BMW radio instelling volume ?
Moderator: GVN
BMW radio instelling volume ?
Ik vind het niet meteen terug in de handleiding dus doe ik maar een poging via het forum.
De BMW radio staat naar mijn mening veel te luid bij het inschakelen v.h. contact. Telkens ik opnieuw de sleutel omdraai en de radio inschakelt, staat het volume veel te hoog. Ik moet meteen de schakelaar bedienen om het geluid te verminderen. Zolang ik het contact niet uitschakel, blijven de instellingen behouden.
Is er geen mogelijkheid de basisinstelling van het volume vast te leggen zodat ik met een laag volume kan starten bij inschakelen. Is dit herkenbaar ?
alvast bedankt...
De BMW radio staat naar mijn mening veel te luid bij het inschakelen v.h. contact. Telkens ik opnieuw de sleutel omdraai en de radio inschakelt, staat het volume veel te hoog. Ik moet meteen de schakelaar bedienen om het geluid te verminderen. Zolang ik het contact niet uitschakel, blijven de instellingen behouden.
Is er geen mogelijkheid de basisinstelling van het volume vast te leggen zodat ik met een laag volume kan starten bij inschakelen. Is dit herkenbaar ?
alvast bedankt...
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
- Contacteer:
Re: BMW radio instelling volume ?
Ik zie het ook niet staat.
Dacht nochtans dat ik dat bij aankoop ook ingesteld had!
Maar ben vergeten hoe
Dacht nochtans dat ik dat bij aankoop ook ingesteld had!
Maar ben vergeten hoe

Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
-
Ik had hetzelfde probleem, het geluid veel te luid in mijne helm. Ik heb dat bij het onderhoud tegen de dealer gezegd en nu staat het volume bij het opstarten steeds juist goed zodat ik niet meer hoef te wijzigen.
R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Weet jij wat ze gedaan hebben? Heb nog steeds geen feedback ontvangen via dat kanaal ...

Lid BMWMCVL ER250/GSXF750/RT1150RT/R1200RT/GSA 1200
Dit is een 'workaround' maar voor mij gaat die vlieger niet op. Op de 'front' heb ik de BMW ingebouwde luidsprekers en op de "rear" heb ik de intercom aangesloten. Ik kan dus kiezen naar waar ik het geluid stuur, maar als ik dus het volume wil terugschroeven in de helm, zou het buiten een kabaal maken. Neen, ik ben echt op zoek naar de 'preset' instelling voor het inschakelvolume. Normaal gezien moet dit door het apparaat opgeslagen worden, maar bij mij staat het steeds loeihard als ik de radio inschakel... En ik heb nog steeds geen feedback, blijkbaar weet men niet direct raad 

Patrick , heb je al geprobeerd om je volume van de radio te verminderen alvorens het contact af te zetten , er zijn radio's die hun instellingen onthouden
tot de volgende keer dat je het contact terug aanzet , je radio zou dan beginnen spelen aan het volume zoals je het ingesteld had.
mvg. Marc
tot de volgende keer dat je het contact terug aanzet , je radio zou dan beginnen spelen aan het volume zoals je het ingesteld had.
mvg. Marc
K'hem ne nieven R1200RT gekocht
BMW motor club vlaanderen lid
Effie ter info: het is Philippe, maar dat is niet zo erg, als het kind maar een naam heeft
Dat is uiteraard zo. Want als ik het volume verminder na het opzetten, blijft dat ook zo staan tot de radio uitgaat.
Maar het is net bij het inschakelen dat alles ineens terug luid staat. Ik denk dat de instellingen bij mij gewoon niet bewaard worden.
Nu is de vraag:
- Juist aangesloten ? maw is er een intern geheugen dat van spanning voorzien blijft. Ik denk het wel want de zenders blijven in het geheugen en ook de klankkleurinstellingen, balance en fader wordt bewaard.
- Defect aan de radio ?
- Elders te zoeken ?
Afin, iets dat de dealer maar moet uitzoeken, het is allemaal onder garantie.

Dat is uiteraard zo. Want als ik het volume verminder na het opzetten, blijft dat ook zo staan tot de radio uitgaat.
Maar het is net bij het inschakelen dat alles ineens terug luid staat. Ik denk dat de instellingen bij mij gewoon niet bewaard worden.
Nu is de vraag:
- Juist aangesloten ? maw is er een intern geheugen dat van spanning voorzien blijft. Ik denk het wel want de zenders blijven in het geheugen en ook de klankkleurinstellingen, balance en fader wordt bewaard.
- Defect aan de radio ?
- Elders te zoeken ?
Afin, iets dat de dealer maar moet uitzoeken, het is allemaal onder garantie.
Eerst en vooral sorry voor de verkeerde naam Philippe,
Staat er in de handleiding niets over een reset , dwz dat als je deze kan doen alles terug volgens de fabrieksinstellingen geregeld staat , het zou mij verwonderen dat ze af fabriek je volume oerend hard zetten . Indien dit geen verandering brengt zit er inderdaad niets anders op dan de dealer in te schakelen.
mvg.Marc
Staat er in de handleiding niets over een reset , dwz dat als je deze kan doen alles terug volgens de fabrieksinstellingen geregeld staat , het zou mij verwonderen dat ze af fabriek je volume oerend hard zetten . Indien dit geen verandering brengt zit er inderdaad niets anders op dan de dealer in te schakelen.
mvg.Marc
K'hem ne nieven R1200RT gekocht

Lid BMWMCVL ER250/GSXF750/RT1150RT/R1200RT/GSA 1200
PANDA IS "THE MAN"
Deze procedure lijkt het bij mij ook te doen! Raar dat het nergens vermeld staat in mijn manual.
I'm a happy camper, eindelijk geen dreun meer in de helm bij het inschakelen v.d. radio... Heb het startvolume relatief stil gezet...
THANKS a MILLION

Deze procedure lijkt het bij mij ook te doen! Raar dat het nergens vermeld staat in mijn manual.
I'm a happy camper, eindelijk geen dreun meer in de helm bij het inschakelen v.d. radio... Heb het startvolume relatief stil gezet...
THANKS a MILLION
TE VROEG EUREKA geroepen
Vanmorgen was het volume terug 'volle bak' bij het inschakelen van de radio. Het wil maar niet lukken. De dealer stelt voor de hele zaak eens uit te lezen ...