Diefstal motoren

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

JüRgen
Moderator
Contacteer:

Diefstal motoren

Bericht door JüRgen »

BERICHT VAN Meireleire Mark

Op zaterdag 23 april zijn onze 2 motorfietsen gestolen op de parking van Maasmechelen Village.
Volgens de videobeelden is dit gebeurd tussen 14.10h en 14.15 h. Op die beelden zien we een bordeaukleurige motorfiets met passagier toekomen, de passagier rijdt 2 minuten later door met de motorfiets van mijn echtgenote samen met de bordeaukleurige. Na korte tijd komt de motorfiets terug met passagier en rijdt ook met mijn motorfiets weg. Het gaat hier duidelijk om beroeps!

1. BMW R1150RT zilverkleurig
Bwj 16.5.2001
nummerplaat: MKL 216
chassisnr WB10419A91ZE75486
kmstand 88.000 km
Zijkoffers en topkoffer
Aan beide zijden is voor de vermelding "R1150RT" een zwarte klever van een "eland" aangebracht (herinnering aan de Noordkaap)

Afbeelding

2. BMW R1150 R Blauw
Bwj 15.3.2002
Nummerplaat: MCF 892
Chassisnr WB10429A12ZF27264
kmstand 24.600 km
Witte richtingsaanwijzers, en klein blauw scherm

Afbeelding

Samen met de moto's zijn ook onze helmen gestolen( schubert concept zilver met intercom)
In de koffers van de moto zitten ook nog een GPS Streetpilot III en 2 intercomzendtoestellen.

Misschien heeft iemand iets opgemerkt op de parking of rond de parking (moto's in een camionette zien duwen ???...) Tips die leiden tot opheldering worden goed beloond.

Ik hoef niet te zeggen wat voor een emotionele en financiële ramp dit voor een mototrijder in hart en nieren betekent.

Dank bij voorbaat

Meireleire Mark
Gasmeterstraat 41
9100 Sint Niklaas
03/776.93.23
mark.meireleire@pandora.be
Laatst gewijzigd door JüRgen op 02 mei 2005, 22:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

:shock: amaai jongens ... das wel echt erg !!! :? ik zou er niet aan durven denken dat me dit overkomt ... :cry:
veel sterkte aan Mark en zijn wederhelft !
trouwens, wie pikt er nu in godsnaam ne moto als em zelf rijdt ... diene mens is slecht in hart en nieren :evil:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
misterbean

Bericht door misterbean »

Jawadde :shock: .Da moet serieus pijnlijk zijn.Sterkte toegewenst
en hoop op terug vinden van de moto's. :cry:

Greetz misterbean :x
Motorijden is geen ontspanning maar een inspanning.
Bruno

Bericht door Bruno »

Had dit gisteren avond gelezen op M&T forum. Godverdomme smeerlappen, afknallen die rotzooi als ze te pakken zijn. Waar gaan we naartoe. Blijf met uw fikken van andermans gerief. Ik ben woest maar weet dat dat niets uithaald.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
marc

diefstal motoren

Bericht door marc »

:( hallo ik vind het persoonlijk zeer erg dat er nog zulke smeerlappen bestaan die zich aan andermans goederen vergrijpen.
Ik hoop dat ze deze rotzakken snel zullen vinden , zulke personen kunnen niet zwaar genoeg bestrafd worden.
lgo

Bericht door lgo »

Da's pas echt klote! :evil:
Ik mag er echt niet aan denken! 'k Wens jullie veel sterkte en ik hoop dat de financiële kater snel plaats kan maken voor nieuw motorplezier...
toine

Bericht door toine »

als het een hulp kan zijn zal ik vanaf nu eens goed rondkijken in de omgeving van brugge naar dergelijke types moto's.

moest iedereen dit doen in zijn omgeving zijn ze hopelijk snel teruggevonden

sterkte .
~~ BMW K100RS, Ducati ST2, BMW R1100S, BMW R1150GS ~~
Jan Somers

Bericht door Jan Somers »

Dat is pas erg :twisted: Misschien moeten de moto merken een systeem uitdokteren waarbij de gestolen chassisnummers in een bestand komen zodat de dealer kan (moet) checken of een moto die voor onderhoud of zo binnenkomt wel degelijk niet als gestolen werd opgegeven. Bijvoorbeeld via een eigenaarskaart (te vergelijken met het VISA card systeem).
Eerste moto was Deauville (Honda) nu R1150RT
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Dat is inderdaad balen :evil:
Vraag is ook of die motoren hier in eigen land blijven of uit elkaar worden gehaald. Dat het beroeps zijn is duidelijk aan het feit dat zo zomaar na enkele minuten terug keren voor de 2de motor. Waren ze op slot, voorzien van een alarm?
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Mijn vrouw is van Maaseik.
Aan de maaskant zijn motordiefstallen een echte plaag. En ze gebeuren bijna altijd op de beschreven manier. Kwatongen beweren dat het te maken heeft met de permanente aanwezigheid van zigeuners net over de grens. Naar verluidt worden ze uit elkaar gehaald of omgekat en verdwijnen ze dan richting Oost-Europa.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Gorik

maaskant

Bericht door Gorik »

Ben zelf slachtoffer geweest van een diefstal van mijn moto aan de maaskant, politie merkte zelf op; 'hij zal wel in het kamp zijn', maar een kijkje gaan nemen kon alleen met "bijstand van het leger"....tja wat doe je dan.
Pete
Contacteer:

Bericht door Pete »

Hmmm, hier op het forum zitten anders genoeg "legermannen". Misschien moeten we ze eens allemaal mobiliseren en eens een raid organiseren :twisted: :twisted:

Groetjes,

Pete
1150 GS (bj 2000)

Sans Souci Member
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Count me in. Battlestations on command. Ready to go. :wink:
Gewoon pisnijdig word je van zo'n diefstallen. :twisted:
Toedeloe

Stoffel :wink:
Afbeelding
Frank K

Bericht door Frank K »

Knappe bewakingscamera's!! Het zou dan ook tof zijn geweest dat de bewakingsfirma direct actie had ondernomen.
:evil:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Dit is echt Kl :evil: te,
Kan men op de filmbeelden de bordeaukleurige motorfiets zijn nummerplaat dan niet zien :?:
Als de Politie dan toch een vermoeden heeft waar de gestolen voertuigen zouden zijn,
dat ze tenminste de moeite doen om daar eens een kijkje te gaan nemen.
En als ze het alleen niet durven dan komen wij toch allemaal mee, Hup naar de volgende BEEMERZOEKRIT :!:
Als dit dan toch een echte diefstallenplaag is in de streek,
waarom leggen ze dan geen hinderlaag,
Politie met een paar motoren als lokmiddel en effe op de loer gaan liggen :idea:
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Frank K schreef:Knappe bewakingscamera's!! Het zou dan ook tof zijn geweest dat de bewakingsfirma direct actie had ondernomen.
:evil:
Heb eens hetzelfde meegemaakt bij een diefstal van onze lasapparatuur... in Gembloux. Wagen te zien, nummerplaat niet te lezen, eerste keer ook nie want er zat geen cassette in het toestel :evil: :evil:

Tweede keer dus meer geluk, politie gebeld, enige "unit" die zo'n toestel en installatie had zaten blijkbaar in Luik of Gent... dus allen daarheen... en dan nooit nog resultaat van gehoord. Gerief allemaal kwijt, alles opnieuwe mogen investeren, want de werf moest af, op tijd !, en verzekering ook manifest omhoog...

Maar back naar deze kwestie... idd als er ginds een "plaag" is, kan men beter preventief te werk gaan of een hinderlaag uitwerken. Hopelijk komen ze nog terecht. :roll:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Panther

Bericht door Panther »

JüRgen schreef:Maar back naar deze kwestie... idd als er ginds een "plaag" is, kan men beter preventief te werk gaan of een hinderlaag uitwerken. Hopelijk komen ze nog terecht. :roll:
Ik denk niet dat de politie dit mag doen, want dat is uitlokking :evil: :evil: :evil:
En dan bestaat het gevaar dat die mannen stande pede terug vrijkomen met ne goeie (voor de boeven, ne slechte voor de maatschappij) advocaat :x :x :x . Tja, de wet hé
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Misschien wordt het tijd om onze bikes te voorzien van een GPS tracker.

http://www.budgetcom.nl/product_info.ph ... anner_id=4

Ik heb in Google de term "GPS Tracker" ingegeven.

Als er voldoende interesse is is een groepsaankoop misschien te overwegen.
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Hier nog eentje, duurder maar wél een betrouwbare leverancier ( Ik heb zelf al bij die mannen gekocht )

http://www.kew.nl/online_shop/enter.htm ... ml&lang=nl

Groeten,

Wim
Gengar

Bericht door Gengar »

Shit jong...das bizar...want ongeveer 2 uur later is de splinternieuwe moto van mijn collega op ongeveer identieke wijze gestolen in Hasselt....voor de ogen van ongeveer 100 man tijdens de opendeurdag van een nieuwe autodealer (dus redelijk veel glas in dat gebouw)....stuurslot noch transponder hebben het kunnen tegenhouden.

Veel sterkte en hopelijk pakken ze die gasten een dezer.
R1200 GS MY05, blauw, gelukkig woon ik ver van mijn werk
Vanguard

Re: maaskant

Bericht door Vanguard »

Gorik schreef:Ben zelf slachtoffer geweest van een diefstal van mijn moto aan de maaskant, politie merkte zelf op; 'hij zal wel in het kamp zijn', maar een kijkje gaan nemen kon alleen met "bijstand van het leger"....tja wat doe je dan.
Begrijp niet goed hoe in een democratische rechtsstaat zoiets mogelijk is. Misschien iets voor het M.A.G. om daar onze politiekers op te wijzen.
Ik ben :evil: :evil: :evil:
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Kijk eens naar http://www.xfinder.be , daar heeft men een alarm-installatie met sateliet-tracking, de coördinaten van je motorfiets worden doorgeseind naar je GSM en je kan via je GSM de motor immobiliseren.
Kostprijs +/- 850 EUR zonder extra batterij, met batterij +/- 1050 EUR niet geplaatst. Dealers zijn te vinden op de website.
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Lukas

Bericht door Lukas »

Ik versta niet hoe die dingen met stuurslot, kettingslot, schijfremslot, alarm,... te stelen zijn.

Djeezes man. :evil:
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

Pvde schreef:Kijk eens naar http://www.xfinder.be , daar heeft men een alarm-installatie met sateliet-tracking, de coördinaten van je motorfiets worden doorgeseind naar je GSM en je kan via je GSM de motor immobiliseren.
Kostprijs +/- 850 EUR zonder extra batterij, met batterij +/- 1050 EUR niet geplaatst. Dealers zijn te vinden op de website.
enige nadeel aan die GPS trackers is als ze hem in een camionette steken waarvan de binnenkant behangen is met aluminiumfolie of dergelijke, geen signalen meer ! :?
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
WALTER GSAdventure

Bericht door WALTER GSAdventure »

Pvde

Politie op de loer is geen slecht idee. Stel voor de vraag te gaan stellen aan de plaatselijke politie. Ik vermoed wel dat ze er werk van willen maken als ge maar blijft aandringen?
Kunen we met zijn allen bvb die vraag niet stellen via een e-mail of zo?
MVG :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Plaats reactie