BANDEN GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

J-P
Contacteer:

Re: BANDEN GSA

Bericht door J-P »

O, je bedoelt de kmstand van je motor ipv de levensduur vanje banden?
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
keonies

Bericht door keonies »

OFrank schreef:Voor keonies:
Ik moet toegeven zeer tevreden te zijn van de dunlop trailmax D607. Ik wil geen andere. Ik ben enkel verwonderd over het beperkte aantal km dat je er mee doet. Mijn voorband heb ik net verwisseld: na 32000km had ik nog een profieldiepte van 1,7mm, dus tijd voor verandering. Mijn achterband ligt er 17000km op en meet nog 2,4mm. De wegen in België verschillen toch niet dermate? Ik rijd winter en zomer en toch niet bepaald langzaam. Ook trip naar de Pyreneeën gedaan. Was toen zeer warm (tot 40°C). Misschien iets minder scheurend optrekken en je kan je trip naar de Noordkaap doen met 1 paar sloffen.
Mijn anakees daarentegen was andere koek. Voorband 12000km, achterband 8000km. Duidelijk minder grip, zeker bij nat weer.
Ik blijf bij trailmax.
Groeten
Voor OFrank
Ik heb vorig jaar in Corsica nochtans noodgedwongen mijn dunlop trailmax D607 na 7500 km moeten vervangen, helemaal geen profiel meer in het midden op de achterband, werd echt gevaarlijk bij regenweer. Ik had met diezelfde bandjes een trip van 3500 km door zuid ierland gemaakt en daar is het ook niet echt warm, scheurend optrekken was er al helemaal niet bij) dan nog wat kleine tripjes in de ardennen/eifel en vervolgens naar Corsica via Alpen.
De trailmax geven ook mij echt vertrouwen maar zullen dus niet voldoen naar de noordkaap.
Wel steeds met duo en volle bepakking. (ik 75 kg en duo 60 kg).

Gaat die nieuwe Tourance (EXP) nu meer km's mee als de oude ?
http://www.koenenkirsten.be
R1200GS => Slovenië + Corse 2006, Ierland + Provence 2007, Maroc 2008, Noorkaap 2009, Iceland 2010
noek

Bericht door noek »

4 sets Tourance versleten..........
1x Anakee uitgeprobeerd (promotie), minder km ,niet meer grip, ook niet beter bij nat weer.
Doe =- 12000 km per jaar,en rij sportief waar het kan.
Met de Tourance +- 19 000 km en heb ik nog aanvaardbaar profiel.
Met de Anakee +- 13000 km en dan is't goe deraf.
Besluit : Tourance forever , prijs kwaliteit voor mij nog steeds de beste band (GS - GSA)
:wink:
Toedel

Bericht door Toedel »

Ik let meer op het karakter van de band, en het gedrag bij nat weer.
Het volgende is mij opgevallen van onderstaande banden op een R1200GS.

Anakee : wegens de langslijn op de achterband 'dribbelen' bij bochten. Band 'zingt'. Koop ik niet meer.
Battlewing : plezante band, goeie grip op droog, acceleraties in de bocht met vol vertrouwen, minder km dan Anakee (komt ook door meer rijplezier). Op nat wegdek goed, maar totaal geen grip op geschilderde stukken, dan af en toe schrikken.
Tourance (NIET EXP) : beste band in het nat, geeft moto zeer stabiel gevoel, de moto moet met meer nadruk de bocht in geduwd worden. Comfortabelst van de drie. Door stabiel karakter een beetje saai. De opvolger, Tourance EXP, zou volgens info een verhoogde handelbaarheid moeten hebben.

Nogmaals, persoonlijke mening.
De volgende band moet mij meer fun geven dan de huidige Tourance.
De Battle Wing zou weer in aanmerking komen, maar ik wil iets nieuws proberen.
Hierna ga ik voor een Conti TrailAttack of een Tourance EXP.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
jpbo

Bericht door jpbo »

Heb vanvoor BT20 en vanachter BT21
Heel content van, ga toch niet off road :wink:
GS'ke 2004
50000km and still going strong
survie

Bericht door survie »

Hallo iedereen,mijne gsa met 2000 km en de tourance banden,zijn niet goed vindt ik.
Het rubber is veel te hard,regelmatig driften met beide wielen vooral op ronde punten al meermaals verschrokken.
Ook met iets te vroeg gas na de bocht,schuiven van achter wiel.
Ik ga eens kontakt nemen met de banden boer voor overname van de nog nieuwe tourance,en dan andere banden te leggen.
De pilot road lijkt mij de betere keuze voor mij.De vorige motor was een rt,heb er 8 stellen mee versleten en nooit schuivers gehad.Wel telkens maar 10.000 km.Maar met deze blijven rijden is te gevaarlijk.
Laatst gewijzigd door survie op 31 mar 2008, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Survie, is dat de xp tourance of de gewone tourance die er nu op staat?

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
den bakker

Bericht door den bakker »

keonies schreef:
keonies schreef:Ik ben ook op zoek naar slofjes voor onze Noorkaapreis voor de gs.

Echter momenteel liggen er voor en acher de Dunlop Trailmax D607 op. Dit is een echter plakker, doch achter gaat max 7 à 8000 km mee, voor makkelijk het dubbel. (meeste met duo en bagage)

Ik ben dus op zoek naar een alroad om naar de Noordkaap te rijden . Onze trip is ca 9500 km, met regelmatig een stukje onverhard. Asvalt is ginds ook wel iets groffer.

ik had dit graag gedaan zonder banden moeten om te leggen onderweg.

Wie weet welke band ?

Niemand een idee welke band geschikt is ?

Ik had al gadacht aan de oude Tourance, maar zijn die nog wel te krijgen nu de EXP versie er is. Deze laatste zou minder km's aankunnen heb ik vernomen.
vorige zomer bij banden dries te olen te horen gekregen dat hij heel wat tourance op voorraad had omdat die altijd zo moeilijk te krijgen waren. ik vroeg hem naar de EXP en die was toen nog niet leverbaar in belgië. hij hoopte dat dat nog wel even zo zou blijven aangezien zijn voorraad tourances. ge kunt dus daar misschien proberen.
PLAT IN DEN BOCHT EN STILLEKES RECHTDEUR
VFooR

Bericht door VFooR »

Dit ligt er bij mij nu onder:

Afbeelding

Afbeelding
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
survie

Bericht door survie »

Hallo VFooR
Ik hoop dat deze banden betere grip hebben dan tourance.
Wat is de prijs van deze banden,dan laat ik ze ook leggen,
misschien vind ik wel iemand voor de tourance.
Lijkt me hetzelfde rubber dan de road attack,en zijn dus duidelijk zeer goed,
bevonden door de gebruikers hier op het bandenforum.
VFooR

Bericht door VFooR »

Ik heb de roadattacks reeds gehad op mijn R1150GS en ik kon daar ZWAAR sportief mee rijden. De grip op grote hellingshoeken was zeer goed. Deze trailattack zal wellicht niet moeten onderdoen want heeft zachte wangen voor een prima grip op de flanken. Al vaak gelezen dat beide banden top presteren (ze komen uit dezelfde fabriek en de trailattack is gebaseerd op de roadattack en heeft een nog iets recentere techniek)

Ik heb ze laten monteren bij http://www.schockaertmotorservice.be voor rond de €240 incl montage. SHERPE prijs.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
VFooR

Bericht door VFooR »

Een uitgebreide contitrailattack-test

http://www.dualsportbiketest.com/continental.htm
survie

Bericht door survie »

Ik verkoop de metzeler tourance banden voor de gs of gsa.
De banden hebben slechts 2000 km gereden.
Je kan ze niet van nieuw onderscheiden.
Ze zijn te bezichtigen bij ronny's banden te ham.
De prijs voor de beide banden is 150 euro,ongeplaatst.
De ronny zal ze wel opleggen voor een prikje.
Ik heb de pilot road laten leggen,omdat ik de tourance niet kon wennen.
80000 km en 7 set's banden op ne rt.
ZE ZIJN ONDERTUSSEN VERKOCHT.
Laatst gewijzigd door survie op 31 mar 2008, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Goost

Bericht door Goost »

Sory hoor,

Maar wat ik allemaal lees over banden, niet kunnen wennen enz :?: :cyclopsani:
Nu zal ik wel niet zoveel ervaring hebben of rijden als een mietje. Maar ik vind dat wel allemaal ver gaan hoor :!: :!:

Kijk verschillen in rijeigenschappen zal je zeker hebben maar ik lees zo af en toe wel heel erg fylosofische verhalen :!:
Gewoon rijden :!: Bevallen ze niet, na versleten hopla andere :!:

Ik heb me wel door een prof laten informeren en daar kwamen 2 banden uit Tourance of Anakee. Deze liggen volgens mij behoorlijk dicht bij elkaar qua soort band.

Cheerzz,
Geert
R1200GS met Garmin 276c

Meer LOL met een Bromtol Onder je hol :!:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

En met die bewering ontkracht je meteen jezelf, anders had die prof je ook de Battlewing of de Conti kunnen aanbevelen :wink: Ze liggen echt wel zo kort bij elkaar. En welke Tourance eigenlijk, de nieuwe, of de oude? Naar 't schijnt komen de Fransen af met een evo. op de Anakee, kan ook weer anders zijn.

Anderzijds geef je zelf 't antwoord, gooi die banden erop, bevallen ze niet, neem dan bij de bandenwissel ander, zo simpel is 't inderdaad :mrgreen: Althans, zo heb ik 't tot nu al gedaan.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Goost

Bericht door Goost »

Koppel!! schreef:YOO

Anderzijds geef je zelf 't antwoord, gooi die banden erop, bevallen ze niet, neem dan bij de bandenwissel ander, zo simpel is 't inderdaad :mrgreen: Althans, zo heb ik 't tot nu al gedaan.

Grtz, Philip!
Helemaal met je eens :!: :!:

Simplicity rules :mrgreen:

Greetzz,
Geert
R1200GS met Garmin 276c

Meer LOL met een Bromtol Onder je hol :!:
survie

Bericht door survie »

Het is de oude tourance,al meermaals onverwachte schuivers gehad.
Nu met slechts 2000 km en nog ongeveer 10000 te gaan vind ik me
niet meer veilig.De grip van sommige andere banden is veel beter oa de michelin pilot road.
Daarom heb ik besloten andere banden te laten plaatsen.
Het geld dat ik daar mee verlies weegt niet op om een ongeval te krijgen.
Het kan ook zijn dat er harder rubber als gewoonlijk is gebruikt,maar dat kan je niet bewijzen.
hanzie panzie
Contacteer:

Bericht door hanzie panzie »

MIJN ERVARING:
Tourance: 14000 km goed
Anakees: zeer goed 10000 Km zeker in regenweer
Battle wings: super goed nu al 4000km zeker voor de sportieve rijder veel minder bij regen en off-road
hans
GS 1200- 2005 lid nr.2353600
VFooR

Bericht door VFooR »

Ik begrijp survie zeker...

Ik vind persoonlijk banden zeer belangrijk, net zoals een ander persé xenon wil of nog een ander niet wil rijden zonder ABS.

Banden is iets heel persoonlijks en weegt bij mij zwaar door. Bij aankoop lag er een tourance vooraan op en een anakee achter. Ik heb eens deftig testgereden, maar 1 ding wist ik zeker...beide banden ERAF. Ze schonken mij het vertrouwen niet.

Na de plaatsing van conintinental Road Attack had ik meteen weer bakken vertrouwen.
Ik versta hem dus zeer goed...ik zou niet anders reageren.

Tenslotte is dit je enige contact op de baan en is het zeer onaagenaam 10.000km te rijden op eieren. Waar je je beter bij voelt, zal alles ook beter en veiliger verlopen.
survie

Bericht door survie »

Iemand die het verstaat wat ik bedoel,inderdaad ik geef toch geen 250 euro voor andere banden
als de originele banden 2000 km hebben gereden.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Vertrouwen is inderdaad het sleutelwoord. Ik heb tienduizenden kms achter elkaar de combi Anakee voor, Tourance achter gereden. De anakee imho de betere band in de nattigheid, in vgl met de tourance. De tourance glijdt gemakkelijk, maar voorspelbaar. Ideale band om te leren driften op een GS dus. Ik heb het met veel plezier gedaan. Op de 1200GSA lag standaard Tourance maar omdat ik bij m`n hondadealer hier 35% korting kreeg op Bridgestone heb ik de Battlewing gestoken. Prima band, goeie grip, maar offroad niet echt een lekkere band. (offroad naar GSbegrippen dan he). Ik heb de Conti Attack ook al geprobeerd op de R1200R die ik een week van de dealer meekreeg, lekkere band!!
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
VFooR

Bericht door VFooR »

Je hebt nu eenmaal graag mensen die uitbreken en driften/smeren wel eens graag hebben voor de fun (hellingshoek en gas erop). Wel, ik moet hier echt niet van weten en kies daarom voor banden die meer zijdelingse grip hebben (lees plakkeriger) zodat dergelijke toestanden niet of zelden voorkomen.
Maar soit, ieder zijn plezier en ieder zijn vertrouwen 8-)
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Vandaag ff bij Schockaert gepasseerd, en direct een rv gemaakt om die Trail attack te plaatsen. Mooie prijs, 250€ all in.
Ben is benieuwd wat deze band gaat doen, als hij dezelfde grip biedt als de Battlewing ben ik tevreden :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Zet drie identieke GS'sen naast elkaar, elk met een ander merk van banden.

Laat 100 mensen hier op't forum tien rondjes op een circuit of een route op de OW rijden, en kijk eens hoeveel er kunnen zeggen welk type band er onder welke motorfiets lag.
Dat zou nogal vonken geven denk ik.
Ben er zelfs van overtuigd dat minstens driekwart geen verschil voelt.

8-)
Nil volentibus arduum
VFooR

Bericht door VFooR »

De anakee en gewone tourance zijn banden van meer dan 6 jaar oud... Dit zijn zeker geen slechte banden.

Echter...
Het is logisch dat de battlewings, tourance EXP's en ContiTrail Attacks een beter technologie aan boord hebben en dus een iets beter resultaat geven.

De zo geliefde BT010 van vroeger was goed, maar wanneer je die gaat vergelijken met de BT014 of nieuwe BT016, zijn er reeds merkbare verschillen.
Plaats reactie