achterlicht-unit

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
zed

achterlicht-unit

Bericht door zed »

Vandaag efkens bijna zotte kosten gehad !!
Was deze morgen naar mijn werk gereden met mijn RT1150 en had eigenlijk om zeggens niks opgemerkt..soepel ritje, weinig of geen verkeer en zacht weertje omstreeks 05.15 uur...ideale mix om goedgezind op uw werk te komen. :lol:
Tijdens mijn shift, twee collega motards- t' is te zeggen Italofreaks ( DUCATI en RSV MILLE - in de volksmond "RS van de famille) komen bij mij en zeggen al zeverend : " Jawadde, is dat Deutsche Gründligkeit ?? Denonze hangt aaneen met spanbandekes, maar den uwen is niet veel beter"..."Wisten niet dat gij op uw achterwiel naar 't werk reed ".. :twisted:
Wat bleek : mijn volledige achterlicht-unit ( dus stop/achterlicht en pinkers) hing volledig los uit de behuizing en nog slechts met de bekabeling vast aan mijn moto ! Bij nazicht stel ik vast dat die twee plastieken schroefdopkes aan de binnenkant (onder het zadel) blijkbaar losgetrild waren, waardoor de hele zwik naar buiten hing...
Gelukkig, rap hersteld..maar toch.. Heeft iemand ooit al dergelijk probleem gehad ? En zou het niet beter zijn om dit vast te zetten dmv borg-schroeven ? :idea:
Enfin...'t gedacht dat ik eigenlijk zotte kosten kon gehad hebben en dan weer eigenlijk niet...Ne mens is toch gelukkig als hij op een dag n frankske kan uistparen hé. En die stroomkabels, goe geriefke zunne.. Weeral echt content van mijne Beemer :!:
" beem me up, scotty !!"
JH.
Contacteer:

Re: achterlicht-unit

Bericht door JH. »

losgeschud... of zotgedraaid door uw collega's?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
zed

Bericht door zed »

Neen, losgeschud ..zoveel is zeker. Mijn zadel was nog vast en zonder sleutels kunt ge dat eigenlijk niet opendoen hé.. ge moet eerst uw zadel afpakken alvorens ge aan den binnenkant kunt.
En Italofreaks of niet, bikers onder elkaar hebben respect voor elkaars materiaal hé..toch zeker die gasten op mijn werk. Behalve slechte smaakpapillen zijn het toffe gasten 8-)
" beem me up, scotty !!"
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

je kan daar borgmoertjes op draaien met nylon
zorg dan wel voor een gepast sleuteltje in uw toolkit moest je lampje moeten vervangen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
zed

Bericht door zed »

IRON GONZO schreef:je kan daar borgmoertjes op draaien met nylon
zorg dan wel voor een gepast sleuteltje in uw toolkit moest je lampje moeten vervangen
Bedankt voor de tip Gonzo..op een sleutelke meer zal het niet steken hé..'t zou spijtig zijn moest ik dat nog eens tegenkomen en dat er mij dan niemand op attent maakt. Morgen tijdens mijn shift eens stoppen bij den ijzerwinkel : borgmoerkes en nylon :idea:
" beem me up, scotty !!"
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

... voor het achterlicht van een rt te verwijderen hoeft het zadel er nie af dacht ik?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
zed

Bericht door zed »

JH. schreef:... voor het achterlicht van een rt te verwijderen hoeft het zadel er nie af dacht ik?
JH, op de mijne toch wel hoor. Die bouten van de unit steken van buiten naar binnen en om de zwarte plastieken "moeren" er op te draaien , moet ge uw zadel afnemen.. Da's het enige dat ik er van weet zunne :oops:
" beem me up, scotty !!"
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

inderdaad
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
zed

Bericht door zed »

IRON GONZO schreef:inderdaad
respect, man :wink:
" beem me up, scotty !!"
amateurke

Bericht door amateurke »

yep, ook voorgehad na een vrij intense rit op kasseien terwijl mijne maat (die ook nen 1150 rt heeft, nergens last van had. Aangezien we zonder materieel niet aan die schroefdopjes konden, voorlopig vast getapet met duck tape en zo naar huis gereden, ywas geen zicht maar wel snel gerepareerd, eens thuis. Zitten wel op een rotpunt weggestopt, me wa dikke worste vingertjes zoals de mijn kon ik die schroefdop amper vastzetten. Nu kontroleer ik ze regelmatig om te zien of ze nog wel vastzitten. 8-) Ma 't staat inderdaad onnozel om dat licht te zien bengelen aan een electriek draadje :oops:
zed

Bericht door zed »

Yep, moest ook serieus foefelen met mijn vingers ( heb nochtans héééél elegante vingers volgens de mijne :lol: ) om ze vast te zetten..Maar zoals Gonzo zei, borgmoerkes halen straks en 't is opgelost.. Kwsetie da'k niet meer elke stop dwangmatig aan mijn achterlicht voel om te voelen of het nog niet loszit. Komt zo wat amateurachtig over hé..alsof ge met een rammelbak rijdt. En dat willen we zeker niet :cry:
" beem me up, scotty !!"
Plaats reactie