Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.
Jo de mannen...
Ik sta weeral voor nieuwe banden.
Wie heeft er reeds gereden met de DUNLOP road smart (R 1200RT) ?
Bridgestone BT020 (2x) BT021 (1x) reeds gehad.
'k heb reeds fijne demo's gezien van die dunlop maar het enige wat ik wil weten is of deze band goed
aan de weg kleeft. (Ook bij regen )
Ok ik kan er weer tegen. ipv die dunlop banden zijn het de michelin pilot road banden geworden.
Met de moto tot bij de Ronny (den darm), 310 € voor een setje , echt een koopje.
Eerste indruk ... heel goed rubber... ook in de regen geven ze veel vertrouwen.
Een aanrader.
tot vroems...
Hallo, ik heb een setje banden (michelin pilot road 2 B) laten plaatsen op mijn R 1200 RT voor 310€. Let er wel op dat de B moet vermeld staan bij bestelling, want dat zou speciaal zijn voor een RT. De B staat voor een sterker karkas van de band voor zwaardere motoren (inlichting genomen bij michelin).Bij het uitbalanceren van het achterwiel, zit ik nu met veel lood, daar de sensor op het wiel zit(inwendig om de druk steeds weer te geven). Bij aankoop in 2007 was het voorwiel uitgebalanceerd, maar niet het achterste. Volgens mijn weten is het niet belangrijk dat het achterwiel wordt uitgebalanceerd. Bij deze zit ik te twijfelen of ik het lood er terug afhaal. Ik sta open voor enige reactie.
Groeten Martin
PS: Aalterse bandencentrale==> zeer vriendelijk
Het balanceren van de wielen zou alleen maar goed zijn om de wiellagers te sparen.
Mijn 1200RT had fabriek af geen lood op de velgen, nu na een bandenwissel, zijn er enkele grammen opgeplakt.
Gille schreef: Jo de mannen...
Ik sta weeral voor nieuwe banden.
Wie heeft er reeds gereden met de DUNLOP road smart (R 1200RT) ?
Bridgestone BT020 (2x) BT021 (1x) reeds gehad.
'k heb reeds fijne demo's gezien van die dunlop maar het enige wat ik wil weten is of deze band goed
aan de weg kleeft. (Ook bij regen )