Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.
Ik heb een probleempje met het opbergen van mijn slot. Ik kocht onlangs een abus granite kettingslot, zo'n zware joekel om de motor aan een vast voorwerp te bevestigen Als je dat in je zijkoffer of je topcase wil opbergen rammelt heel de motor en beschadigt de binnenkant van de koffer.Daarbij verlies je een deel van de ruimte zodat binnentassen er niet meer inpassen.
Onder het zadel past dat ding ook al niet want daar zit de autocom en het alarm in de weg.
Heeft er iemand een creatieve oplossing of een lumineus idee , of bestaat er bijvoorbeeld iets wat je onderaan de zijkoffer kan bevestigen om het daar op te bergen. Ik denk niet dat ik alleen met dit probleempje zit...
ik heb het zelfde slot en het is inderdaad een zware joekel,
ik leg het of ringvormig in de topkoffer en leg daar de rest van de bagage op of anders gebruik ik mijn tanktas. In theorie moet je zoveel mogelijk uw bagage op het zwaartepunt laden, dus uw tanktas, in de veronderstelling dat je er een hebt of zult hebben, is misschien een goed idee.
@ de witten : er zit rond de ketting een beschermend materiaal maar dat ding rammelt verschrikkelijk wanneer je door het kleinste putteke of over de kleinst bobbel rijdt .
misschien nog een tip: laat uw vrouw een soort foudraal maken, zoals de vissers hun hengels in steken. Dit kan met bv. een broekspijp van een oude (jeans)broek, ik zeg zomaar iets. Het zal veel minder rammelen en uw koffers zullen ook niet meer beschadigen.
heb zo'n 2 joekels gekocht ! net als relax netjes in een handdoek gedraaid en niks geen gerammel in de koffers maar ik heb nog wel geen meerdaagse reizen gepland
heb ze eerst geprobeerd te gebruiken ipv mijne buff maar da viel niet zo goed mee
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Ferre schreef:Door al jullie tips eens wat verder gaan zoeken en wat blijkt, bij Abus is er zelfs een speciale tas verkrijgbaar om het slot in te verpakken