John schreef:BiemeRT schreef:Fantastisch resultaat, maaaar .... gaat ge er nu nog mee durven rijden als ze eens een buitje voorspellen, wetende dat hij er dan binnen het jaar terug gaat uitzien als daarvoor
DAT is juist de reden dat ik mijn motor liever niet té fanatiek onderhoud of het wordt meer poetsen dan rijden
'k Reed vroeger met choppers ..... ik weet waarover ik spreek

Het gekke is echter, als je het regelmatig wat bijhoud en met het goede gereedschap en produkten poetst dat allemaal niet zo lang hoeft te duren. Doe je het maar eens in de zoveel maanden is het al véél lastiger poetsen.
Prachtig opgefriste brommer! En eigenlijk klaar om in de living neer te zetten. Kan meer voldoening geven dan naar de TV te kijken

Yep,
Kan ik enkel maar beamen wat John zegt,regelmatig is overgaan bespaart je een hoop werk!!!
Als ik met mijn moto terecht kom in een regenbui,en ik kom thuis,heb ik om hem volledig te kuisen,ongeveer 2 uurtjes nodig,dwz.afwassen,drogen,inspuiten met WD40,oppoetsen,lakwerk met simoniz,en alu oppoetsen met alupoets.
Resultaat is dan wel,dat je moto er als nieuw blijft uitzien.En ik zit er niet mee,'tis m'n hobby!!
Wanneer ik het geluk heb om niet door de regen te moeten rijden,is het poetsonderhoud quasi niets,toch ga ik dan wekelijks wel even over m'n gepolijste aluminium,kost me 5 minuten.
Velen zullen hiermee lachen,maar als ik zie hoe sommige moto's er uit zien,daar zou ik niet mee willen buitenkomen!!
Door je moto goed te onderhouden constateer je ook veel eerder kleine mankementen,waardoor grote kosten uitblijven,vb lekkage's die je door een smerige moto niet ziet.
Mischien zou ik beter een Harley kopen ipv.een GS,blinkt nog harder,maar de vele voorbeelden van GS'en die ik zie,dwz moto's van pakweg een jaar oud,die onder een laag aangekoekte blubber zitten,van eveneens een jaar oud,daar heb ik géén respect voor,iedereen doet wat hij wil,ik gebruik m'n moto ook voor te rijden,en is het nu nat of droog,vuil wordt de mijne ook wel,maar af en toe ééns kuisen,geeft toch meer voldoening dan te zitten kijken op een smerig"kapitaal"want een moto kost geld,en daar moet je hard voor werken.
Frank