blauwe lichtjes op tableau

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Adri Janssens
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 feb 2006, 12:10
Locatie: rillaar

blauwe lichtjes op tableau

Bericht door Adri Janssens »

Hier ben ik nog eens terug. In de zomer had ik té weinig vrije tijd. Bij vrije momenten ging ik dan ook liever rondtoeren, i.p.v. op het forum te zitten.

Ik had graag informatie verkregen bij het plaatsen van blauwe lampjes in mijn tableau van mijne rt. Ik heb ooit eens iets erover gelezen op het forum, maar ik vind het niet meer terug. Het liefste had ik alle lampjes vervangen ter verfraaiing van mijne rt. Waar kan je die lamjes aankopen? Zijn ze eenvoudig te plaatsen? Graag ZEER VEEL reaksie , a.u.b.
Dank bij voorbaat.
de zondagrijder
Stef RT
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 jan 2005, 17:07
Locatie: 9000

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door Stef RT »

Hallo,

ga eens een eindje naar beneden op dit R Forum.
De titel is "Verlichting"
Daar staat één en ander over tableauverlichting.

Groeten, Stef 8-)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
GSPeP
Berichten: 716
Lid geworden op: 29 sep 2004, 20:31
Woonplaats: Steendorp
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door GSPeP »

Kijk ook eens hier: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =5&t=16009

Gaat over witte wijzerplaten, maar de blauwe lampjes staan er ook in vermeld.
flyingbrick
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 feb 2005, 10:38
Locatie: brugge

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door flyingbrick »

Kijk hier ook eens:
http://www.leds-buy.nl/

menu "autolampen", en kies je lampvoet (T10 of T5.....)
verschillende kleuren en modellen, gewoon om te wisselen (origineel lampje eruit, led erin)
semtex
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jun 2007, 13:26
Locatie: Hageland
Contacteer:

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door semtex »

Let wel op dat die blauwe lichtjes niet te goed zichtbaar zijn, of ge hebt voor wat ik voor had.
Gestopt door twee agenten die vroegen "Is menier soms pollis? Neeje? Veur wa heeftem den blaa lampekes op zijne moto?"

En ja hoor, de "blaa lampekes" moesten er weer af, want "menier was gene pollis"

:roll:
Mijn speeltuin vindt ge op http://osm.skynetblogs.be

Afbeelding
jpblocken
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:49
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door jpblocken »

Idd Adri en Semtex, die politiemannen hadden gelijk. Je mag geen andere lichten voeren dan die voorzien in het verkeersreglement. Er rijden overigens al genoeg semi-kermisbarakken :roll: rond. Kijk maar eens op een autosnelweg wie er het meest fantasielichtjes en franjes heeft? De Belgen toch :oops: ?
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
cooper
Berichten: 339
Lid geworden op: 20 feb 2007, 19:10
Locatie: Nijlen (Belgie)

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door cooper »

quote="jpblocken"] Kijk maar eens op een autosnelweg wie er het meest fantasielichtjes en franjes heeft? De Belgen toch :oops: ?[/quote]
Meestal rijden die dan nog met goud gevleugelde jappen ! :grin:
Afbeelding
GSPeP
Berichten: 716
Lid geworden op: 29 sep 2004, 20:31
Woonplaats: Steendorp
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door GSPeP »

Als de politie hier iets op tegen heeft dan moeten de meeste Volkswagens ook uit het verkeer genomen worden ... :wink:

Afbeelding
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door Vanguard »

Dat was ook mij gedacht, postings zullen maar half gelezen zijn denk ik, en anders ben ik :alien:, :wink:
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
philipe
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 okt 2004, 22:07
Locatie: Kontich-Kazerne

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door philipe »

Ben ook lang op zoek geweest naar die lampjes, blauw en rood. HEb de moed opgegeven gezien ik overal hetzelfde antwoord kreeg:" nee, die hebben wij niet."

Nu heb ik dit gevonden

http://www.lumimoto.com/N_frame.html?ht ... _31-1.html
jazz
Berichten: 97
Lid geworden op: 20 okt 2004, 09:39
Locatie: St.Katelijne Waver

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door jazz »

zoals DD al aangaf, hier te bestellen.
http://www.leds-buy.nl/

10 lampekes voor 15Eur. + verzending 8,10 Eur (http://www.leds-buy.nl/autolampen-t5-c-67_88.html)


yep.
Jazz R1150GS - garmin 2610
Schotland 2006
Zuid Afrika 2007
GSPeP
Berichten: 716
Lid geworden op: 29 sep 2004, 20:31
Woonplaats: Steendorp
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door GSPeP »

Bij http://www.ultraleds.co.uk hebben ze deze lampjes ook.
ErTe-er
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 okt 2007, 15:32
Locatie: Kontich

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door ErTe-er »

En hoeveel hebt ge er van nodig op een RT ? :?: Wil ook wel zon blauwkes maar met 10 stuks is teveel ineens :-(
Adri Janssens
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 feb 2006, 12:10
Locatie: rillaar

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door Adri Janssens »

Wat een forum, gewoon prachtig aan informatie.
Daar zijn er wel die denken dat ik er een kerstboom wil van maken van mijn RT. Maar dat is helemaal niet waar. Tijdens de klaardichte dag zie je het nauwelijks. Graag had ik van iemand vernomen hoeveel en welk type lampjes (blauwe en rode) er normaal in een dashbord van een 1150 RT moeten zitten.
Ik zou dat normaal in mijn technisch boekje van mijn RT moeten kunnen terugvinden, doch dat zal niet meer gaan omdat ik geprobeerd heb er een bmw-wijn van te maken.
Dit zal ik uitleggen : op een zondagmorgen, mooi weer, reed ik met de RT naar Overijse. Daar heb ik een paar mooie trossen druiven gekocht, en thuis zeer fier aan mijn vrouw overhandigd. Maar een paar druiven hadden zich weten te verstoppen naast mijn instructieboekje in de topkoffer. Na enkele dagen in de warme garage heb ik mijn topkoffer geopend en wat bleek : de bladeren van mijn instructieboekje plakten allemaal aan mekaar. Het boekje zelf geurde en smaakte naar wijn.
Dus een nieuwe bmw-wijn is geboren ! (de bladeren van mijn boekje kan ik nog gebruiken voor etiketten op de wijnflessen)
de zondagrijder
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door UpJohn »

Mooi verhaaltje ... gezondheid !

Miss kunnen we de leds wel per 10 kopen. Er zal hier genoeg interesse zijn.
cooper
Berichten: 339
Lid geworden op: 20 feb 2007, 19:10
Locatie: Nijlen (Belgie)

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door cooper »

Sn@pPy*GS schreef:Mooi verhaaltje ... gezondheid !

Miss kunnen we de leds wel per 10 kopen. Er zal hier genoeg interesse zijn.
Ze zullen denk ik sneller verkocht dan besteld zijn hier op het forum. :lol:
Afbeelding
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door mecapuet »

ErTe-er schreef:En hoeveel hebt ge er van nodig op een RT ? :?: Wil ook wel zon blauwkes maar met 10 stuks is teveel ineens :-(
Ik wil er wel vijf, als er over zijn. :wink:
ik hoor het wel.....bij brezan kan ik ze niet krijgen.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Adri Janssens
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 feb 2006, 12:10
Locatie: rillaar

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door Adri Janssens »

Deze week ga ik een kijkoperatie uitvoeren op het dashbord van mijne RT, zodat ik teweten kom hoeveel er van die blauwe en rode lampjes in kunnen zitten. Voor het einde van de week zul je dat hier dan kunnen lezen. En dan gaan we proberen een besteling uit te voeren. Als er nog geïntresseerden zijn, laat me dat dan a.u.b. maar horen.
de zondagrijder
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door mecapuet »

Adri Janssens schreef:Deze week ga ik een kijkoperatie uitvoeren op het dashbord van mijne RT, zodat ik teweten kom hoeveel er van die blauwe en rode lampjes in kunnen zitten. Voor het einde van de week zul je dat hier dan kunnen lezen. En dan gaan we proberen een besteling uit te voeren. Als er nog geïntresseerden zijn, laat me dat dan a.u.b. maar horen.
Hallo,
Ik zie dat je van Rillaar bent, als je er over hebt, kan ik ze komen afhalen.
Ik ben afkomstig uit uw streek. :wink:
Mvg, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
danny den butcher
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2008, 14:47

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door danny den butcher »

goedenavond bmw boys :hier den butcherboy nieuw lid sinds gisteren! rij nu met 1150rt van 2001 toffen bak!
laat maar iets weten van die blauwe lampkes. wil er ook wel. gebruikersnaam:danny den butcher.
Stappen
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 dec 2006, 20:43
Locatie: Feestgemeente "1785"

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door Stappen »

Adri,

Is het niet mogelijk om van je kijkoperatie een fotosessie te maken.
Dan kunnen we meteen zien hoe jouw Beemer de ingreep overleefde.
Ik heb ook interesse, hou ons op de hoogte!
Geniet vandaag, het is later dan je denkt
unpol
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2008, 19:54

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door unpol »

Waarde beemers,
Ik las dat diverse riders hebben gepoogd te achterhalen hoeveel en welk type blauwe/rode leds er in het tableau van de r1150rt kunnen worden geplaatst. Een enkeling overwoog zelfs het uitvoeren van een serieuze kijkoperatie!. Het kan zijn dat de operatie niet is uitgevoerd, de patient de geest heeft gegeven of ik niet goed op het forum heb gekeken, maar ik vind zo één-twee-drie geen results. Het enige dat ik uit de diverse berichtjes kan halen is dat het om het lampvoet type T5 zou gaan. Klopt dit? Heeft iemand ervaring met de lichtopbrengst van dit type? Op de site http://www.leds-buy.nl/autolampen-t5-c-67_88.html staat wel de lichtopbrengst (600 mcd), maar ik heb geen idee of deze lichtopbrengst overeenkomt met het standaard beemertableaulampje van 1,7 watt. Graag jullie gewaardeerde reacties!
Adri Janssens
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 feb 2006, 12:10
Locatie: rillaar

Re: blauwe lichtjes op tableau

Bericht door Adri Janssens »

Goede avond aan allen die geïntresseerd zijn in die blauwe lampjes. Een teleurstelling is het voor mij geworden. Ik heb een kijkoperatie uitgevoerd en dat moet ge toch zeker niet onderschatten. Ik heb de ganse voorzijde uiteen genomen waar die tellerpartij zit. En dat is zeer goed gegaan, dat was geen probleem. Maar dan eenmaal bij die tellers om die lampjes uit die tellers te prutsen, zo als die van de benzinemeter, van de radio enz... Die ganse display, al die lichtjes staan zo dicht bij elkaar en dat is allemaal zeer gevaarlijk om stuk te maken. Dat is natuurlijk niet de bedoelig, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het ga opgeven. Maar nu het beter weer wordt, ga ik liever toeren dan te zitten prutsen aan die lampjes. De zomer is toch zo snel voorbij. Ik weet zeker dat ik het voor elkaar krijg, maar het zal pas voor volgende winter zijn. Tegen dan zou ik graag willen weten welke lampjes ik nodig heb en natuurlijk in bezit wil hebben.

Volgende week van 30/4 tot 5/5 gaan we toeren met zoon en vrienden aan de Moezel en de Hunsruck en 't zal zijn zonder blauwe lampjes. Wij hebben bijna gans het hotelletje afgehuurd....tof tof tof !!!!!!!!!!!!tuf tuf tuf tuf !!!
de zondagrijder
Plaats reactie