cilinderblok links maakt raar geluid
Moderator: GVN
cilinderblok links maakt raar geluid
Sinds vandaag hoor ik precies knikkers in mijn cilinderblok links... dit enkel wanneer ik rond 3000tpm rijd. Kan iemand mij een tip geven, ben nog maar een leek in de motorkennis.
Alvast mijn dank Gunther
Alvast mijn dank Gunther
Re: cilinderblok links maakt raar geluid
Datgene je omschrijft klinkt als pingelen van de motor...
tik alvast even knikkers in bij de zoekfunctie rechtsboven het forum... en je hebt leesvoer voor de hele avond met de uitleg over je 'probleem'.
extra vraagje: over welke motor gaat het?
tik alvast even knikkers in bij de zoekfunctie rechtsboven het forum... en je hebt leesvoer voor de hele avond met de uitleg over je 'probleem'.
extra vraagje: over welke motor gaat het?
Het gaat over een r1150GS, welke ik nog maar een jaartje bezit.
-
tweecilinderke
Hier is natuurlijk zeer moeilijk op te antwoorden
Wat versta je onder knikkergeluid,
a) is dit een hels lawaai ?(dan is er zeker iets mis)
b) of is het iets meer kleppendboxer geluid dan vroeger (kleppen bijregellen)
Lang geleden een onderhoud gehad of niet?
Rijd de motor anders nog normaal, zoals vroeger?
Toch misschien best een duidelijker omschrijving geven van de situatie of eens een naaste laten luisteren aan uw beemerke,we kunnen het natuurlijk niet horen via de pc !
Er zijn er hier altijd op het forum die wel niet ver uit uw streek wonen en voor u beemer een luisterend oor willen hebben
Wat versta je onder knikkergeluid,
a) is dit een hels lawaai ?(dan is er zeker iets mis)
b) of is het iets meer kleppendboxer geluid dan vroeger (kleppen bijregellen)
Lang geleden een onderhoud gehad of niet?
Rijd de motor anders nog normaal, zoals vroeger?
Toch misschien best een duidelijker omschrijving geven van de situatie of eens een naaste laten luisteren aan uw beemerke,we kunnen het natuurlijk niet horen via de pc !
Er zijn er hier altijd op het forum die wel niet ver uit uw streek wonen en voor u beemer een luisterend oor willen hebben
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Ik heb nu een goeie 28000 km en normaal zou hij op onderhoud gaan op 32000... Neen een hels geluid is het niet, rijden doet hij als voordien maar ik maakte me zorgen over het geluid...
Als er luisterende oren zijn in de omgeving van Tienen zou ik graag eens mijn GS laten checken.
Als er luisterende oren zijn in de omgeving van Tienen zou ik graag eens mijn GS laten checken.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Linker kettingspanner ?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
links???
Die zit toch rechts Campi...!
of... tja eigenlijk... tis natuurlijk te zien hoe je kijkt naar de motor... inderdaad...
of... tja eigenlijk... tis natuurlijk te zien hoe je kijkt naar de motor... inderdaad...
Mannen zoals ik al vertelde, ik ben een leek in de motortechniek.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
So what, je vraagt tips, toch ?Günther schreef:Mannen zoals ik al vertelde, ik ben een leek in de motortechniek.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Iron Gonzo
altijd bekijken als je op de motor zit.
gas handvat is dus rechts
gas handvat is dus rechts
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Dirk Pauwels
Zowel links als recht zit een kettingspanner....JH. schreef:links???
kettingspanner probleem is makkelijk te herkennen, vooral bij gaslossen en als je vanuit stationair een aantal keren 3-4000 tpm geeft ga je het goed horen
Pingelen is rond een bepaald (laag) toerental, normaal makkelijk te vermijden als je bv in een versnelling lager optrekt.
Kan veroorzaakt worden door slechte benzine, slechte bougie, te arm mengsel, hoge buitentemperaturen etc.... (dat laatste zal het wel niet zijn
Voorstel: Probeer eens een andere (merk) benzinepomp en tank superplus. Probeer steeds in de juiste versnelling op te trekken, indien je een vitesse te hoog zit ga je er meer last van hebben.
Indien het verschijnsel blijft ga dan op 30.000km binnen. Pingelen is schadelijk voor de motor op lange duur, dus niet te lang mee wachten.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project