Muziek Mp-3 en GPS in de oren

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Tommeke
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2006, 22:09
Locatie: Kluisbergen

Muziek Mp-3 en GPS in de oren

Bericht door Tommeke »

Ik ben op zoek naar een zo goedkoop mogelijke oplossing om met gewone oortjes van een Mp-3 speler zowel het geluid uit die Mp-3 speler als dat van mijn GPS-toestel (quest) te kunnen horen, waarbij het geluid van de muziek gedempt wordt als de GPS een aanwijzing geeft. Bestaat zo'n systeem zonder dat het al te veel moet gaan kosten?
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Muziek Mp-3 en GPS in de oren

Bericht door John »

Ja dat kan. Maar ik vrees er een beetje voor dat je het zelf in mekaar moet solderen. Ik heb hier nog wel een printplaatje liggen voor dat kleinood. Het heeft wel een voeding nodig (12V)
Johannetje
Berichten: 366
Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
Locatie: Prov. Antwerpen

Re: Muziek Mp-3 en GPS in de oren

Bericht door Johannetje »

John schreef:Ja dat kan. Maar ik vrees er een beetje voor dat je het zelf in mekaar moet solderen. Ik heb hier nog wel een printplaatje liggen voor dat kleinood. Het heeft wel een voeding nodig (12V)
Hoi John,

Heb ook eens zoiets in elkaar geknutseld, maar ivm afwijkende weerstand van beide apparaten ging het geluid erg achteruit.
Herken je dat ?

Groetjes

Johan
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Muziek Mp-3 en GPS in de oren

Bericht door John »

Nee Johan, geen probleem mee. Je steld het geluid in op de twee toestellen en er treed geen enkel verlies of brom op. Het is in feite een schakeling die geactiveerd wordt door het stemgeluid van de GPS. Geen singaal meer van Truus en je radio of MP3 komt er terug door.
Johannetje
Berichten: 366
Lid geworden op: 07 jan 2007, 14:23
Locatie: Prov. Antwerpen

Re: Muziek Mp-3 en GPS in de oren

Bericht door Johannetje »

John schreef:Nee Johan, geen probleem mee. Je steld het geluid in op de twee toestellen en er treed geen enkel verlies of brom op. Het is in feite een schakeling die geactiveerd wordt door het stemgeluid van de GPS. Geen singaal meer van Truus en je radio of MP3 komt er terug door.
OK, dank je, moet ook niet teveel knutselen aan dingen waar ik niet voor op school gezeten heb.....
:lol: :lol: :lol:
I am a Fanatic BMW R1150RT driver. (sinds mei 2010 R1150RT)
(vanaf 1983) Zundapp KS50/KS125, Benelli 250 2C, Honda VF750F, Kawasaki LTD 454 (1995 en 2000), BMW R80 RT, BMW K100RT, BMW R1100RT.
Geniet, want ......vandaag is morgen alweer gisteren.

Garmin Zumo 550 Europe
Plaats reactie