Zijdeksels los
Moderator: GVN
Zijdeksels los
Yo GS-ers,
Tijdens het oprijden naar dardennen, op de zonninge zondag die ons dit weekend te beurt viel, had ik eventjes pech.
Samen met mijn compagnon, beide met duo, snorren we aan goed tempo (+- 130 km/u) op het derde vak op de E40. Eventjes voor Brussel schrik ik me een hoedje als het kunststoffen zijpaneel plotseling in een hoek van 90 graden met de tank komt te staan. Gelukkig vlak aan de Texaco net voor Brussel, waar we meteen het euvel zo goed als mogelijk hebben verholpen. Wat was nu het probleem: de schroef helemaal voorin stond los, waardoor de luchtstroom het hele paneel heeft losgerukt.
Eigen schuld, want enkele dagen daarvoor de bekabeling voor de Zumo en autocom aangebracht en niet eventjes aandachtig nagekeken of alles wel goed op z'n plaats zat.
Nu, waarvoor ik jullie nodig heb:
Er zijn 2 stukken die schade hebben opgelopen. Namalijk: het lichtalu afdekstuk op de zijkant (metaalkleurig, waarop GS 1200 staat) is geplooid aan het bovenste bevestigingspunt, vertoont ook kleine barstjes, en het bovenstuk waarin de tankdop vastzit(in mijn geval zwart) is afgebroken aan de bevestiging met het hierboven beschreven deel. Wie kan me adviseren waar en hoe ik best deze stukken kan bemachtigen. Ik heb nog geen info bij de dealer opgevraagd, ik wou eerst jullie advies eens horen.
Misschien heeft iemand een van deze stukken liggen, of weet één van jullie wie dit kan herstellen?
Vooraf reeds bedankt voor de tips!
Tijdens het oprijden naar dardennen, op de zonninge zondag die ons dit weekend te beurt viel, had ik eventjes pech.
Samen met mijn compagnon, beide met duo, snorren we aan goed tempo (+- 130 km/u) op het derde vak op de E40. Eventjes voor Brussel schrik ik me een hoedje als het kunststoffen zijpaneel plotseling in een hoek van 90 graden met de tank komt te staan. Gelukkig vlak aan de Texaco net voor Brussel, waar we meteen het euvel zo goed als mogelijk hebben verholpen. Wat was nu het probleem: de schroef helemaal voorin stond los, waardoor de luchtstroom het hele paneel heeft losgerukt.
Eigen schuld, want enkele dagen daarvoor de bekabeling voor de Zumo en autocom aangebracht en niet eventjes aandachtig nagekeken of alles wel goed op z'n plaats zat.
Nu, waarvoor ik jullie nodig heb:
Er zijn 2 stukken die schade hebben opgelopen. Namalijk: het lichtalu afdekstuk op de zijkant (metaalkleurig, waarop GS 1200 staat) is geplooid aan het bovenste bevestigingspunt, vertoont ook kleine barstjes, en het bovenstuk waarin de tankdop vastzit(in mijn geval zwart) is afgebroken aan de bevestiging met het hierboven beschreven deel. Wie kan me adviseren waar en hoe ik best deze stukken kan bemachtigen. Ik heb nog geen info bij de dealer opgevraagd, ik wou eerst jullie advies eens horen.
Misschien heeft iemand een van deze stukken liggen, of weet één van jullie wie dit kan herstellen?
Vooraf reeds bedankt voor de tips!
Leven is het meervoud van lef!
Hi Wally,
Voor stukken BMW Duursma eens zoeken op www, hebben sectie met wisselstukken.
Voor stukken BMW Duursma eens zoeken op www, hebben sectie met wisselstukken.
Laatst gewijzigd door Wingman X op 29 sep 2017, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Wally
Mijn 2004 1200 GS was een van de eerste die dit probleem tegenkwam. NL dealers en volgens mij ook BMW NL hebben toen de bevestiging gemodificeerd met een zwaardere soort schroef.
Tja, mocht die niet vast gedraaid zijn dan doe je niks. Maar is het nog het oude model, zou je je dealer eens kunnen navragen waarom ze die nooit gemodificeerd hebben...
Lees dit hele verhaal maar eens door! klikkerdielklik
Mijn 2004 1200 GS was een van de eerste die dit probleem tegenkwam. NL dealers en volgens mij ook BMW NL hebben toen de bevestiging gemodificeerd met een zwaardere soort schroef.
Tja, mocht die niet vast gedraaid zijn dan doe je niks. Maar is het nog het oude model, zou je je dealer eens kunnen navragen waarom ze die nooit gemodificeerd hebben...
Lees dit hele verhaal maar eens door! klikkerdielklik
-
tweetyoost
Re: Zijdeksels los
Ik heb sinds 2 dagen een R1200GS....
Prima moto, alleen storen mij de zijstandaard (2004) model (vind ik iets te snel wegklappen)
en het traag rijden is ook niet echt weggelegd voor de GS
En vanmorgen... ja hoor knal zo'n rechter zijpaneel tegen mijn been.. gestopt... 2uur gezocht over 500m naar mijn zijpaneel.. niet gevonden wsh in het kanaal beland 5m van de rijstrook
aluminium stuk ook verbogen...
Prijs bij de bmw garage voor beide stukken 418euro.. grrrrrrrrrr had ik het nu nog teruggevonden dan had ik dan toch al mijn 29euro dure bmw logo kunnen herbruiken..
Prima moto, alleen storen mij de zijstandaard (2004) model (vind ik iets te snel wegklappen)
en het traag rijden is ook niet echt weggelegd voor de GS
En vanmorgen... ja hoor knal zo'n rechter zijpaneel tegen mijn been.. gestopt... 2uur gezocht over 500m naar mijn zijpaneel.. niet gevonden wsh in het kanaal beland 5m van de rijstrook
aluminium stuk ook verbogen...
Prijs bij de bmw garage voor beide stukken 418euro.. grrrrrrrrrr had ik het nu nog teruggevonden dan had ik dan toch al mijn 29euro dure bmw logo kunnen herbruiken..
De bevestiging van de zijdeksels (model R12GS '04-'07), binnenzijde, werd in de lopende serie verbeterd. In plaats van de zwarte plastieken vleugelbout (of hoe noem je dat) is er een bevestiging met een metalen torx boutje en een clip-on moer beschikbaar, zodat wegvliegen wordt tegengegaan. Werd reeds geplaatst af-fabriek bij de laatste GS-modellen vóór de facelift. Heeft uw R12GS de plastieken bevestiging, en wil u gemoedsrust, dan zelf plaatsen. Kostprijs enkele euro's, te verkrijgen bij uw dealer. De overige bevestigingen blijven gelijk.
Effe wat pics : linkerzijde :

... de rechterzijde ziet er hetzelfde uit
:

En de onderdelen zijn :
- 2 boutjes Nr. 06327657966
- 2 moeren Nr. 61131372033
- 2 onderlegschijfjes
Succes !
Effe wat pics : linkerzijde :

... de rechterzijde ziet er hetzelfde uit

En de onderdelen zijn :
- 2 boutjes Nr. 06327657966
- 2 moeren Nr. 61131372033
- 2 onderlegschijfjes
Succes !
Laatst gewijzigd door Toedel op 21 mei 2008, 10:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
tweetyoost schreef:...en het traag rijden is ook niet echt weggelegd voor de GS...
Allez, als er nu één model van BMW is waar ge mee kunt surplacen en op nen halve zakdoek draaien dan zal het de GS wel zijn...
Nil volentibus arduum
-
tweetyoost
Wel ik vond mijn rockster toch beter op zeer lage snelheden..Raketman schreef:tweetyoost schreef:...en het traag rijden is ook niet echt weggelegd voor de GS...![]()
![]()
Allez, als er nu één model van BMW is waar ge mee kunt surplacen en op nen halve zakdoek draaien dan zal het de GS wel zijn...
maar das waarschijnlijk omdat ik nog een beetje gewend moet raken aan die gs, ondertussen heb ik ook eens een synchronisatie van de gaskleppen gedaan en het beestje draait al vlotter rond:)
ge komt nog goed:p
is dit geen stevigere manier om die panelen te bevestigen dan?
http://www.touratech.com/shops/001/prod ... 9e2e47d748
R 1200 GS - yippie, weeral verdwaald!
WR426 - yippie
WR426 - yippie
-
tweetyoost
ik vind het niet direct terug met uw link maar ik heb ze gewoon met 2 spanbandjes stevig vastgehangen.. ik vertrouw meer op een spanbandje dan op een kwart draai plastieken vijsje..
WouterFr schreef:is dit geen stevigere manier om die panelen te bevestigen dan?
Dat zijn anti diefstal vijskes, dan kunt ge de zijpanelen enkel losmaken met bijgeleverd sleuteltje,
veranderd niets aan stevigheid