welk type gps
Moderator: GVN
welk type gps
hallo,
Ik ben sinds een half jaar lid van de bmw club en eigenaar van een 1200 gs Adventure.Heb weinig tot geen ervaring met zware motoren (ongev.5000km) nu . Wel genoeg om te weten dat dit een prachtig "beest" is om mee te rijden.Heb al veel op t forum gelezen en vind het prachtig dat je zo met je vragen(die je in het begin toch wel hebt)terecht kunt bij ervaren mensen!Ik wil nu mijn gs adv. voorzien van een gps maar ben ook op dit vlak een leek!.Daarom wat raden jullie mij aan,heb al wel gelezen dat garmin zeer goed is. Maar welk type? Bmw zou ook goed zijn maar duur? Wil er gerust wat meer voor betalen maar dan moet hij zijn prijs ook waard zijn? Wat vinden jullie hiervan en wat raden jullie mij aan om te kopen?
Ik ben sinds een half jaar lid van de bmw club en eigenaar van een 1200 gs Adventure.Heb weinig tot geen ervaring met zware motoren (ongev.5000km) nu . Wel genoeg om te weten dat dit een prachtig "beest" is om mee te rijden.Heb al veel op t forum gelezen en vind het prachtig dat je zo met je vragen(die je in het begin toch wel hebt)terecht kunt bij ervaren mensen!Ik wil nu mijn gs adv. voorzien van een gps maar ben ook op dit vlak een leek!.Daarom wat raden jullie mij aan,heb al wel gelezen dat garmin zeer goed is. Maar welk type? Bmw zou ook goed zijn maar duur? Wil er gerust wat meer voor betalen maar dan moet hij zijn prijs ook waard zijn? Wat vinden jullie hiervan en wat raden jullie mij aan om te kopen?
Re: welk type gps
Over het merk heb je blijkbaar al beslist. 't Ja, dan heb ik hier niks meer te zoeken natuurlijk, hé 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Welkom om het forum!!!
:> uw merkkeuze is garmin... dus daar moeten we je al niet meer bij helpen.
Gebruik rechtsboven op het forum eens de zoekfunctie eens... en je zal begrijpen dat deze vraag wekelijks wordt gesteld door iemand anders... dus probeer daar je beslissing eens uit te filteren.
Kort:
Uptodate is de zumo , waarvan uit de twee versies de 550 de top is.
Voor interessante prijsen... klik even op m'n onderschrift...
:> uw merkkeuze is garmin... dus daar moeten we je al niet meer bij helpen.
Gebruik rechtsboven op het forum eens de zoekfunctie eens... en je zal begrijpen dat deze vraag wekelijks wordt gesteld door iemand anders... dus probeer daar je beslissing eens uit te filteren.
Kort:
Uptodate is de zumo , waarvan uit de twee versies de 550 de top is.
Voor interessante prijsen... klik even op m'n onderschrift...
WalterB, welkom.
Ik heb enkele jaartjes geleden dezelfde vraag gesteld.
Het verschil tussen een Garmin en BMW is
- de naam en enkele voorgeprogrameerde adressen van dealers.
Dus laat me toe te zeggen dat ge goedkoper bent met een gewone garmin.
Momenteel zijn de Zumo's erg in trek.
Kijk alleszins uit naar een waterdicht exemplaar.
gebruiksvriendelijk, makkelijk te bedienen eventueel met handschoenen enz.
Demonteerbaar en bruikbaar in de auto.
Ik som maar effe enkele dingen op.
persoonlijk heb ik een Garmin 276C, is één van de grotere beesten.
Maar moest ik actueel een nieuwe "moeten" kopen ging ik stevast voor de Zumo.
Garmin heeft het gemak van het uitwisselen van routes, dewelke momenteel blijkbaar
meer gebruikt worden dan de Tom-tom.
Ik heb enkele jaartjes geleden dezelfde vraag gesteld.
Het verschil tussen een Garmin en BMW is
- de naam en enkele voorgeprogrameerde adressen van dealers.
Dus laat me toe te zeggen dat ge goedkoper bent met een gewone garmin.
Momenteel zijn de Zumo's erg in trek.
Kijk alleszins uit naar een waterdicht exemplaar.
gebruiksvriendelijk, makkelijk te bedienen eventueel met handschoenen enz.
Demonteerbaar en bruikbaar in de auto.
Ik som maar effe enkele dingen op.
persoonlijk heb ik een Garmin 276C, is één van de grotere beesten.
Maar moest ik actueel een nieuwe "moeten" kopen ging ik stevast voor de Zumo.
Garmin heeft het gemak van het uitwisselen van routes, dewelke momenteel blijkbaar
meer gebruikt worden dan de Tom-tom.
-
BoeD
Welkom WalterB
Gebruik ruim 5 jaar een Garmin SP-3 op de motor en 2 jaar een Garmin Quest in de wagen, ben van beiden nog steeds heel content, die voldoen nog steeds aan m'n verwachtingen
Moest er momenteel een toestel defect gaan gaat mijn keuze naar de Zumo
Gebruik ruim 5 jaar een Garmin SP-3 op de motor en 2 jaar een Garmin Quest in de wagen, ben van beiden nog steeds heel content, die voldoen nog steeds aan m'n verwachtingen
Moest er momenteel een toestel defect gaan gaat mijn keuze naar de Zumo
R1200C Cruiser (°\ = /°)
Sinds kort hier ZUMO
-
Beemerboy09
Ik rij nu met een oud model TomTom, maar indien ik nu een nieuwe motor gps zou kopen, zou ik kiezen voor de Garmin Zumo.

I love my R 850 RT.
Ik gebruik momenteel een Garmin 2610, als hij defect gaat koop ik een Zumo
-
Transalpje
Welk soort GPS hangt eigenlijk vooral af van wat je met die GPS wil doen. Ik had eerst een garmin 276c en nu een Zumo 550. Beiden hebben hun voor en nadelen.
Wil je vooraf gemaakte routes rijden, en die uitwisselen, heb je genoeg aan een paar standaardinstellingen, is mp3's beluisteren en gsm gebruik via blue tooth een noodzaak dan is de zumo 550 een heel goede keuze.
Wil je echter heel veel instelmogelijkheden (baankeuze, snelheden, schermopbouw, enz.) dan moet je volgens mij gaan naar de 276c nu vervangen door de 278c dacht ik. Hier geen mp3 speler, geen bluetooth ... maar een ongeevenaard scherm en eens je de juiste instellingen hebt gevonden dan maakt hij ook schitterende routes rechtstreeks op je gps. IK blijf er een zwak voor hebben, ondanks het feit dat ik nu Zumo heb.
Wil je vooraf gemaakte routes rijden, en die uitwisselen, heb je genoeg aan een paar standaardinstellingen, is mp3's beluisteren en gsm gebruik via blue tooth een noodzaak dan is de zumo 550 een heel goede keuze.
Wil je echter heel veel instelmogelijkheden (baankeuze, snelheden, schermopbouw, enz.) dan moet je volgens mij gaan naar de 276c nu vervangen door de 278c dacht ik. Hier geen mp3 speler, geen bluetooth ... maar een ongeevenaard scherm en eens je de juiste instellingen hebt gevonden dan maakt hij ook schitterende routes rechtstreeks op je gps. IK blijf er een zwak voor hebben, ondanks het feit dat ik nu Zumo heb.
hey, bedankt allemaal voor de reacties.
Mijn selectie is dus zumo550 of 278c.Heeft iemand van jullie, ervaring met een verkooppunt waar je heel duidelijke en goede informatie krijgt in of rond het antwerpse.Ben zelf
woonachtig te merksem.Zou graag de 2 schermen eens naast elkaar zien om de duidelijkheid te vergelijken, Ook met goede na service en een eventuele plaatsingsdienst.
Mijn selectie is dus zumo550 of 278c.Heeft iemand van jullie, ervaring met een verkooppunt waar je heel duidelijke en goede informatie krijgt in of rond het antwerpse.Ben zelf
woonachtig te merksem.Zou graag de 2 schermen eens naast elkaar zien om de duidelijkheid te vergelijken, Ook met goede na service en een eventuele plaatsingsdienst.
-
sprint
Marnix.

oke bedankt .Zal eerstdaags eens langs kapelsesteenweg gaan.
voor echt interessante prijzen....
Neem eens contact op met Schalkseruiter van dit forum.
Je kan hem ook treffen op ons forum beemers4beemers (zie onderschrift)
Regelmatig uiterst interessante groepsaankopen en op dit moment zowiezo al 10% korting op elke aankoop in de winkel van onze dealer voor forumleden van b4b...
Steeds met persoonlijke factuur en garantie.
Snel rekenwerk levert je toch gauw tientallen euro verschil op... en tligt nog in de buurt van Antwerpen ook
Neem eens contact op met Schalkseruiter van dit forum.
Je kan hem ook treffen op ons forum beemers4beemers (zie onderschrift)
Regelmatig uiterst interessante groepsaankopen en op dit moment zowiezo al 10% korting op elke aankoop in de winkel van onze dealer voor forumleden van b4b...
Steeds met persoonlijke factuur en garantie.
Snel rekenwerk levert je toch gauw tientallen euro verschil op... en tligt nog in de buurt van Antwerpen ook
-
Transalpje
ik kan je deze zaak aanbevelen. Niet direct antwerpen ... maar toch een ritje waard denk ik als je meer wil kopen dan alleen de doos http://www.point2leuven.be/
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
http://users.telent.be/transalpje