Gisteravond thuisgekomen van de Colruyt, aan m'n voordeur geparkeerd, sleutel eraf, volgepropte koffers eraf, de moto in een U-bocht naar de andere kant van 't straat geduwd (daar is een parkeerstrook)
So far so good...
Ik neem deze morgend mijn koffer, ondertussen leeggemaakt van Colruytgerief, mee naar buiten, zet die vanachteren op ons Monique, stap erop, steek sleutel in contact, draai sleutel om in contact en hier begint het feestje.
Dus nog voordat ik naar de startknop gekeken heb krijg ik een paar geluidjes te verwerken: Klikkerdeklik onder de tank ergens (Met mijn oordopjes, helmmuts en helm was het al moeilijk om een geluid te horen, laat staan localiseren)
Bovendien gaat mijn toerenteller constant op en neer.
Naast het klikken krijg ik af en toe ook het gezoem te horen dat ik normaal hoor wanneer ik de sleutel omdraai.
Mja, toch maar eens proberen starten...
gn. gn. gn. PLOF! gn. gn. gn. PLOF! gn PLOF! gn. gn. PLOF!
Weinig resultaat dus.
Sleutel terug uit het contact; zadels van de moto af; helm, helmmuts en oortjes weg en dan maar luisteren naar wat er gebeurt.
Sleutel terug in het contact, sleutel omdraaien (zzzzzzoemmmm): toerenteller af en toe omhoog in plaats van continu... in de zekeringskast een geratel/getik ergens onder de tank ook. (af en toe ook weer die zoem zoals bij 't omdraaien van de sleutel)
Nog eens proberen starten:
gn. gn. gn. gn. gn. gn. gn. gn. gn. welja, geen plof meer.
Euh... 't is op straat, 't is juist beginnen regenen dus heb ik maar besloten om niet mijn tank los te maken om te proberen dat geluid te localiseren en ook niet relais te beginnen versteken in de hoop een kapot relais te ontdekken.
Iemand een idee?
Een relais dat kapot is misschien?
volgens mijn Haynes zijn er volgende relais in de zekeringskast:
- encoding plug for Motronic and catalytic convertor
- Fuel level damping unit
- Starter motor relay
- Load-relief relay
- Horn relay
- Fuel Pump relay
- Motronic relay
- ABS warning relay
- Not in use
- Turn signal relay
- Relay removing tool
ik ga zowieso straks nog eens proberen, maar het ziet ernaar uit dat ik minstens vandaag weer een dagje verlof mag opsoeperen.
Dank voor de hulp
Oops, zo hard aan 't overtypen dat ik het nog niet doorhad
Even vermelden ook: ABS-pomp is gedemonteerd door de kabeltjes door te knippen