bagagedrager topkoffer 1150RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nolle

bagagedrager topkoffer 1150RT

Bericht door Nolle »

hallo,
ik heb in de tijd een bagagedrager gekocht voor op de topkoffer van mijn Pan bij RAD , heeft er iemand weet van een bagagedrager voor op de originele topkoffer van m'n 1150 RT ?
is makkelijk om er bv een rol op te binden met de regenpakken enz...
vr gr,
Brik

Bericht door Brik »

Tip
Een bagagedrager boven op de topkoffer monteren zou ik je niet aanraden. Probeer steeds het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden.
Als je dan toch iets extra wilt meenemen kan je dit beter op de zijkoffers leggen. Ook hiervoor zijn er speciale haken in de handel te krijgen.
Nolle

Bericht door Nolle »

Brik schreef:Tip
Een bagagedrager boven op de topkoffer monteren zou ik je niet aanraden. Probeer steeds het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden.
Als je dan toch iets extra wilt meenemen kan je dit beter op de zijkoffers leggen. Ook hiervoor zijn er speciale haken in de handel te krijgen.
oké , ga dat eens bekijken , thanks voor de tip !!!
vr gr,
Scarto

Bericht door Scarto »

Beste,

Ik kan Arnold wel ergens begrijpen. Op de K1200LT is er een bagagedrager, incl een tweede stoplicht, als optie te verkrijgen. Naar mijn mening heeft die enkel een decoratieve functie, of heb ik het verkeerd soms?

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Robert GTL

Bericht door Robert GTL »

Martin,

Fout !! er is wel degelijk een tas verkrijgbaar die je op het bagagerek kan vastmaken ! Heb er zo eentje gekocht onlangs maar nog niet uitgeprobeerd. Kom hier later over terug indien dit de stabiliteit ernstig in het gedrang zou brengen.

greetz :D
To beem or not to beem, that's the question !
Nolle

Bericht door Nolle »

eigenlijk heb ik nooit problemen gehad met mijn Pan , het was natuurlijk nooit een zwaar gewicht in de bagagerol : 2 regenpakken en en 2 paar kamersloefen.
dit weegt niet zwaar maar neemt anders wel zeer veel ruimte in van de koffers.
vandaar mijn vraag of dit ook bestaat voor de topkoffer van m'n RT.
vr gr,
Daniel Tempelaere

Bericht door Daniel Tempelaere »

Ook hiervoor zijn er speciale haken in de handel te krijgen.
Ik ben ook op zoek naar zoiets. Verleden jaar een ortlieb gewoon vastgesjord op de rechter zijkoffer maar die wordt helemaal mat door het wrijven van de bagagerol.

Kan je me verder helpen waar dit te verkrijgen is?
Thanks, Daniel
LucVG

Bericht door LucVG »

Kijk even bij de Hobbyist onder G & G Techniek. Hier staat de "railing voor topkoffer" in chroom, prijs : 339 Eur. Is het rekje dat je zoekt !
Gestopt met motorrijden ....
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Nolle

Bericht door Nolle »

LucVG schreef:Kijk even bij de Hobbyist onder G & G Techniek. Hier staat de "railing voor topkoffer" in chroom, prijs : 339 Eur. Is het rekje dat je zoekt !
poeha ! voor mijn Pan kostte dit 60 € ! ( wel in matzwart ).
straks zijn al de accessoires samen meer waard dan de moto zelf :wink: .
Daniel Tempelaere

Bericht door Daniel Tempelaere »

Brik had het over rekjes voor de ZIJKOFFER, dit zoek ik voor een R1150RT.
Daniel
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

heb dit onlangs ook eens aangehaald op een topic,had toen een link gekregen van een top case van een Rt waar een rekje opstond van een K100,denk dat de foto's op http://www.motortouring.com/fotoboek/ca ... d7c1309608
Andalousie 09/2018
YOwan

Bericht door YOwan »

Heb geen weet van een bagagedrager voor een originele topkoffer.
Bij RAD verkopen ze echter ook accessoires van GIVI en voor koffers van dit merk kan je wel degelijk dergelijke bagagedragers kopen voor de prijs die jij zegt (= +/- 50eur.). Misschien kan je zo een dragertje 'aanpassen' voor op je originele koffer ? 't Is maar een gedacht hé ....
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Nolle

Bericht door Nolle »

YOwan schreef:Heb geen weet van een bagagedrager voor een originele topkoffer.
Bij RAD verkopen ze echter ook accessoires van GIVI en voor koffers van dit merk kan je wel degelijk dergelijke bagagedragers kopen voor de prijs die jij zegt (= +/- 50eur.). Misschien kan je zo een dragertje 'aanpassen' voor op je originele koffer ? 't Is maar een gedacht hé ....
cu soon, doeiij
het rekje van Givi dat op mijn Pan stond past niet omdat de pootjes te wijd staan en te kort zijn door de bult in het deksel van de topkoffer.
maar dat rekje van op die K100 is exact wat ik hebben wil , nu nog te weten komen waar ik het kan vinden.....
vr gr,
ho

Bericht door ho »

Brik schreef, dat er speciale haken voor de zijkoffers van de 1150RT zouden zijn. Waar zijn die te koop?
mvrg Henri
pascalr1100rt

Bericht door pascalr1100rt »

ik heb ook lang gezocht naar een passend rek maar niet gevonden. daarom heb ik er een laten maken in inox. gebruik dit enkel om mijn slaapmatjes en tent op te doen ong 8 kg. heb er een testrit mee gemaakt en geen problemen van ondervonden.

Afbeelding

sportieve groeten
pascal,
pascalr1100rt

Bericht door pascalr1100rt »

bedankt jurgen jij bent sneller dan mijne bmw !!
Plaats reactie