Rij 'm leeg: Eco-run september 2008
Moderator: GVN
Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Rij 'm leeg: Eco-run september 2008
Bijgewerkt: donderdag 26 juni 2008
PORJECT TIJELIJK BEVROREN (26/6/08)
Gezien de verbruikcijfers toch zo uiteenlopend zijn, zou ik eventueel een "rij 'm leeg" rit willen organiseren. Ik pols even naar de interesse voor deelname. Ik denk aan een parkoers, lang genoeg met afwisselend traject van snelweg, secundair en kleine wegen, en genoeg benzinepompen onderweg. Eventueel een bezemwagen met benzine en dus een soort 'hoe ver geraak ik met volle tank' -run. Zou er interesse zijn in deelname ? Deelnemers dienen de spelregels te volgen en alles netjes te noteren, achteraf giet ik het in een artikel voor de website met foto's. Dit alles onder voorbehoud.
- Denkelijk (wegens organisatie en verlofperiodes) planning medio september. (datum nog te prikken)
- Startpunt aan een plek met parking en tankmogelijkheden, plus gratis koffie bij vertrek. (locatie gekend)
- Deelnemers met alle BMW motoren toegelaten, andere motoren welkom, echter worden deze niet in de cijfers opgenomen mbt de publicatie van de resultaten (DE PVDK Files is BMW-gerelateerd ...)
- Parcours met diverse wegen (snelweg, N-wegen, secundair, kleine wegen). (parcours nog uit te stippelen)
- Afstand te bekijken. Twee mogelijkheden (tankbeurt na bepaalde afstand - tankbeurt bij leegrijden) (te bepalen)
- Servicewagen met benzine en sleutelmateriaal en gsm oproepnummer en gps (geregeld)
- BBQ als afsluiter op de avond (mits inschrijving en betaling) (nog in vorm te gieten)
- Deelnemers krijgen formulier, in te vullen en af te geven na de rit.
- Roadbook op GPS voor deelname. Voorziening van genoeg tankgelegenheid. (roadbook nog te maken)
PORJECT TIJELIJK BEVROREN (26/6/08)
Gezien de verbruikcijfers toch zo uiteenlopend zijn, zou ik eventueel een "rij 'm leeg" rit willen organiseren. Ik pols even naar de interesse voor deelname. Ik denk aan een parkoers, lang genoeg met afwisselend traject van snelweg, secundair en kleine wegen, en genoeg benzinepompen onderweg. Eventueel een bezemwagen met benzine en dus een soort 'hoe ver geraak ik met volle tank' -run. Zou er interesse zijn in deelname ? Deelnemers dienen de spelregels te volgen en alles netjes te noteren, achteraf giet ik het in een artikel voor de website met foto's. Dit alles onder voorbehoud.
- Denkelijk (wegens organisatie en verlofperiodes) planning medio september. (datum nog te prikken)
- Startpunt aan een plek met parking en tankmogelijkheden, plus gratis koffie bij vertrek. (locatie gekend)
- Deelnemers met alle BMW motoren toegelaten, andere motoren welkom, echter worden deze niet in de cijfers opgenomen mbt de publicatie van de resultaten (DE PVDK Files is BMW-gerelateerd ...)
- Parcours met diverse wegen (snelweg, N-wegen, secundair, kleine wegen). (parcours nog uit te stippelen)
- Afstand te bekijken. Twee mogelijkheden (tankbeurt na bepaalde afstand - tankbeurt bij leegrijden) (te bepalen)
- Servicewagen met benzine en sleutelmateriaal en gsm oproepnummer en gps (geregeld)
- BBQ als afsluiter op de avond (mits inschrijving en betaling) (nog in vorm te gieten)
- Deelnemers krijgen formulier, in te vullen en af te geven na de rit.
- Roadbook op GPS voor deelname. Voorziening van genoeg tankgelegenheid. (roadbook nog te maken)
Laatst gewijzigd door MOTOBLOG op 26 jun 2008, 07:55, 6 keer totaal gewijzigd.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Re: Rij 'm leeg: interesse ?
Nou moe, count me in !
Seems a lot of fun to me
Wel graag met bezemwagen, en dat laatste niét om de straat te kuisen
Seems a lot of fun to me
Wel graag met bezemwagen, en dat laatste niét om de straat te kuisen
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Beemerboy09
Waarschijnlijk een domme vraag :
is dat niet slecht voor de motor om de benzinetank volledig leeg te rijden ?
Ik zit momenteel aan een verbuik van ongeveer 6 liter per honderd met m'n 850 RT.
(Vijf jaar oud en + 100000 Km)

is dat niet slecht voor de motor om de benzinetank volledig leeg te rijden ?
Ik zit momenteel aan een verbuik van ongeveer 6 liter per honderd met m'n 850 RT.
(Vijf jaar oud en + 100000 Km)
I love my R 850 RT.
-
tweetyoost
fun 
en dan maar even hard aan de gas hangen bij het oprijden van bv. de autostrade:p
en dan maar even hard aan de gas hangen bij het oprijden van bv. de autostrade:p
Is leeg rijden inderdaad niet slacht voor de katalysator??
Peter
Peter
motorgroeten
-
Iron Gonzo
leeg rijden kan geen kwaad.
wel moet je als je leeg valt zo rap mogelijk de motor stil leggen om schade aan de bezinepomp te vermijden.
als je dan verse benzine inkapt
contact aan leggen en pomp mooi op druk laten komen alvorens opnieuw te starten.
wel moet je als je leeg valt zo rap mogelijk de motor stil leggen om schade aan de bezinepomp te vermijden.
als je dan verse benzine inkapt
contact aan leggen en pomp mooi op druk laten komen alvorens opnieuw te starten.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Kan leuk worden.
Indien ik vrij ben , wil ik gerust mee werken.
heb een R1150RT Twin Spark
Let wel dat sommige mannen wel wat kilometers kunnen rijden éér ze op "droog " staan.
Een 1200GSa bvb zou zo'n 720 km aan kunnen
Een R1150 RT zo'n 400 KM
Een F650Funduro haalt er dan maar 300Km enz.
Indien ik vrij ben , wil ik gerust mee werken.
heb een R1150RT Twin Spark
Let wel dat sommige mannen wel wat kilometers kunnen rijden éér ze op "droog " staan.
Een 1200GSa bvb zou zo'n 720 km aan kunnen
Een R1150 RT zo'n 400 KM
Een F650Funduro haalt er dan maar 300Km enz.
-
Iron Gonzo
en dan ook het tanken om een goed resultaat te bekomen.
net tot de rand, volgens de regeltjes der kunst
of er dan nog bij druppelen tot nokvol.
net tot de rand, volgens de regeltjes der kunst
of er dan nog bij druppelen tot nokvol.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Wil eigenlijk ook wel eens weten hoe ver ik nog kan nadat het waarschuwingslichtje aangaat.
Als ik niet zelf meekan ben ik toch benieuwd naar het resultaat voor een 1150 RT.
Hoewel ik eigenlijk het antwoord wel weet op de vraag ' hoe ver kan je met een volle tank':
NOOIT VER GENOEG

Als ik niet zelf meekan ben ik toch benieuwd naar het resultaat voor een 1150 RT.
Hoewel ik eigenlijk het antwoord wel weet op de vraag ' hoe ver kan je met een volle tank':
NOOIT VER GENOEG
YOO
ik heb 't al gedaan, bij volle bepakking en een gemmidelde van 140/150 op 't otostraad is 't met 250km gedaan
Maaaar, ik wil graag meedoen, lijkt me idd wel een leuk experiment
Grtz, Philip!
ik heb 't al gedaan, bij volle bepakking en een gemmidelde van 140/150 op 't otostraad is 't met 250km gedaan
Maaaar, ik wil graag meedoen, lijkt me idd wel een leuk experiment
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Mij mag je er ook altijd bijzetten. Altijd handig om weten hoe veel de BC nu wel liegt. En als hij begint te pruttelen wetende dat hulp vlakbij is, altijd mooi meegenomen.
Alles voor de wetenschap hé!
Wanneer zijn we weg? Ben momenteel niet aan't werken maar de bankrekening houdt dat ni vol vandaar.
Alles voor de wetenschap hé!
Wanneer zijn we weg? Ben momenteel niet aan't werken maar de bankrekening houdt dat ni vol vandaar.
Philippe, je weet intussen dat ik altijd voor zoiets te vinden ben, hé 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Sjiek initiatief ...
mvg
Stef
mvg
Stef
vorig jaar "uit noodzaak" in Noorwegen ook een keer meer dan 425 km gereden met een tank van 22 liter
zonder stil te vallen
wil ook wel eens meedoen
groetjes
andré
zonder stil te vallen
wil ook wel eens meedoen
groetjes
andré
R 1250 GS '2021
K 100 basic '84
K 100 basic '84
-
George Michael
Ha, ha, toevallig een paar weken geleden dit gehad op de A12 net voorbij een Shellstation. Stom, stom, stom. Met 430 km op de teller dacht ik nog wel net thuis te komen en de dag er na wel te tanken. Gelukkig was er de mogelijkheid om een paar honderd meter op de vluchtstrook terug te lopen en te tanken. Dan merk je pas dat de RT een zware motor is.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
gaat wel even duren met zo'n 33L tank op mijn GSA
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gij moest weer de grootste hebben, héluc boxer schreef:Hmmm gaat wel even duren met zo'n 33L tank op mijn GSA![]()
Den John heeft meer geluk, die heeft maar een kleintje (zaterdag nog ondervonden, hé Luc
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
Iron Gonzo
voor U wordt het een IRON BUTT rallyluc boxer schreef:Hmmm gaat wel even duren met zo'n 33L tank op mijn GSA![]()
Indien de datum, past ben ik er bij
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Een technieker heeft me eens gezegd dat er altijd restbenzine in de tank blijft, ook al val je stil. Anders zou de brandstofpomp kapot draaien zei hij.
Het lijkt me ergens een verklaring voor het feit dat ik telkens minder liter kan tanken in verhouding met mijn verbruik.
Het lijkt me ergens een verklaring voor het feit dat ik telkens minder liter kan tanken in verhouding met mijn verbruik.
leuk....
een omgekeerde gangbang...
... leegrijden ipv volrijden
een omgekeerde gangbang...
... leegrijden ipv volrijden
Goed initiatief, wil best eens meedoen
Heb een paar jaar geleden naar analogie met de "Jackass-filmpjes" ( die mannen op MTV die de meest gekke stunts uithalen..soms hilarisch!) ook eens een lumineus idee
gehad om een Straffe Toeren-rit te organiseren . De bedoeling was dat de winnaar een prijzenpot van 2500 Euro kon winnen, op voorwaarde dat er 100 deelnemers waren die elk 25 Euro startgeld betaalden - duo's aan 12, 5 Euro .
Scenario als volgt :
Verzamelen in Wetteren op de parking langs de E40 . Dresscode : helmen,motorjas, handschoenen en laarzen..inderdaad geen broek/onderbroek maar gewoon in de blote kont.. Een echte IRON BUT
dus. Bedoeling was om zover mogelijk te rijden zonder geverbaliseerd te worden, en de afstand diende achteraf aangetoond te worden adhv het proces-verbaal ( al dan niet van openbare zedenschennis)- BV PV opgesteld door de verkeerspost van VERVIERS ofzo..
Trek er de boete af ( de eerste maal is toch voorwaardelijk negen kansen op tien - of een werkstraf van dertig dagen) , uw inschrijvingsgeld en als ge dan 't verste rijdt...best een mooie prijs hé. Stel je voor dat er dan meer dan 100 deelnemers zijn .. voor je het weet koop je hier op het forum een tweedehandse K100RS mee of zo..
Enfin, volgens mijn collega's was het er een beetje over...alhoewel ik het stunt-gehalte er nog steeds van inzie
Heb een paar jaar geleden naar analogie met de "Jackass-filmpjes" ( die mannen op MTV die de meest gekke stunts uithalen..soms hilarisch!) ook eens een lumineus idee
Scenario als volgt :
Verzamelen in Wetteren op de parking langs de E40 . Dresscode : helmen,motorjas, handschoenen en laarzen..inderdaad geen broek/onderbroek maar gewoon in de blote kont.. Een echte IRON BUT
Trek er de boete af ( de eerste maal is toch voorwaardelijk negen kansen op tien - of een werkstraf van dertig dagen) , uw inschrijvingsgeld en als ge dan 't verste rijdt...best een mooie prijs hé. Stel je voor dat er dan meer dan 100 deelnemers zijn .. voor je het weet koop je hier op het forum een tweedehandse K100RS mee of zo..
Enfin, volgens mijn collega's was het er een beetje over...alhoewel ik het stunt-gehalte er nog steeds van inzie
" beem me up, scotty !!"
-
moh_fan
- Contacteer:
Ja, leuk initiatief! Zou daar, indien de agenda het toelaat, graag aan meedoen.
count me in zou ik zeggen!!
mijn oude trouwe K100rt zal wel niet té ver raken, maar lijkt me wél leuk 
mvg
mvg