Anakee versus Tourance...
Moderator: GVN
Anakee versus Tourance...
Jup,
Hoeveel en waar betaalden jullie voor de Anakees (V&A) en hoeveel betaalden jullie voor de Tourances (V&A)...?
Amicaal
Chiepe
Hoeveel en waar betaalden jullie voor de Anakees (V&A) en hoeveel betaalden jullie voor de Tourances (V&A)...?
Amicaal
Chiepe
Chiepe,
Een maand geleden laten plaatsen bij bandencentrale Roegies, of is het Roegiers in Evergem Sleidinge : voor mijnen GS :
==> Achterband Anakee 125 €
==> Voorband Bridgestone Battlax 125 €
Is en blijft volgens mij de goedkoopste, ben er zelf mensen van tegen Maasmechelen tegengekomen. Oh ja nog dit ... ge rijdt uwen gs binnen en na een 15 tal minuten ben je terug buiten...
Groeten,
Dits
Een maand geleden laten plaatsen bij bandencentrale Roegies, of is het Roegiers in Evergem Sleidinge : voor mijnen GS :
==> Achterband Anakee 125 €
==> Voorband Bridgestone Battlax 125 €
Is en blijft volgens mij de goedkoopste, ben er zelf mensen van tegen Maasmechelen tegengekomen. Oh ja nog dit ... ge rijdt uwen gs binnen en na een 15 tal minuten ben je terug buiten...
Groeten,
Dits
-
J-P
- Contacteer:
Yep, ROegiers! 225 euri voor een setje Anakees of Tourances (prijs was hetzelfde)
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
tourance
Net gebeld met rogiers set tourance 240€ plaatsen incl.
Paul
Paul
Your heart is free, have the courage to follow it!
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
-
J-P
- Contacteer:
Nou, dan zou ik Anakees nemen! 15 euro goedkoper en plakken een stuk beter.
J-P
-
J-P
- Contacteer:
Nog even een woordje over Roegiers. Ik kom daar zeer regelmatig, soms 10x per jaar om nieuwe banden. Afgelopen woensdag was het gedaan met mijn Anakee, totaal profielloos geworden na 4500 km. Ik had ergens in mijn achterhoofd dat ze tot 7 uur `s avonds open waren en toen ik om half 6 van mijn werk vertrok dacht ik maar gelijk door te rijden naar Sleidinge. Kom ik daar aan om 18.10, trekt d`n boas net de deur achter zich dicht. Ik vertel `m dat ik dacht dat hij tot 7 uur open was maar daarin was ik blijkbaar fout. Natuurlijk stom van mij dus ik vroeg `m of ie mij dan alleen nog een Anakee wou meegeven, dan zou ik de band wel door m`n eigen dealer laten monteren (nog altijd goedkoper dan de band bij de dealer kopen).Toen hij m`n achterband zag zei hij gelijk dat ik hem maar binnen moest zetten want het was onverantwoord daarmee verder te rijden. 20 minuten later rolde ik op vers rubber weer buiten en was hij te laat voor z`n avondmaal. Hij had het niet hoeven doen maar voor vaste klanten doet hij het met plezier. Een dikke pluim voor Roegiers, de volgende keer krijgt hij van mij een goeie fles drank!
J-P
-
J-P
- Contacteer:
Den John uit Scotland neemt als het goed is een paar flaskes voor mij mee dus dat zou moeten lukken 
J-P
-
J-P
- Contacteer:
Geen zorgen, jouw coordinaten staan als waypoint in ons Gpsken, edde da nie gezien? 
J-P
Nieuwe Anakee's
Nieuwe Anakee's laten monteren bij Roegiers : all in 225 € betaald
Hiervoor reed ik met Metzeler Tourance, zo'n 20 000 km.
Wat me direct opvalt is dat de Anakee van bij het begin vertrouwd aanvoelt. Indertijd, met nieuwe Tourances is het bijna alsof je de bocht in valt.
Naarmate de Tourance ouder wordt, vergt die ook steeds meer input om de bocht in te sturen, ik hoop dat dat met de Anakees niet meer het geval is.
De inplanting van de groeven is bij Anakees anders, dit zou het gekende kappen zoals met Tourances op leeftijd moeten tegengaan. Ik ben benieuwd of deze belofte nagekomen wordt...
Bij droog weer was ik tevreden met de Tourances, maar bij regenweer was dat gans wat minder. De Anakees scoren voorlopig beter op dat vlak.
Als ze versleten zijn hou ik jullie op de hoogte
Hiervoor reed ik met Metzeler Tourance, zo'n 20 000 km.
Wat me direct opvalt is dat de Anakee van bij het begin vertrouwd aanvoelt. Indertijd, met nieuwe Tourances is het bijna alsof je de bocht in valt.
Naarmate de Tourance ouder wordt, vergt die ook steeds meer input om de bocht in te sturen, ik hoop dat dat met de Anakees niet meer het geval is.
De inplanting van de groeven is bij Anakees anders, dit zou het gekende kappen zoals met Tourances op leeftijd moeten tegengaan. Ik ben benieuwd of deze belofte nagekomen wordt...
Bij droog weer was ik tevreden met de Tourances, maar bij regenweer was dat gans wat minder. De Anakees scoren voorlopig beter op dat vlak.
Als ze versleten zijn hou ik jullie op de hoogte
Jup,
Na het monteren van een set nieuwe banden heb je ALTIJD het gevoel dat ze veel beter de bochten insturen...
Gewoon door het feit dat je al enkele duizenden kilometers met je oude set banden aan het rijden bent die al een serieus afgevlakt loopvlak hebben en bijgevolg een "kantelpunt" moeten overwinnen...!!!
Vroeger liet ik me daar ook aan vangen!!!
TIP :
Vergelijk is enkel mogelijk door de rijden met 2 dezelfde motoren - dezelfde als waar mee je dagelijks rijdt,deze ken je trouwens door en door - met op de ene een paar nieuwe TOURANCE's en op de andere een paar nieuwe ANAKEES...
Dan pas kan een je een degelijk vergelijk maken...
Amicaal
Chiepe
Na het monteren van een set nieuwe banden heb je ALTIJD het gevoel dat ze veel beter de bochten insturen...
Gewoon door het feit dat je al enkele duizenden kilometers met je oude set banden aan het rijden bent die al een serieus afgevlakt loopvlak hebben en bijgevolg een "kantelpunt" moeten overwinnen...!!!
TIP :
Vergelijk is enkel mogelijk door de rijden met 2 dezelfde motoren - dezelfde als waar mee je dagelijks rijdt,deze ken je trouwens door en door - met op de ene een paar nieuwe TOURANCE's en op de andere een paar nieuwe ANAKEES...
Dan pas kan een je een degelijk vergelijk maken...
Amicaal
Chiepe
Plat ?
Ik heb nog nooit versleten banden gehad met een afgeplat loopvlak.
'k Heb er net met mijn nieuwe Anakees een week Zwarte Woud opzitten, waarvan ruim de helft van de gereden kilometers in de regen.
Besluit : NOOIT MEER TOURANCE !! die Anakees geven echt veel meer vertrouwen, zelfs bij regenweer ga je vol vertrouwen tot een cm van de rand en bij den drogen rij je het Bibendum-manneken en het looprichtingpijleken er na enkele duizenden kilometer gewoon vanaf.
'k Heb er net met mijn nieuwe Anakees een week Zwarte Woud opzitten, waarvan ruim de helft van de gereden kilometers in de regen.
Besluit : NOOIT MEER TOURANCE !! die Anakees geven echt veel meer vertrouwen, zelfs bij regenweer ga je vol vertrouwen tot een cm van de rand en bij den drogen rij je het Bibendum-manneken en het looprichtingpijleken er na enkele duizenden kilometer gewoon vanaf.
Met Tourance deed ik 20 000 km, volgens verschillende bronnen moet ik met de Anakees zo'n 15 000 km kunnen rondmaken.Kurt schreef:Ik moet mijn Tourances binnenkort ook wisselen. En als ik het goed begrijp ligt de voorkeur momenteel bij Anakees?
OK wat betreft rijkwaliteit, maar gaan ze ook lang genoeg mee?
De Anakees zijn wel iets goedkoper in aankoop, maar de kostprijs per kilometer is voordeliger bij de Tourance.
Omdat ik mij veiliger voel met de Anakees neem ik er de kleine meerprijs per kilometer graag bij.
Den boete
Ik kan niet zo goed volgen, je schrijft
Ik kan niet zo goed volgen, je schrijft
Gewoon door het feit dat je al enkele duizenden kilometers met je oude set banden aan het rijden bent die al een serieus afgevlakt loopvlak hebben en bijgevolg een "kantelpunt" moeten overwinnen...!!!Wat me direct opvalt is dat de Anakee van bij het begin vertrouwd aanvoelt. Indertijd, met nieuwe Tourances is het bijna alsof je de bocht in valt.
Ik heb nog nooit versleten banden gehad met een afgeplat loopvlak.
NOOIT MEER TOURANCE !! die Anakees geven echt veel meer vertrouwen, zelfs bij regenweer ga je vol vertrouwen tot een cm van de rand en bij den drogen rij je het Bibendum-manneken en het looprichtingpijleken er na enkele duizenden kilometer gewoon vanaf.
Is je rijstijl dan zoveel agressiever geworden met de michelins ? Want met de rijstijl als hierboven beschreven , kan ik je wel verzekeren dat 20.000km een fabeltje zal zijn.hiervoor reed ik met Metzeler Tourance, zo'n 20 000 km.
Groetjes Swa
-
Jo De Paepe