de zwaantjes bestaan 75 jaar

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

RUSOR

Re: de zwaantjes bestaan 75 jaar

Bericht door RUSOR »

adjuvo schreef:Voor diegenen die iets of wat ontgoocheld van hun trip zijn teruggekeerd is het misschien goed om ook van onderstaande vermelding nota te nemen welke heden op het hulpdienstenforumvlaanderen werd gepost naar aanleiding van een opmerking ivm het onvolledige karakter van de expositie :

"ja inderdaad, maar je vergeet iets dat je tevens niet kan weten, en dat is dat dit volledig in elkaar is gestoken door vrijwilligers zonder geld, zonder steun van het commando WPR maar dat ze wel met de pluimen gaan lopen voor radio en tv..... "

Dus al bij al onzen hoed ( of helm) af voor die mannen die deze collectie onbaatzuchtig bij elkaar hebben gebracht gedurende hun vrije tijd , zodat we ze ook eens van kort bij kunnen besnuffelen !
In zo'n geval... mijne hoed af voor deze tentoonstelling....

GRTS Danny
Harald

Bericht door Harald »

Inderdaad :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
De Jempy

Bericht door De Jempy »

Harald schreef:Het woord "zwaantjes" heeft meerdere oorsprongen.
- komt van "zwijnen" varkens ........( zou best kunnen hoor ) :lol: ( vooral uit het Antwerpse)
- van hun oorspronkelijke kledij, kleine pothelm in kurk met een lederen jas.
Die jas waaide sierlijk open tijdens het rijden. ( vandaar het vergelijk met een zwaan.) :wink:
Een ander uitleg is dat de "zwaantjes" bij oorsprong het nummer 22 op hun opbergkoffers droegen.
2 heeft de vorm van een zwaan - 22 dus van zwaantjes :wink:
Afbeelding
Afbeelding
De Jempy

Bericht door De Jempy »

sprint schreef:
RUSOR schreef: De gillet was zeker de moeite... de rest wat povertjes

GRTS Danny
Anders moet je eens op mijn website gaan kijken :idea:
http://www.gillet-herstal.be
Wetende dat in het museum van de rijkswacht een Gillet Estafette staat, stel ik me toch de vraag wie daar ooit mee gereden heeft.
Is schijnbaar niet aanwezig op de tentoonstelling van de WPR.
Afbeelding
Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

De Jempy schreef:Is schijnbaar niet aanwezig op de tentoonstelling van de WPR.
De foto die ik postte van de Gillet 600 is daar getrokken.
Op de site van de Rijkswacht kan je foto's terugvinden van 1934 en 1935,
van de toenmalige "brigade motosicliste"
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
sprint

Bericht door sprint »

De Jempy schreef:Wetende dat in het museum van de rijkswacht een Gillet Estafette staat, stel ik me toch de vraag wie daar ooit mee gereden heeft.
Het antwoord blijf ik je even verschuldigd, maar ik zoek het wel op.
Marnix.

Afbeelding
adjuvo

Bericht door adjuvo »

Als je meer wil weten over de geschiedenis van het voertuig of zijn vorige eigenaar kan je eveneens contact opnemen met de historische dienst van de politie via archi@fedpol.be.
edargpu

Bericht door edargpu »

adjuvo schreef:Voor diegenen die iets of wat ontgoocheld van hun trip zijn teruggekeerd is het misschien goed om ook van onderstaande vermelding nota te nemen welke heden op het hulpdienstenforumvlaanderen werd gepost naar aanleiding van een opmerking ivm het onvolledige karakter van de expositie :

"ja inderdaad, maar je vergeet iets dat je tevens niet kan weten, en dat is dat dit volledig in elkaar is gestoken door vrijwilligers zonder geld, zonder steun van het commando WPR maar dat ze wel met de pluimen gaan lopen voor radio en tv..... "

Dus al bij al onzen hoed ( of helm) af voor die mannen die deze collectie onbaatzuchtig bij elkaar hebben gebracht gedurende hun vrije tijd , zodat we ze ook eens van kort bij kunnen besnuffelen !
In dit geval herzie ik mijn mening en heb ik veel lof voor de vrijwilligers :thumleft:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
adjuvo

Bericht door adjuvo »

Voor hen die het niet gehaald hebben , alsog een korte video-reportage van RTL

http://rtlinfo.alinfini.be/index.php?op ... &mmo=29790
zed

Bericht door zed »

De zwaantjes...breek mijne mond niet open..
Van z'n leven tweemaal meegedaan aan de selecties. Eerste maal afgekeurd bij medisch onderzoek omdat ze op de röntgenfoto's zagen dat ik niet genoeg haarwortels had op mijn bovenlip..Geen snor teweeg, geen gendarm teweeg dus ! :-(
Dacht zo de tweede keer : die gaan mij niet meer liggen hebben..Op het moment dat ik onder de platen moet ( röntgenstralen) met mijn gezicht, trek ik dat spel naar beneden zodanig dat hij net boven mijn kruis-spel-zizi (schaamstreek) ne foto pakt !! :idea:
ikke ferm content, met al dat haar boven mijn..juist..no problemo. Smile op mijn gezicht en naar huis

Krijg ik toch wel twee weken later ne brief dat ik afgekeurd ben zeker ! Bleek dat mijne "neus "te krom was op de röntgenfoto's.. :oops:
Geen lachertje zunne, dat medisch examen. :wink:
" beem me up, scotty !!"
UpJohn

Bericht door UpJohn »

.Op het moment dat ik onder de platen moet ( röntgenstralen) met mijn gezicht, trek ik dat spel naar beneden zodanig dat hij net boven mijn kruis-spel-zizi (schaamstreek) ne foto pakt !!
Bleek dat mijne "neus "te krom was op de röntgenfoto's..
Ben je linkshandig miss ? .. :grin: :mrgreen: :grin:
Leuk verhaal alleszins ....
Afbeelding
zed

Bericht door zed »

Sn@pPy*GS schreef:
.Op het moment dat ik onder de platen moet ( röntgenstralen) met mijn gezicht, trek ik dat spel naar beneden zodanig dat hij net boven mijn kruis-spel-zizi (schaamstreek) ne foto pakt !!
Bleek dat mijne "neus "te krom was op de röntgenfoto's..
Ben je linkshandig miss ? .. :grin: :mrgreen: :grin:
Leuk verhaal alleszins ....
Afbeelding
Heb nog een verweerschrift ingediend onder het thema" d'er is niks in de natuur dat recht is.." maar het mocht niet baten... :wink:
" beem me up, scotty !!"
adjuvo

Bericht door adjuvo »

zed schreef:
Sn@pPy*GS schreef:
Ik denk dat ik diegene die na jou in de rij stond vorige week ben tegengekomen .
Hij was toen een "vuilniswagen" aan het opschrijven". :pig:

Ge zijt hier trouwens op alle gebied zwaar aan het "afwijken" van het topic ... :clown:
Plaats reactie