Tanken 1200RT
Moderator: GVN
-
PeterGT
- Contacteer:
Tanken 1200RT
Sinds een paar maanden een 1200RT (2005) in gebruik. Volgens specs. 27liter tankinhoud (+4l. reserve).
Steeds gaan tanken als indicatie bijna leeg tot helemaal leeg aangeeft. Bij indicatie bijna leeg krijg ik max. 15-16 liter getankt; bij indicatie leeg 17-18 liter. In beide gevallen serieus moeite om de laatste liter 'druppelgewijs' tot aan vulstop-opening te krijgen (Om toch maar zeker te zijn dat ik 'm helemaal vulde ...). Ik zet 'm steeds op middenbok bij tankbeurt.
Iemand hier ervaring mee of verklaring?
Steeds gaan tanken als indicatie bijna leeg tot helemaal leeg aangeeft. Bij indicatie bijna leeg krijg ik max. 15-16 liter getankt; bij indicatie leeg 17-18 liter. In beide gevallen serieus moeite om de laatste liter 'druppelgewijs' tot aan vulstop-opening te krijgen (Om toch maar zeker te zijn dat ik 'm helemaal vulde ...). Ik zet 'm steeds op middenbok bij tankbeurt.
Iemand hier ervaring mee of verklaring?
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Re: Tanken 1200RT
Ja.!
BC is zoiets als kerstverlichting. 't Is schoon maar totaal overbodig.
Velen op het forum kunnen dit beamen en met de zoekfunctie ga je het ook wel vinden. Als BC aangeeft dat je gaat stilvallen (of eigenlijk al lang aan het duwen moest zijn
) gaat ons Beemertje nog rustig door. Bij --- weergave in het display kan je nog makkelijk enkele 10-tallen kilometers verder bollen. BC is louter indicatief maar niet betrouwbaar. Kijk maar is naar je thermometer.
Grtz.
Cooper
Velen op het forum kunnen dit beamen en met de zoekfunctie ga je het ook wel vinden. Als BC aangeeft dat je gaat stilvallen (of eigenlijk al lang aan het duwen moest zijn
Grtz.
Cooper
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Met software update naar versie 11 dacht ik zijn er goede resultaten geboekt lees ik op de Buitenlandse fora...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Maar toch niet al te veel op vertrouwen. Laat ivm een onderhoudsbeurt kreeg ik een 1150R mee. Op de terugweg naar de garage ging het gele lampje branden. Via de borden gekeken hoeveel km ik nog moest en dat vergeleken met het aantal km die de BC aangaf. Dat had ik goed moeten halen. Binnen 20 km viel de motor stil zonder brandstof. Bij mijn eigen motor klopt het wel weer. Kun je veel verder mee rijden dan de BC aangeeft.cooper schreef:Ja.!
Velen op het forum kunnen dit beamen en met de zoekfunctie ga je het ook wel vinden. Als BC aangeeft dat je gaat stilvallen (of eigenlijk al lang aan het duwen moest zijn) gaat ons Beemertje nog rustig door. Bij --- weergave in het display kan je nog makkelijk enkele 10-tallen kilometers verder bollen. BC is louter indicatief maar niet betrouwbaar. Kijk maar is naar je thermometer.
Grtz.
Cooper
Lid van de BMW Club Nederland
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
Hello, ik had hetzelfde met m'n GS van 2007. Er is een update beschikbaar die de restafstandsaanduiding betrouwbaarder maakt. Effe langsgaan bij dealer.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
-
PeterGT
- Contacteer:
Thanks voor de reacties. RT was pas nog binnen voor onderhoud, en zou volledig ok zijn in voorgeschreven modificaties en updates. Dat één en ander (zoals temperatuur-aanduiding) van BC met een dikke korrel zout te nemen zijn, had ik al ervaren en hier kunnen lezen.
Benzine-aanduiding is toch wel essentieel en dat die er 10-16 liter (37%-59%) 'naast' zit, is toch wel lastig. Ik heb blijkbaar maar een halve naftbak ...
Zal deze week nog eens extra bij dealer navragen naar die software-update, en hou jullie op de hoogte.
Benzine-aanduiding is toch wel essentieel en dat die er 10-16 liter (37%-59%) 'naast' zit, is toch wel lastig. Ik heb blijkbaar maar een halve naftbak ...
Zal deze week nog eens extra bij dealer navragen naar die software-update, en hou jullie op de hoogte.
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Ikzelf vul ook tot de benzine tot bovenaan de dop staat (boven de rubber in de vulhals). Als ik rijd tot mijn boordcomputer "0" km resterend zegt, tank ik maximum 24 liter en dus moeten er nog bijna 3 liter oftewel een goeie 50 kilometer in de tank zitten. Ik vind dit helemaal niet erg, liever zo dan omgekeerd. Nu geraak je nog steeds aan een pomp zonder te panikeren. Ik ga er van uit dat mijn acceradius dus meestal minstens 450 km bedraagt ongeacht de rijstijl uitgezonderd een 'lage vlieg' rit op de Duitse autobahn.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
PeterGT
- Contacteer:
Bij dealer langsgeweest. Probleem gekend en op te lossen. Kort samengevat : tank leeghalen, BC software-reset.
Zal bij eerstvolgende onderhoud dat eens laten uitvoeren. Verder verslag volgt.
Zal bij eerstvolgende onderhoud dat eens laten uitvoeren. Verder verslag volgt.
-
Herman1200RT
Vandaag thuisgekomen en lampje reserve brande,nog 65 km tegoed volgens bc.Moto had een tijd op de jiffie gestaan,bij vertrek geen lampje meer en plots nog 142 km tegoed.Ben direkt gaan tanken en heb er 20.5l ingekregen.Met een gemiddeld verbruik van 5.6l moet dit ongeveer wel kloppen.Ik heb de indruk dat er een deel van de benzine in de rechter tankhelft blijft zitten en wanneer de moto naar links overhelt deze overloopt.Zit de vlotter misschien aan de linkerkant?
grtz
Herman
grtz
Herman
de vlotter (detectielint) zit inderdaad links.
Voor de mensen die ooit de tankdop geheel verwijderd hebben en klagen over de BC..., mogelijk zit het "lint" in de foute holte van de linkerkant van de tank, of niet diep genoeg en gebogen.
philip
Voor de mensen die ooit de tankdop geheel verwijderd hebben en klagen over de BC..., mogelijk zit het "lint" in de foute holte van de linkerkant van de tank, of niet diep genoeg en gebogen.
philip