.
Ze hangt nu te drogen hopelijk zijn de plekken weg

Bedankt voor de tips
Groetjes Vanleo
Iron Gonzo

Re: Bloed verwijderen

Bericht door Iron Gonzo »

vanleo schreef:Door het ongeval van maandag had ik een sneetje in mijn hand heb dat niet direkt gevoeld met als resultaat dat er bloedplekken op mijn broek zijn.
Het is een Street-Guard broek van BMW. Hoe kan ik best te werk gaan om deze proper te krijgen.

Alvast bedankt
ik heb eens bloedplekken gekregen op mijn jeans van iemand anders zijn neus.
de cafe bazin gaf mij een waslap met ijsblokken om het er uit te vrijven.
ik met verwonderende blik :shock:
maar het hielp echt na wat vrijf werk waren de plekken verdwenen.
5min later ook de natte plek van het gesmolten ijs.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
colingoes

Bericht door colingoes »

Simpel met zuurstof water lukt dat wel
Zie ook Vanish zelfde principe
Sucses ermee

Groetjes
Colin
Jan Hill

Bericht door Jan Hill »

Bloedvlekken gaan ook heel goed weg met zout water[ als ze nog vers zijn]
Mijn motorpak heb ik een paar keer gewassen. Eerst in een bad met vloeibare zeep laten weken. Daarna kleding aangedaan[ voelt gek, maar ja] onder de douche met een zachte borstel afgewassen/afgespoeld. Vervolgens op een klerenhanger laten drogen.
Voldoet tot nu toe goed.Jan Hill
Blije heropstapper.
Plaats reactie